Očitno postavljanje polnilnic in prodaja električnih avtomobilov ne hodita po isti poti.
Eden ključnih izzivov pri razvoju elektromobilnosti je razpoložljivost javnih polnilnih mest. Dolgo je veljalo, da električni avtomobili ne bodo doživeli množičnega preboja, dokler ne bo dovolj polnilnic. A na največjem evropskem trgu, v Nemčiji, se kaže drugačen problem: polnilnic je preveč – a so prazne.
Po podatkih Združenja evropskih proizvajalcev avtomobilov (ACEA) se je v prvem četrtletju 2025 v EU registriralo približno 413.000 novih električnih vozil, kar je skoraj 25 odstotkov več kot leto prej. A kljub tej rasti število ne dosega pričakovanj. Med razlogi za nekoliko počasnejši tempo prodaje se sicer še vedno omenja pomanjkanje infrastrukture, toda realnost v Nemčiji slika drugačno sliko.
Po poročanju portala Automobilwoche so številne polnilnice v Nemčiji slabo izkoriščene. V zadnjem letu se je število javnih polnilnic povečalo za približno 20 odstotkov, na skupno 161.686, od tega 36.278 hitrih polnilnic, kar pomeni kar 39-odstotno rast. A kljub obsežni širitvi infrastrukture številne polnilnice ostajajo prazne in se skorajda ne uporabljajo.
Posledično številna podjetja, ki vlagajo v gradnjo in širitev polnilnih omrežij, razmišljajo o upočasnitvi nadaljnjih investicij. Vprašanje, ali je res problem v premajhnem številu polnilnic, ali pa morda v prepočasnem prehodu uporabnikov na električna vozila, ostaja odprto.
Nemška izkušnja tako kaže, da zgolj širjenje infrastrukture ni dovolj – potrebna je tudi večja tržna privlačnost električnih vozil, ki bo uporabnike spodbudila k prehodu. V nasprotnem primeru se utegne zgoditi, da bo sodobna polnilna infrastruktura postala nerentabilna investicija.