Nemci jih nočejo, Kitajci pa jih bodo sprejeli z odprtimi rokami

16. 1. 2025 | Gregor Žvab
Deli
Nemci jih nočejo, Kitajci pa jih bodo sprejeli z odprtimi rokami (foto: Volkswagen)
Volkswagen

Nemška avtomobilska kriza bi lahko bila voda na mlin kitajskim proizvajalcem, ki iščejo vse možne načine za preboj na evropski trg.

Kitajski avtomobilski proizvajalci in uradniki kažejo vse večje zanimanje za nakup nemških avtomobilskih tovarn, ki jih Volkswagen in drugi proizvajalci načrtujejo zapreti, razkrivajo viri blizu kitajske vlade. Med najbolj zanimivimi so Volkswagnove lokacije, kar bi Kitajcem omogočilo strateški prodor v središče evropske avtomobilske industrije.  

Nakup tovarne v Nemčiji bi kitajskim proizvajalcem električnih vozil omogočil proizvodnjo na evropskem trgu, s čimer bi se izognili visokim carinam na uvoz električnih vozil s Kitajske. Evropska komisija je namreč lani uvedla do 45,3-odstotne carine na električna vozila iz Kitajske, kar povečuje stroške uvoza in zmanjšuje konkurenčnost na trgu.  

Kitajske družbe so v preteklosti že vlagale v različne industrije v Nemčiji, od telekomunikacij do robotike, vendar tradicionalna avtomobilska proizvodnja do zdaj ni bila del tega portfelja. Morebiten nakup Volkswagnovih tovarn bi bil tako politično občutljiva poteza, saj je Volkswagen simbol nemške industrijske moči.  

Po goljufiji z lažno identiteto se je odzval Brad Pitt: “To je pomemben opomin”
Nemci jih nočejo, Kitajci pa jih bodo sprejeli z odprtimi rokami
Profimedia

Volkswagen, ki se sooča s padcem prodaje in okrepljeno konkurenco kitajskih proizvajalcev, razmišlja o zaprtju ali prestrukturiranju nekaterih svojih nemških tovarn, vključno z lokacijama v Dresdnu in Osnabrücku.  

V tovarni v Dresdnu, kjer izdelujejo električni model ID.3, bo proizvodnja predvidoma ustavljena leta 2025, medtem ko bo tovarna Osnabrück, kjer proizvajajo model T-Roc Cabriolet, zaprla vrata leta 2027. Vir blizu Volkswagna je razkril, da bi bila družba odprta za prodajo tovarne Osnabrück kitajskemu kupcu, če bi bila zagotovljena ustrezna uporaba zmogljivosti in zaščita delovnih mest.  

Eden ključnih izzivov za kitajske vlagatelje so močni nemški sindikati, ki zahtevajo dolgoročna jamstva za delovna mesta in proizvodnjo. Predstavnik delavcev v Osnabrücku, Stephan Soldanski, je izrazil pripravljenost sodelovati s kitajskimi partnerji pod pogojem, da se proizvodnja ohrani pod Volkswagnovo blagovno znamko in standardi.  

Kitajske avtomobilske družbe, kot so BYD, Leapmotor in Chery, intenzivno raziskujejo možnosti za proizvodnjo v Evropi. Večina se trenutno odloča za nižje stroškovne lokacije, kot sta Madžarska in Turčija, vendar je zanimanje za tovarne v Nemčiji vse večje.  

Chery že preučuje možnosti za začetek proizvodnje v Evropi, odločitev pa naj bi sprejeli še letos. BYD, ki ima dolgoročne ambicije na evropskem trgu, medtem načrtuje proizvodnjo na Madžarskem in v Turčiji.  

Medtem ko kitajski proizvajalci iščejo priložnosti za širitev v Evropo, ostaja vprašanje, kako bodo njihova vlaganja sprejeta v politično in gospodarsko napetem okolju. Nemški sindikati, vlada in javnost bodo ključni dejavniki, ki bodo oblikovali prihodnost teh strateških odločitev.  

Električni avtomobili so zanesljivejši od klasičnih, pravijo pri Volkswagnu. Raziskava pa ...