Gordon Murray uresničil 25 let staro idejo, ki jo je navdihnila legendarna Alfa Romeo 33 Stradale

28. 1. 2022 | Janoš Pečnik
Deli

Gordon Murray je s svojo znamko GMA predstavil še drugi, tokrat cenovno bolj dostopen avtomobil. A tudi T.33 je zvest Murrayjevemu edinstvenemu konceptu.

Legendarni oblikovalec Gordon Murray je za svojo znamko GMA (Gordon Murray Automotive) razkril še drugi butični superšportni avtomobil z oznako T.33. In če je prvi model - T.50 - navdušil z naprednim aktivnim aerodinamičnim dogajanjem, ventilatorjem v zadku ter Murrayjevo prepoznavno zasnovo kabine s tremi sedeži in voznikom na sredini, pa je T.33 nekoliko enostavnejši, uporabnejši in “ugodnejši” avtomobil.

Zakaj narekovaji? Medtem ko je T.33 za več kot milijon evrov cenejši od T.50, pa še vedno stane okoli milijona in pol evrov. Kljub temu je ogromno rešitev in konceptov prenesenih iz T.50, pa tudi iz McLarena F1, ki je bržkone Murrayev najznamenitejši izdelek. Izdelali jih bodo sto.

Preberite tudi: Gordon Murray Automotive T.50 ali kako pametno naložiti 2,5 mio evrov neto

Aerodinamično gre za še vedno izjemno zmogljiv avtomobil. Z velikimi difuzorji pod karoserijo, ki omogočajo čisto in enostavno obliko - brez velikih razdelilnikov zraka in krilc. Murray pravi, da na karoseriji ni niti enega elementa brez funkcije. Tudi T.33 ima monokok iz aluminija in satastih ogljikovih vlaken, in čeprav je 100 kilogramov težji od T.50, še vedno tehta le 1.090 kilogramov, kar je manj kot Alpine A110, hkrati pa je od T.50 malenkost daljši (4,398 milimetrov).

Dodatno težo prispevajo elementi, kot sta sedeža in mehanizem za nastavitev volana - T.50 ima na drugi strani v kabini namreč le oblazinjenje, nameščeno neposredno na monokok, volana pa ni mogoče nastavljati. T.33 je torej uporabnejši. Pod pokrovom spredaj in v prostoru nad kolesi na vsaki strani, pri čemer se prečno odpre celotna plošča, je skupaj 280 litrov prostora za prtljago. Vrata kabine se s pritiskom na gumb odpirajo navzgor, v sicer minimalistični in k vožnji osredotočeni notranjosti pa prevladuje svojevrstna pozornost na podrobnosti. Tudi kazalec in črtice, ki ponazarjajo vrednosti v obratomeru, so na primer narejeni iz brušenega aluminija.

Cosworthov V12 se zavrti preko 11.000 vrtljajev

Tudi T.33 ima sredinsko nameščeno Cosworthovo atmosfersko srce z dvanajstimi valji (V12) in 3,9 litra prostornine, ki se vrti kar do 11.100 vrtljajev in zmore 615 konj (452 kW). Za takšen motor je navdušujoč razpon navora. Že pri 2.500 vrtljajih ga je na voljo 75 odstotkov, največjega - 451 Nm - doseže pri 9.000 vrtljajih, med 4.500 in 10.500 vrtljaji pa vedno vsaj 90 odstotkov.

Vstop zraka je - značilno za Murrayejeve avtomobile - na vrhu nad kabino, zračni kanal pa je nameščen neposredno na motor in se tako zanimivo premika skupaj z motorjem. Osnovni menjalnik je šeststopenjski ročni, tokrat pa ponujajo tudi samodejno možnost. Tako sprednja kot zadnja kolesa so vpeta z dvojnimi trikotnimi vodili, pri čemer so zadnja nameščena na menjalnik, platišča pa so 19-palčna.

Murray pravi, da če bi prodajal samo enega superšportnika, bi prodajal prav T.33. Idejo, ki so jo pričeli razvijati pred dvema letoma, je imel že 25 let, nastala pa je pravzaprav iz ljubezni do eksotičnih športnikov iz šestdesetih let, kot sta Alfa Romeo 33 Stradale in Ferrari Dino 206 SP, kar je očitno že na pogled - žarometi so na primer postavljeni navpično. Murray sicer pravi, da se bodo v prihodnje posvetili hibridno in električno gnanim avtomobilom.

Novo na Metroplay: Ko se govori o hierarhiji, je že prepozno | Bine Volčič in Žiga Faganel