(Ne)varni kabrioleti: 207 CC, Mini Cabrio in C3 Pluriel

Pri nemškem avtomobilskem klubu ADAC so preizkusili varnost manjših kabrioletov.

(Ne)varni kabrioleti: 207 CC, Mini Cabrio in C3 Pluriel (foto: ADAC) ADAC
11. 7. 2008

Pri hitrosti 48 km/h (do nič) so prevračali tri: Peugeota 207 CC, Mini Cabria in Citroëna C3 Pluriela. Peugeot je bil opremljen s tipali, ki ob nevarnosti prevračanja sprožijo zaščitna loka, zategovalnike varnostnih pasov in varnostne blazine. Mini ima varnostna loka že dvignjena, slabšo zaščito pa ima Citroën. Tako pri Miniju kot pri C3 manjkajo aktivni zategovalniki varnostnih pasov, ki so pri kabrioletih zelo pomembni, saj pri prevračanju bolje zadržijo telesa potnikov, tako da ti z glavami ne udarijo v tla, ali še huje, padejo iz vozila.

Pri Peugeotu so pohvalili aktiviranje zaščitnih lokov, grajali zadrževanje sopotnikovega telesa (slabša geometrija pasu) in poudarili, da so zaradi za 11 centimetrov udrtih A-stebričkov potniki spredaj slabše varovani. O Miniju so zapisali, da sta zadnja potnika zaradi nižjih in neaktivnih varnostnih lokov zaščitena le, če sta nižja od 175 centimetrov. Tudi pri tem kabrioletu varnostni pas ni zadržal sovoznikovega telesa, ki je nevarno udarjalo po trdi podlagi. Varnostne blazine se pri prevračanju niso sprožile, A-stebrička pa sta se upognila le za 31 milimetrov.

Zaradi kratkih zaščitnih lokov so v Citroënu zaščiteni le zadaj sedeči potniki, ki so nižji od 160 centimetrov, A-stebrička sta se udrla za štiri do šest centimetrov, potnika spredaj pa sta v tla udarjala s preveliko silo, da bi preživela tako prevračanje brez hudih posledic. ADACovi strokovnjaki so povzeli, da morajo proizvajalci ojačiti A-stebričke ter vgraditi tipala, ki bodo zaznala prevračanje in zategnila varnostne pasove, ki bi preprečili, da bi glave udarile v tla.

Foto: ADAC