Največji evropski trg stopa prepočasi. Že zdaj je jasno, da vladni cilji ne bodo uresničeni

16. 12. 2024 | STA
Deli
Največji evropski trg stopa prepočasi. Že zdaj je jasno, da vladni cilji ne bodo uresničeni (foto: Profimedia)
Profimedia

Do leta 2030 naj bi bilo na nemških cestah približno štiri milijone električnih avtomobilov premalo.

Nemški trg električnih avtomobilov bo v prihodnjih letih rasel veliko počasneje, kot je upala vlada, je pokazala najnovejša raziskava družbe Deloitte. Glede na njihove projekcije bo do leta 2030 na cestah 11,2 milijona električnih vozil, kar je 3,8 milijona manj od cilja vlade.

Zdaj že razpadla nemška semaforska koalicija si je leta 2021 zadala cilj, da Nemčija postane vodilni trg električne mobilnosti z vsaj 15 milijoni električnih vozil do leta 2030, pri čemer v to številko ne sodijo hibridna vozila, je pred dnevi poročala nemška tiskovna agencija dpa.

Zaradi subvencij se je prodaja električnih avtomobilov sprva povečala, zdaj pa je upadla, na kar je močno vplivala odločitev vlade, ki je decembra lani zaradi proračunskim omejitev ukinila subvencije za nakup električnih vozil.

Polnjenje električnega avtomobila

Polnjenje električnega avtomobila

Profimedia

Deloitte je glede na model, ki upošteva spremenljivke, kot so cene elektrike in bencina, cene avtomobilskega zavarovanja in nakupne spodbude, izračunal, da naj bi se leta 2030 na nemških cestah vozilo 11,2 milijona popolnoma električnih vozil.

Novembra je bilo denimo v Nemčiji po podatkih zveznega urada za motorna vozila KBA registriranih 35.167 novih električnih avtomobilov, oktobra pa se je po nemških cestah skupno vozilo skoraj 1,6 milijona električnih vozil.

Največji evropski trg stopa prepočasi. Že zdaj je jasno, da vladni cilji ne bodo uresničeni
Profimedia

Javno mnenje v Nemčiji glede elektrifikacije vozil ostaja razdeljeno. Deloittova raziskava, v kateri je konec oktobra sodelovalo 1000 ljudi, starejših od 18 let, je pokazala, da 40 odstotkov vprašanih podpira načrtovano postopno opuščanje novih vozil z motorjem na notranje izgorevanje v EU do leta 2035, medtem ko jih 36 odstotkov temu nasprotuje. Preostalih 24 odstotkov se ne nagiba na nobeno stran.

Ta teden se je sicer največja politična skupina v Evropskem parlamentu, Evropska ljudska stranka (EPP), zavzela za razveljavitev prepovedi prodaje novih vozil z motorji z notranjim zgorevanjem v EU od leta 2035. Poudarili so, da je treba zakonodajo spremeniti, da bi zagotovili konkurenčnost evropske avtomobilske industrije.

Sindikati grozijo. Časovna meja je Božič, v nasprotnem primeru bo 2025 peklensko

Novo na Metroplay: ""Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del