Pri nas lahko o nečem takem za zdaj zgolj sanjamo, v New Yorku pa je takšna inovativna rešitev za neprimerno hitrejše potovanje v jutranjih in popoldanskih konicah že realnost.
Ko se Ljubljančani vsak dan spopadajo z vedno daljšimi kolonami in prometnimi zamaški, se vse bolj in bolj poraja vprašanje: bomo kdaj tudi mi lahko na delo kar - leteli s helikopterjem!? V New Yorku je to realnost. In dejansko vse bolj dostopna realnost.
Podjetje Blade Urban Air Mobility, ki že več kot desetletje nudi luksuzne helikopterske prevoze med Manhattanom in okoliškimi letališči, širi svoje storitve na vsakodnevne migracije premožnejših delavcev. S posebno letno vozovnico v vrednosti 195 dolarjev lahko uporabniki za 95 dolarjev na let po novem letijo tudi iz izbranih lokacij na Long Islandu in v New Jerseyju naravnost v središče Manhattna – in to v pičlih petih minutah.
Letališča JFK in Newark tako postajata vstopni točki za helikopterske "parkiraj in leti" prevoze do Bladeovega heliportnega terminala v četrti Hudson Yards, le streljaj od newyorškega poslovnega središča.
"Z vedno večjo gostoto prometa in prehodom na tišja, električna plovila brez emisij, moramo potnikom ponuditi nove možnosti urbane zračne mobilnosti," je povedal Rob Wiesenthal, direktor podjetja Blade. Cilj podjetja je prehod na popolnoma električno floto, z uvedbo novih poti pa želijo dodatno spodbuditi razvoj infrastrukture za tovrstno mobilnost.
Čeprav je cena bistveno višja kot pri klasičnih oblikah javnega prevoza, pa petminutni let predstavlja precej privlačno alternativo običajnim načinom prevoza – vožnji z avtomobilom, ki iz predmestij New Yorka lahko traja tudi uro in pol, ali vožnji z vlakom, ki stane več kot 250 dolarjev mesečno.
Poleg tega pa nova mestna politika, ki uvaja stroge cestnine za vstop v središče Manhattna, še dodatno draži uporabo osebnega vozila – samo vožnja čez predor Queens-Midtown z E-ZPassom stane skoraj 14 dolarjev v obe smeri, za celodnevno parkiranje pa je treba odšteti še do 70 dolarjev.
Helikopterski prevozi so na voljo od ponedeljka do petka, med 7. in 20. uro, pri čemer lahko potniki s seboj vzamejo le manjšo ročno prtljago. In čeprav gre za storitev, ki si je večina ne more privoščiti, jasno kaže smer razvoja sodobne mobilnosti.
V Ljubljani je trenutno edina "visoka" izkušnja ob jutranji konici ta, ko na nadvozu obtičiš med avtobusom in tovornjakom. Toda kdo ve: morda pa se bomo nekoč tudi mi iz Črnuč do centra vozili – po zraku ...