Volkswagnova tovarna v Wolfsburgu se pripravlja na temeljito prestrukturiranje proizvodnje, ki se bo začelo leta 2027, ko naj bi v celoti prešla na proizvodnjo električnih vozil.
V prehodnem obdobju ni izključena uvedba štiridnevnega delovnega tedna, je zaposlenim sporočila vodja sveta delavcev Daniela Cavallo.
Prehodno obdobje z manj delovnimi urami
Cavallo je poudarila, da so sindikati že dosegli dogovor o minimalni stopnji izkoriščenosti zmogljivosti, vendar ob tem poziva zaposlene, naj v prihodnjih mesecih opravijo dodatne izmene, da bi lahko kasneje nadomestili pričakovano zmanjšanje obsega dela.
»Od leta 2027 naprej štiridnevni delovni teden ni nerealna možnost,« je povedala Cavallo na zboru delavcev v Wolfsburgu 3. junija.
Električni Golf in T-Roc kot rešitev za prihodnost
Po njenih besedah je prihodnost tovarne zagotovljena s prihodom električne različice Golfa in naslednikom kompaktnega SUV-ja T-Roc, ki naj bi na proizvodne trakove zapeljala do konca desetletja.
Trend upadanja proizvodnje klasičnega Golfa je namreč jasen: leta 2015 so po svetu izdelali več kot milijon primerkov, medtem ko je bilo leta 2024 proizvedenih le še okoli 300.000 vozil, napoved za letošnje leto pa znaša 250.000 enot.
»Trend padanja je neustavljiv. Golf mora prej ali slej v Mehiko, sicer bo naša tovarna pristala na dnu vseh statistik,« je bila jasna Cavallo.
Zmanjševanje števila zaposlenih in stroškov
Vodja kadrovske službe pri Volkswagnu Gunnar Kilian je ob tem poudaril, da ostaja cilj zmanjšati število zaposlenih v Nemčiji za 35.000 do leta 2030. »Že več kot 20.000 delavcev se je s predčasnim odhodom iz podjetja že dogovorilo,«je povedal Kilian. Dodal je, da zmanjšujejo tudi stroške tovarn, pri čemer ohranjajo družbeno odgovorno naravnanost ukrepov.
Podobno je tudi finančni direktor znamke Volkswagen David Powels opozoril na prenizko donosnost električnih vozil, previsok prag rentabilnosti in prekomerne investicije, ki jih podjetje mora nujno nasloviti.
Konkurenčni pritiski in padanje povpraševanja
Volkswagnovo zmanjševanje kapacitet in zaposlenih je posledica naraščajočih stroškov, slabšega povpraševanja na evropskem trgu ter hitrega vzpona kitajskih proizvajalcev.
Decembra lani so se vodstvo podjetja in predstavniki zaposlenih dogovorili o zmanjšanju proizvodnih zmogljivosti v Nemčiji za več kot 700.000 enot do konca desetletja.
Podobne ukrepe za zniževanje stroškov že uvajajo tudi sestrske znamke koncerna, kot sta Audi in Porsche, ki prav tako načrtujeta znižanje števila zaposlenih.
Novo na Metroplay: Bojan Cvjetićanin in Borut Pahor v podkastu navdiha v živo na Slovenskem oglaševalskem festivalu