Prestižna avtomobilska znamka Hongqi prihaja kar s petimi modeli in ambicioznimi prodajnimi načrti.
Kitajska avtomobilska ofenziva se nadaljuje tudi na slovenskem avtomobilskem trgu, kamor je pravkar prispela tudi prestižna znamk Hongqi (izgovarja se Hongči) oziroma najstarejši kitajski proizvajalec, katerega ime v prevodu pomeni redeča zastava.
Honqui je bil ustanovljen leta 1958 in je bil sprva dobavitelj kitajske vlade, že v osemdesetih letih prejšnjega stoletja pa je matično podjetje sklenilo sporazume o sodelovanju, med drugim z Volkswagnom. Leta 2018 je znamka začela osvajati nove trge z novo globalno usmeritvijo in novim oblikovalskim jezikom in lani so izdelali že 370.000 vozil.
Za podobo Hongqijevih avtomobilov že nekaj časa skrbi britanski oblikovalec Giles Taylor, ki je med drugim svoj oblikovalski talent utelešal tudi pri prestižni znamki Rolls Royce, kar je še posebej očitno pri oblikovanju sprednjih delov kitajskih avtomobilov. Na slovenski trg, ki ga uvozniško obvladuje podjetje Plan-net Avto, hkrati prihaja kar pet modelov znamke Honqui.
Najmanjši in cenovno najbolj dostopen je 4,57 metra dolgi križanec z oznako HS3, ki ga poganja 1,5-litrski bencinski motor s 115 kilovati (156 KM), katerega moč sse na prednji kolesi prenaša s pomočjo 7-stopenjskega samodejnega dvosklopčnega menjalnika. Kitajski novinec je naprodaj za 34.900 evrov.
Njegov večji brat HS5 v dolžino meri 4,79 metra in ga poganja večji 2,0-litrski bencinski štirivaljnik, ki zagotavlja 185 kilovatov (252 KM). Pogonska sila se prek 8-stopenjskega samodejnega menjalnika prenaša na vsa štiri kolesa. Je kar konkretno dražji od HS3, zanj je treba z bančnega računa razknjižiti 46.900 evrov.
V Hongqijevi ponudbi za slovenski trg je tudi limuzina H5, gre za 4,99 metra dolg avtomobil z izrazitim sprednjim delom. Pod motornim pokrovom je 2,0-litrski bencinski štirivaljnik, ki s pomočjo turbinskega polnilnika razvije 160 kilovatov (218 KM) in je povezan z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Za ta model je treba odšteti 41.900 evrov.
Sldi še večji H9, ki z dolžino sega preko petih metrov, natančneje prestižna limuzina je raztegnjena kar na 5,14 metra in ponuja temu primerno notranje razkošje. Tudi v tem modelu se vrti 2,0-litrski bencinski štirivaljnik z mikrohibridno tehnologijo in z močjo 180 kilovatov (245 KM). Prestižu primerno visoka je tudi cena, ki znaša 76.900 evrov.
Kot peti v Hongqijevi četi je električni E-HS9, gre za 5,21 metra dolgega križanca, ki ga poganjata elektromotorja s 160 in 245 kilovati, v izvedbi z najzmogljivejšo baterijo pa naj bi bil z enim polnjenjem sposoben prevoziti do 515 kilometrov. Ta avtomobil kupci lahko odpeljejo za 92.000 evrov.
S petimi avtomobili pri »rdeči« kitajski zanmi še niso rekli zadnje besede, na slovenski trg bo namreč kmalu pripeljal tudi priključno hibridni HS9. Podjetje Plan-net Avto ima v prodajnih načrtih zapisano vsaj 300 avtomobilov v polnem prodajnem letu.