Kljub temu, da tržni delež raste, pa se to dogaja s polžjo hitrostjo. Očitno v Nemčiji še vedno prevladuje tradicija.
Čeprav se kitajske avtomobilske znamke v Evropi predstavljajo kot cenovno dostopna in tehnološko napredna alternativa uveljavljenim proizvajalcem električnih vozil, njihov prodor v Nemčijo – največji avtomobilski trg v Evropi – ostaja skromen. Po podatkih za prvo četrtletje 2025 so kitajski proizvajalci v Nemčiji dosegli tržni delež približno 1,5 odstotka, kar je le 0,5 odstotne točke več kot lani.
Povpraševanje po električnih vozilih ostaja nizko
Glavni razlog za šibek tržni delež je nizko povpraševanje po električnih vozilih, poleg tega pa so evropski proizvajalci, kot so BMW, Audi, Mercedes-Benz in Volkswagen, v zadnjih letih znatno razširili svojo ponudbo elektrificiranih modelov.
»Za mnoge trgovce preprosto ni potrebe, da bi se zanašali na kitajske znamke,« je dejal Stefan Reindl z Inštituta za avtomobilsko industrijo v pogovoru za Automobilwoche. Zvestoba evropskih kupcev tradicionalnim znamkam je še vedno visoka, kar kitajske znamke postavlja pred velik izziv.
Trgovci previdni, znamke zamujajo
Kitajske znamke, kot so BYD, Nio, Xpeng in Changan, se spopadajo z zamudami pri vzpostavljanju prodajne in servisne mreže. Nio je preložil prihod svoje podznamke Firefly, Changan zmanjšuje načrte za mrežo trgovcev, BYD pa napreduje počasneje, kot je bilo pričakovano.
»Navdušenje nad kitajskimi znamkami v trgovski mreži je občutno popustilo,« je povedal Thomas Peckruhn, podpredsednik nemškega združenja avtomobilskih trgovcev (ZDK).
Rezultati v številkah: MG vodi, Nio skoraj neviden
Glede na podatke nemškega prometnega urada KBA, so bili rezultati prvih štirih mesecev 2025 naslednji:
- BYD: 2.791 registracij (0,3-odstotni tržni delež)
- MG (SAIC): 7.245 registracij (0,8-odstotni tržni delež) – trenutno najuspešnejša kitajska znamka
- Leapmotor: 981 registracij
- Xpeng: 639 registracij
- Nio: le 83 registracij
Reindl ocenjuje, da bodo posamezni kitajski proizvajalci v naslednjih petih letih dosegli največ 0,5 do 1 odstotek tržnega deleža.
Možnosti v cenovno občutljivih segmentih
Matthias Schmidt, analitik avtomobilske industrije, meni, da imajo kitajske znamke največ možnosti v nižjih cenovnih razredih, kjer je zvestoba blagovni znamki manj pomembna. »Kupci v teh segmentih pogosto prehajajo med znamkami, predvsem kadar je razmerje med ceno in vrednostjo ugodno,« dodaja.
Po njegovem mnenju je zamuda pri vstopu na evropski trg dala evropskim proizvajalcem čas, da so ujeli tehnološki ritem in izboljšali svojo ponudbo. »Zdaj zahodni proizvajalci ponujajo konkurenčne električne in hibridne modele, obenem pa ohranjajo svojo blagovno moč,« pravi Schmidt.
Tveganje za trgovce
Z več kot 150 avtomobilskimi znamkami na Kitajskem, ki se borijo za preživetje, je po mnenju Jochena Sieberta iz JSC-Automotive konsolidacija neizogibna. »Trgovce lahko samo opozorim pred vlaganjem v kitajske znamke. V trenutni situaciji se to ne izplača,« je poudaril.