Primer Huber Automotive kaže, da je preobrazba avtomobilske industrije v Nemčiji izjemno zahtevna tudi za tehnološko usmerjene dobavitelje, ki so se zgodaj prilagodili elektrifikaciji.
Nemška avtomobilska industrija se že nekaj časa sooča z resnimi pretresi, ti pa se ne odražajo zgolj pri največjih proizvajalcih vozil, temveč vse bolj tudi pri njihovih dobaviteljih. Še ena žrtev zahtevnega prehoda v električno dobo je Huber Automotive AG, podjetje, ki bo po neuspešnem iskanju vlagateljev konec februarja dokončno prenehalo z delovanjem.
Podjetje iz Mühlhausna v zvezni deželi Baden-Württemberg je že jeseni zaprosilo za insolventno zaščito, a kljub večmesečnim pogovorom ni našlo rešitve, ki bi omogočila nadaljevanje poslovanja. Tako se bo 28. februarja končala večletna zgodba podjetja, ki je bilo tesno povezano z razvojem električnih vozil.
Huber Automotive je v zadnjih letih intenzivno vlagal v področje električne mobilnosti, predvsem v razvoj in proizvodnjo avtomobilske elektronike. Po začetku insolvenčnega postopka se je sicer del podjetja uspel rešiti – razvojni oddelek z več kot 30 zaposlenimi je prevzelo podjetje Neura Robotics. To pa ni preprečilo, da bi večina zaposlenih ostala brez dolgoročne perspektive. Približno 75 zaposlenim je ponujena začasna rešitev v obliki prehoda v agencijo za posredovanje dela, vendar to pomeni le kratkoročno varovalo pred brezposelnostjo.
Podjetje je bilo znano kot specialist za elektronske sisteme vozil, saj je razvijalo in serijsko proizvajalo krmilne enote za električne pogone, sisteme za upravljanje baterij ter rešitve za shranjevanje energije. Prav ta usmeritev, ki je bila še pred nekaj leti videna kot velika priložnost, se je v razmerah upočasnjene rasti trga električnih vozil izkazala za poslovno tveganje.
Finančni podatki to jasno potrjujejo. V poslovnem letu 2023/2024 so prihodki podjetja upadli za približno 58 odstotkov, kar je kljub določenim popuščanjem upnikov pomenilo, da se insolventnosti ni bilo več mogoče izogniti. Poskus finančnega prestrukturiranja se je tako izkazal za nezadostnega.
Primer Huber Automotive kaže, da je preobrazba avtomobilske industrije v Nemčiji izjemno zahtevna tudi za tehnološko usmerjene dobavitelje, ki so se zgodaj prilagodili elektrifikaciji. Pomanjkanje investicij, negotovo povpraševanje in pritisk stroškov vse pogosteje vodijo v zapiranje podjetij, ki so še nedavno veljala za del prihodnosti avtomobilizma.