Kitajski NIO prihaja v srednjo in vzhodno Evropo – tudi s pomočjo madžarskega AutoWallisa.
Madžarski avtomobilski koncern AutoWallis s tem mesecem prevzema distribucijo električne premium znamke NIO v petih državah srednje in vzhodne Evrope – na Madžarskem, v Avstriji, Romuniji, na Češkem in Poljskem. S tem nadaljuje širitev svojega portfelja, ki zdaj zajema 29 avtomobilskih znamk v 16 državah regije, med njimi tudi Slovenijo.
Za NIO, ki je v Evropo prvič vstopil na Norveškem leta 2021, je ta poteza pomembna širitev na nove trge. Gre za hitro rastočo kitajsko znamko električnih vozil, ki poleg proizvodnih zmogljivosti v Aziji razvija ključne komponente in tehnologije tudi v ZDA, Nemčiji in Združenem kraljestvu. NIO stavi na napredno programsko opremo, avtonomno vožnjo ter koncept pametnih električnih vozil, ki vključuje tudi sistem zamenljivih baterij.
Posebnost vozil NIO je možnost hitre zamenjave baterije – postopek traja manj kot tri minute in poteka povsem avtomatizirano. Ta rešitev omogoča večjo fleksibilnost uporabnikom in dopolnjuje tradicionalno polnjenje. NIO sistem imenovan "Battery as a Service" (BaaS) omogoča ločen najem baterije in s tem tudi potencialno nižjo začetno ceno vozila.
AutoWallis bo v regiji distribuiral obstoječe modele, med katerimi so električna limuzina NIO ET5 in njena karavanska različica ET5 Touring, SUV modela EL6 in EL8 ter novi kompaktni model firefly. Zadnji cilja predvsem na uporabnike, ki iščejo okretno električno vozilo z napredno digitalno izkušnjo.
Prodaja se bo najprej začela na Madžarskem in v Avstriji, predvidoma konec leta 2025, v letu 2026 pa še v preostalih treh državah. NIO v Evropi že upravlja 60 postaj za zamenjavo baterij, ki jih izdeluje v lastni tovarni na Madžarskem.
Predstavniki obeh podjetij poudarjajo strateški pomen sodelovanja in pomen lokalnega poznavanja trga. Ob tem ne skrivajo ambicij: povečati prepoznavnost znamke NIO v regiji in okrepiti njen tržni delež v premium segmentu električnih vozil.