Številne avtomobilske znamke so že naznanile prelomno letnico, ko bodo opustile motorje z notranjim zgorevanjem. Poročila iz Nemčije pa nakazujejo, da bo med prvimi, ki bo storil ta korak - Audi
Prehod na čisto električno mobilnost izgleda neizogiben. Jaguar bo postal povsem električen že po letu 2025, Volvo in Bentley sta to obljubila do konca desetletja, kmalu pa jim bodo sledili tudi ostali. Pri večjih proizvajalcih, ki proizvajajo avtomobile v milijonskih številkah in v skoraj vseh segmentih, je ta tranzicija seveda precej težja. Od nemške trojice Audi, BMW in Mercedes je bilo pričakovati, da bodo bencinsko gnani pogonski sklopi v prodaji, četudi z električno pomočjo, vsaj še naslednji dve desetletji.
Iz Audija pa prihajajo govorice, da je generalni direktor Markus Duesmann izbranim zaposlenim že naznanil, da bo zadnji bencinsko ali dizelsko gnani avtomobil predstavljen leta 2026. Za tem bodo predstavljeni le še baterijsko električni modeli, saj naj bi se v petih letih poslovili tudi od hibridov. Vredno je poudariti, da poročila govorijo le o povsem novih modelih, zato lahko sklepamo, da bodo obstoječi modeli z motorji na notranje zgorevanje, ki bodo predstavljeni do leta 2026, mirno oddelali svoje življenjsko obdobje vsaj do leta 2032.
Kateri od modelov bo doživel čast kot zadnji na bencinski pogon še ni znano. Omenja se naslednji generaciji A3 in Q8, ki bosta predstavljena ravno v tem obdobju. Seveda bi se spodobilo, če bi ta čast doletela športni avtomobil, govorice pa žal namigujejo, da bosta naslednika športnikov TT in R8 baterijsko električna. Prihajajoči ultra luksuzni A8 Horch pa naj bi kot zadnji uporabil veličastni W12.
Pospešena elektrifikacija tudi pri Mercedes-Benzu
Kmalu po presenečenju iz Ingolstadta je nemški Manager Magazin poročal tudi o spremembi načrtov pri Daimlerju, lastniku Mercedes-Benza. Električna vozila, ki so jih načrtovali za drugo polovico desetletja, naj bi bila predstavljena vsaj eno leto hitreje, številni primerljivi modeli z motorji z notranjim zgorevanjem pa bodo istočasno zapustili modelno paleto. Posodobljen koledar novosti naj bi bil potrjen poleti.
Če gre verjeti govoricam, bosta nemška velikana naredila velik korak proti elektrifikaciji precej hitreje, kot je bilo sprva pričakovano. Še nedavno so razvojne strategije napovedovale obstoj bencinskih in dizelskih motorjev, seveda z zdravo mero električne pomoči, še vsaj za naslednjih nekaj desetletij. Tudi BMW-jev vodja raziskovalnega in razvojnega oddelka Klaus Froehlich je v nedavnem intervjuju za Automotive News Europe zatrdil, da bodo njihovi bencinski motorji na voljo še vsaj 30 let, dizelski pa 20 let. V luči novic njihovih največjih rivalov pa je mogoče pričakovati, da bodo tudi Bavarci kmalu posodobili svojo strategijo.