Kitajski prodor na največji evropski trg je daleč od "sanjskega". To so prodajne številke, ki bi jih morale skrbeti

12. 5. 2025 | Gregor Žvab
Kitajski prodor na največji evropski trg je daleč od "sanjskega". To so prodajne številke, ki bi jih morale skrbeti (foto: Profimedia)
Profimedia

Kljub temu, da tržni delež raste, pa se to dogaja s polžjo hitrostjo. Očitno v Nemčiji še vedno prevladuje tradicija.

Čeprav se kitajske avtomobilske znamke v Evropi predstavljajo kot cenovno dostopna in tehnološko napredna alternativa uveljavljenim proizvajalcem električnih vozil, njihov prodor v Nemčijo – največji avtomobilski trg v Evropi – ostaja skromen. Po podatkih za prvo četrtletje 2025 so kitajski proizvajalci v Nemčiji dosegli tržni delež približno 1,5 odstotka, kar je le 0,5 odstotne točke več kot lani.

Kitajski prodor na največji evropski trg je daleč od "sanjskega". To so prodajne številke, ki bi jih morale skrbeti
BYD

Povpraševanje po električnih vozilih ostaja nizko

Glavni razlog za šibek tržni delež je nizko povpraševanje po električnih vozilih, poleg tega pa so evropski proizvajalci, kot so BMW, Audi, Mercedes-Benz in Volkswagen, v zadnjih letih znatno razširili svojo ponudbo elektrificiranih modelov.

»Za mnoge trgovce preprosto ni potrebe, da bi se zanašali na kitajske znamke,« je dejal Stefan Reindl z Inštituta za avtomobilsko industrijo v pogovoru za Automobilwoche. Zvestoba evropskih kupcev tradicionalnim znamkam je še vedno visoka, kar kitajske znamke postavlja pred velik izziv.

Novi MG3 zdaj meri v dolžino 4,11 metra.
Novi MG3 zdaj meri v dolžino 4,11 metra.
MG

Trgovci previdni, znamke zamujajo

Kitajske znamke, kot so BYD, Nio, Xpeng in Changan, se spopadajo z zamudami pri vzpostavljanju prodajne in servisne mreže. Nio je preložil prihod svoje podznamke Firefly, Changan zmanjšuje načrte za mrežo trgovcev, BYD pa napreduje počasneje, kot je bilo pričakovano.

»Navdušenje nad kitajskimi znamkami v trgovski mreži je občutno popustilo,« je povedal Thomas Peckruhn, podpredsednik nemškega združenja avtomobilskih trgovcev (ZDK).

Rezultati v številkah: MG vodi, Nio skoraj neviden

Glede na podatke nemškega prometnega urada KBA, so bili rezultati prvih štirih mesecev 2025 naslednji:

  • BYD: 2.791 registracij (0,3-odstotni tržni delež)
  • MG (SAIC): 7.245 registracij (0,8-odstotni tržni delež) – trenutno najuspešnejša kitajska znamka
  • Leapmotor: 981 registracij
  • Xpeng: 639 registracij
  • Nio: le 83 registracij

Reindl ocenjuje, da bodo posamezni kitajski proizvajalci v naslednjih petih letih dosegli največ 0,5 do 1 odstotek tržnega deleža.

<p>Na karoseriji ima MG4 nekaj zanimivih potez, ki ga naredijo samosvojega. Deljen spojler na strehi je lasten različici Luxury, ki ima tudi dvobarvno karoserijo.</p>
<p>Na karoseriji ima MG4 nekaj zanimivih potez, ki ga naredijo samosvojega. Deljen spojler na strehi je lasten različici Luxury, ki ima tudi dvobarvno karoserijo.</p>
Uroš Modlic

Možnosti v cenovno občutljivih segmentih

Matthias Schmidt, analitik avtomobilske industrije, meni, da imajo kitajske znamke največ možnosti v nižjih cenovnih razredih, kjer je zvestoba blagovni znamki manj pomembna. »Kupci v teh segmentih pogosto prehajajo med znamkami, predvsem kadar je razmerje med ceno in vrednostjo ugodno,« dodaja.

Po njegovem mnenju je zamuda pri vstopu na evropski trg dala evropskim proizvajalcem čas, da so ujeli tehnološki ritem in izboljšali svojo ponudbo. »Zdaj zahodni proizvajalci ponujajo konkurenčne električne in hibridne modele, obenem pa ohranjajo svojo blagovno moč,« pravi Schmidt.

Kitajski prodor na največji evropski trg je daleč od "sanjskega". To so prodajne številke, ki bi jih morale skrbeti
Profimedia

Tveganje za trgovce

Z več kot 150 avtomobilskimi znamkami na Kitajskem, ki se borijo za preživetje, je po mnenju Jochena Sieberta iz JSC-Automotive konsolidacija neizogibna. »Trgovce lahko samo opozorim pred vlaganjem v kitajske znamke. V trenutni situaciji se to ne izplača,« je poudaril.

Iz tovarne je odnesel za več milijonov avtomobilskih delov. Kar so kasneje odkrili policisti je presenetilo tudi njih