Polnilnice za elekrična vozila so grde in moteče - nadomestila jih bo izvirna in nepričakovana alternativa

15. 5. 2025 | Uredništvo

V Nemčiji uvajajo inovativne polnilnice za električna vozila. 

Klasične polnilne postaje pogosto zavzamejo dragocen prostor na pločnikih ali parkiriščih in vizualno izstopajo. V gosto naseljenih mestih, kjer je vsak kvadratni meter pomemben, so takšne naprave lahko moteče za pešce, invalidne osebe ali tiste z vozički. Poleg tega kvarijo vizualno podobo urbanih središč, kar je še posebej problematično v zgodovinskih ali estetsko občutljivih delih mesta.

Nemško podjetje Rheinmetall je zato zasnovalo inovativno polnilnico, ki je skoraj nevidna, saj se neopazno vključi v obstoječe robnike. To zmanjšuje stroške gradnje, zmanjša posege v okolje in omogoča hitrejšo ter enostavnejšo namestitev.

Polnilnice za elekrična vozila so grde in moteče - nadomestila jih bo izvirna in nepričakovana alternativa
Rheinmetall

Rheinmetall je s tem pristopom želel omogočiti razvoj e-mobilnosti brez dodatnega prostorskega ali estetskega bremena za mestna okolja. Cilj je bila infrastruktura, ki podpira električna vozila, ne da bi ovirala urbano življenje ali vizualno onesnaževala okolje.

V teh znamenjih se rojevajo ženske z najčistejšo dušo

Po enoletnem preizkusu so v nemškem Kölnu začeli z redno uporabo inovativnih polnilnic v robnikih ob cestah in parkiriščih. V sklopu testne faze so štiri polnilnice opravile skupno 2800 polnjenj, kar pomeni povprečno več kot dve polnjenji dnevno na posamezno enoto. Sistem je dosegel več kot 99-odstotno razpoložljivost in nizke obratovalne stroške, kar potrjuje njegovo zanesljivost in primernost za vsakodnevno uporabo.

Polnilnice za elekrična vozila so grde in moteče - nadomestila jih bo izvirna in nepričakovana alternativa
Rheinmetall

Polnilnice omogočajo polnjenje z močjo do 22 kW. Uporabniki se lahko prijavijo prek QR kode, pametne aplikacije ali RFID kartice. Poleg tega so opremljene z LED osvetlitvijo, ki voznikom sporoča status naprave. 

Z električnimi Miniji po slovenski Toskani: med tartufi, oljkami in realnostjo električne mobilnosti