Najobsežnejše TÜV poročilo doslej prinaša manj spodbudno sliko: 21,5 odstotka vozil je letos padlo na tehničnem pregledu, kar je skoraj odstotek več kot leto prej.
Glavni razlog za slabši rezultat je visoka povprečna starost avtomobilov, hkrati pa poročilo prvič celovito ocenjuje tudi električna vozila. Nekatera so presenetila pozitivno, druga – predvsem Tesla – pa negativno.
Električni avtomobili: Tesla Model Y z najvišjo stopnjo napak
Električnih modelov je v letošnjem poročilu več kot kadarkoli. V razredu dvo- do triletnih avtomobilov so se najbolje odrezali Mini Cooper SE, Audi Q4 e-tron in Fiat 500e. Dobro se držijo tudi Volkswagnovi modeli ID.3 ter ID.4/ID.5, medtem ko sta Škoda Enyaq in Dacia Spring padla pod povprečje.
Najslabše se je odrezala Tesla. Model Y je z 17,3-odstotno stopnjo napak pristal na zadnjem, 110. mestu, kar je najvišja vrednost v tej starostni skupini v zadnjem desetletju. Najpogostejše pomanjkljivosti so bile opažene na vpetju podvozja, zavornih kolutih in osvetlitvi. Nekoliko bolje, a še vedno nezadovoljivo, se je izkazal Model 3 s stopnjo napak 13,1 odstotka.
Strokovnjaki opozarjajo, da številni električni avtomobili trpijo zaradi značilnih obremenitev: večja masa obremenjuje podvozje, regenerativno zaviranje pa povzroča rjavenje in zmanjšano učinkovitost klasičnih zavor.
Mazda 2 skupni zmagovalec
Na vrhu letošnjega TÜV poročila je Mazda 2, ki med dvo- in triletnimi vozili beleži samo 2,9 odstotka resnih napak. Dobro se izkaže tudi v višjih starostnih razredih, kar poročilo pripisuje zanesljivi konstrukciji in premišljeni zasnovi.
Po starostnih razredih izstopajo še:
- VW Golf Sportsvan in VW T-Roc (4–5 let),
- VW T-Roc (6–7 let),
- Mazda CX-3 (8–9 let),
- Mercedes razred B (10–11 let),
- VW Touareg (12–13 let).
Med poraženci se večkrat pojavijo BMW serije 5/6, Dacia Duster in Renault Clio.
Starejši avtomobili – večje tveganje
TÜV opozarja na izrazit porast napak pri starejših vozilih. Po petih letih na pregledu pade vsak deseti avto, pri enajst let starih vozilih je delež že skoraj 23 odstotkov, pri petnajst let starih pa skoraj tretjina. Nemški vozni park se hitro stara – več kot četrtina vseh vozil je starejših od 15 let.
Vsako leto okoli 135.000 vozil izkaže nevarne ali prometno ogrožajoče okvare, približno 12.000 pa je zaradi kritičnih napak takoj izločenih iz prometa. Kar 90 odstotkov teh avtomobilov je starejših od deset let.
Prvič: „zmagovalec dolgotrajne kakovosti“
TÜV je v poročilu 2026 predstavil novo kategorijo, ki ocenjuje kakovost v starosti 10–11 let. Med proizvajalci so se najbolje odrezali:
- Mercedes (18,5 % napak),
- sledita Audi (19,2 %) in
- Toyota (22 %).
Poziv k posodobitvi tehničnih pregledov
Ker se avtomobili digitalizirajo, TÜV predlaga modernizacijo postopka tehničnih pregledov. Pri električnih vozilih naj bi redni pregled zajemal tudi stanje visokonapetostnega sistema in zdravstveno stanje baterije, ne le vizualnega pregleda. Prav tako si organizacija želi, da bi inšpektorji preverjali programske različice in digitalne varnostne funkcije, poleg tega pa zagovarja uvedbo nacionalnega digitalnega registra vozil za večjo preglednost in preprečevanje manipulacij.