Vinko je imel možnost na kratki stezi preizkusiti Nissana Juka z dvo- in štirikolesnim pogonom. Razlika je znašala sekundo!
Sliši se preprosto: najprej dovolj dolgo igrate na igralni konzoli PS3, da dosežete odlične rezultate v virtualnem svetu avtomobilskega dirkanja, potem se prijavite na Akademijo GT, za katero stoji Nissan. Tam ste med najboljšimi, zato dobite pravega GT-R-a, in na koncu z njim dirkate na 24 urah Le Mansa, kjer ste drugi.
V resnici je verjetnost, da ponovite tale resnični scenarij, zelo majhna, saj se je lani denimo v ZDA na to akademijo prijavilo 6,5 milijona Američanov. No, upanje umre zadnje.
Nissan je na zadnji predstavitvi (Qashqai 1.6 dCi) na kratko predstavil to že nekaj let uspešno akademijo v kombinaciji z naprednim štirikolesnim pogonom pri malem Juku. Poleg znane konfiguracije prenosa moči ima lahko Juke tudi dodaten sistem za 'usmerjanje navora' (Torque Vectoring). Gre za dodatni večploščni sklopki, vsaka na svoji polgredi zadnje osi. Sklopki sta elektronsko nadzirani, kjer program uravnava količino navora tako, da je to najbolj učinkovito pri pogonu.
Video prikazuje kombinacijo: pod okriljem Akademije GT smo na kratki stezi preskusili razliko med prednjim pogonom in štirikolesnim pogonom z usmerjanjem navora. Najjasnejši dokaz tehnične razlike je časovna razlika, ki je na 20 sekund dolgi stezi znašala sekundo in več, odvisno od voznika.
Je bilo pa očitno tudi izza volana: medtem ko prednji pogon sili prek prednjih koles in je vse prej kot zabaven in učinkovit, je štirikolesni pogon z dobrim oprijemom zadnjih koles utirjen v začrtano smer, vse dokler vse štiri gume ne začnejo izgubljati oprijema.
Zadevo v teoriji seveda poznamo že lep čas, a je vsakokraten praktičen preizkus trezen opomin o velikih razlikah v tehniki pogona. :)
Vinko Kernc
video: Nissan
montaža: Danijel Čančarević