Oboje se zvišuje, a zagotovo ne vzporedno.
Nakup novega avtomobila je za nemške potrošnike v zadnjih letih postal manj dostopen. Med letoma 2019 in 2024 se je namreč povprečni neto letni dohodek v največjem evropskem gospodarstvu povečal za 24 odstotkov, medtem ko je povprečna cena novega avtomobila poskočila za približno 40 odstotkov, kaže pred dnevi objavljena študija.
Povprečni neto letni dohodek v Nemčiji se je med letoma 2019 in 2024 zvišal s približno 26.100 evrov na skoraj 32.400 evrov, povprečna cena novega avtomobila pa je poskočila s približno 30.200 evrov na 41.800 evrov.
Leta 2019 so tako kupci za nakup novega avtomobila potrebovali dohodke, ki so jih prejeli v 1,16 leta, lani pa je ta številka narasla na 1,29 leta, je pokazala študija družbe Oliver Wyman in podjetja za tržne raziskave Jato Dynamics.
Skoraj polovico zvišanja cene je povzročila usmeritev od vozil z notranjim izgorevanjem k električnim in hibridnim vozilom. Svojo vlogo so odigrali tudi inflacija in drugi gospodarski dejavniki, je študijo povzela nemška tiskovna agencija dpa.
Obenem so na trgu manj pogosti postali cenejši osnovni modeli vozil, zaradi česar se vse več potrošnikov zateka k financiranju, lizingu ali nakupu rabljenih vozil. Prodaja novih avtomobilov v Nemčiji se je v analiziranem obdobju glede na študijo skrčila za 22 odstotkov.
Glavni dejavnik pri nakupu avtomobila ostaja nakupna cena, a je nedavna raziskava nemškega inštituta Fraunhofer Institute pokazala, da je treba upoštevati celotne stroške lastništva vozila. Inštitut je ocenil, da se lastnikom, ki lahko električno vozilo polnijo doma ali na delovnem mestu, višji stroški nakupa električnega avtomobila zaradi nižjih obratovalnih stroškov in stroškov vzdrževanja povrnejo v treh letih, je navedla dpa.
Novo na Metroplay: Bojan Cvjetićanin in Borut Pahor v podkastu navdiha v živo na Slovenskem oglaševalskem festivalu