Volkswagen v okviru varčevalnih ukrepov zapira dve tovarni v Nemčiji. Kar pričakovati je bilo, da bo največ interesa prav s strani kitajskih proizvajalcev.
Kitajski avtomobilski proizvajalec Chery, ki vse bolj agresivno vstopa na evropski trg, je po navedbah virov blizu sklenitvi dogovora o proizvodnji avtomobilov v eni izmed Volkswagnovih tovarn v Nemčiji.
Proizvodnja naj bi bila namenjena novi Cheryjevi volumnski podznamki Lepas.
Aktivna pogajanja v Nemčiji
Chery je potrdil, da potekajo pogovori o vzpostavitvi proizvodnje v Nemčiji, pri čemer uradno niso potrdili sodelovanja z Volkswagnom. Charlie Zhang, podpredsednik Chery International, je za Automotive News Europe dejal, da je končna odločitev še vedno odvisna od razrešitve številnih vprašanj.
"Preučiti moramo izvedbeni načrt, saj je situacija v Nemčiji zelo, zelo zapletena," je poudaril Zhang. Chery trenutno še preverja stroške, dobavne verige, sodelovanje z delavskimi sindikati in regulativne zahteve.
Po poročanju Reutersa iz januarja letos, naj bi bilo več kitajskih proizvajalcev zainteresiranih za nakup ali najem dveh Volkswagnovih tovarn v Dresdnu in Osnabrücku, ki ju nameravajo zapreti v sklopu obsežnih varčevalnih ukrepov.
Za Volkswagen bi prihod partnerja, kot je Chery, lahko ublažil nezadovoljstvo sindikatov zaradi zapiranja obratov, Chery pa bi s proizvodnjo v Evropi zmanjšal carinske obremenitve.
Volkswagnov predstavnik za odnose z javnostmi ni komentiral govoric.
Nova znamka Lepas: evropski prodajni začetek že v 2026
Lepas je nova znamka, predstavljena 25. aprila, ki prinaša predelane SUV modele iz priljubljene Cheryjeve linije Tiggo. Za evropski trg so napovedani trije modeli: dva kompaktna SUV-ja in en srednje velik SUV, vsi na voljo v električni, priključno-hibridni ali klasični izvedbi.
Prodaja v Evropi naj bi se začela že leta 2026.
Proizvodnja v Barceloni že v polnem zamahu
Chery je že konec lanskega leta začel s proizvodnjo avtomobilov v Evropi preko partnerstva s Španskim podjetjem Ebro, v nekdanji Nissanovi tovarni v Barceloni. Načrtujejo posodobitev tovarne in povečanje proizvodnje predelanih modelov Chery Tiggo s priključno hibridnim pogonom.
Hkrati bodo dodali tudi električne različice za znamki Omoda in Jaecoo, ki jih bodo distribuirali po vsej Evropi. "Do konca leta bomo v Barceloni ponovno zagnali polno proizvodnjo," je povedal Zhang. Tovarna ima potencialno letno kapaciteto 200.000 vozil.
Večja lokalna vsebina za nižje carine
Trenutno modeli Ebro S700, ki temeljijo na Tiggu 7, prihajajo iz kitajskega Wuhuja v obliki delno sestavljenih kompletov (SKD). V Barceloni nato namestijo podvozje, osi, pogonski sklop in kolesa.
Chery želi v prihodnje povečati delež lokalnih komponent v električnih modelih Omoda in Jaecoo, da bi zadovoljil evropske predpise in se izognil dodatnim carinam. Cilj je, da več kot 50 odstotkov vozila izvira izven Kitajske.
Ena od možnosti je tudi uvoz baterij iz drugih držav.