Neverjetne številke: toliko delovnih mest je bilo v zgolj enem letu izgubljenih v nemški avtomobilski industriji. In nič ne kaže na izboljšanje

2. 9. 2025 | Gregor Žvab
Neverjetne številke: toliko delovnih mest je bilo v zgolj enem letu izgubljenih v nemški avtomobilski industriji. In nič ne kaže na izboljšanje (foto: Profimedia)
Profimedia

Številke so alarmantne, sploh, če zraven prištejemo še obdobje pandemije.

Nemška avtomobilska industrija, dolgo veljala za steber nacionalnega gospodarstva, se sooča z najhujšim pretresom v zadnjih desetletjih. Novi podatki razkrivajo, da je sektor v enem letu izgubil približno 51.500 delovnih mest, medtem ko je v primerjavi s predpandemičnim letom 2019 v avtomobilskih tovarnah zaposlenih kar 112.000 ljudi manj.

Rekorden padec zaposlenosti

Po podatkih nemškega zveznega statističnega urada Destatis je v obdobju med junijem 2024 in junijem 2025 izginilo več kot 51 tisoč delovnih mest v avtomobilskem sektorju, kar predstavlja približno 7-odstotni padec. Ob tem je po vsej industrijski panogi skupno izginilo več kot 114.000 delovnih mest. Kot poudarjajo analitiki, v nobenem drugem industrijskem sektorju v Nemčiji ni prišlo do tako drastičnega zmanjšanja števila zaposlenih.

Vzroki: električna mobilnost, konkurenca in birokracija

Eden ključnih razlogov za težave je počasnejši prehod na električna vozila. Nemški proizvajalci so se znašli v zaostanku za kitajskimi tekmeci, ki na trg vstopajo hitreje, z nižjimi stroški in več inovacijami. Poleg tega so zapleteni predpisi in birokratske ovire upočasnili razvoj, kar še dodatno zavira konkurenčnost znamk, kot so Volkswagen, Mercedes-Benz in BMW.

Poteza, ki je za trenutek ukradla pozornost EuroBasketa: kaj je doživel veliki zvezdnik

Dodaten udarec prihaja iz ZDA. Carine, uvedene v času Donalda Trumpa, močno pritiskajo na nemške proizvajalce, saj so ZDA eno izmed ključnih izvoznih trgov. V prvi polovici leta 2025 je izvoz avtomobilov in avtomobilskih delov iz Nemčije v ZDA upadel za 8,6 odstotka, kar se neposredno odraža v padcu dobičkov in presežnih zmogljivostih tovarn.

Širši gospodarski kontekst

Težave avtomobilske industrije so hkrati del širše krize nemškega gospodarstva. BDP države se je skrčil v letih 2023 in 2024, leto 2025 pa prav tako ne kaže optimističnih obetov. V prvem četrtletju je rast znašala zgolj 0,3 odstotka, v drugem pa je sledil enak padec – kar kaže na krhko in nestabilno okrevanje.

Nemčija, nekoč sinonim za avtomobilsko odličnost, se torej danes sooča z vprašanjem, ali bo znala ujeti korak z globalnimi spremembami v avtomobilski industriji. Čeprav je panoga še vedno ena najmočnejših na svetu, so trenutni pritiski jasno opozorilo, da pretekla moč ni več zagotovilo za prihodnost.

Težave štirih krogov s prevarami v trgovini z rabljenimi avtomobili

Novo na Metroplay: Eden največjih slovenskih podjetnikov Igor Akrapovič: zakaj mu pravijo fanatik in kakšna je cena uspeha