Kljub temu, da v zadnjem času s strani japonske znamke ne prihajajo najboljše novice, spada ta v kategorijo najsvetlejših.
Pri Nissanu so v zadnjih letih doživljali precejšnje turbulence, vendar se zdaj zdi, da se japonski avtomobilski proizvajalec vrača v igro s preoblikovano strategijo in poudarkom na ključnih modelih. V ospredju nove usmeritve je športna podznamka Nismo, ob boku legendarnega terenca Patrol in mestnega križanca Juke.
Kot je za Auto Express povedal Arnaud Charpentier, Nissanov podpredsednik za trženje in mobilnost v regiji, je prihodnost jasna: »Vidim prihodnost za Nismo. Zelo jasno. Postavili ga bomo v središče blagovne znamke.« Po njegovem prepričanju bodo prav ti trije modeli tvorili jedro identitete znamke Nissan v prihodnosti.
GT-R ostaja osrednji steber športnosti
Čeprav uradnih potrditev še ni, Charpentier razkriva, da nova generacija modela GT-R že nastaja v ozadju: »Ljudje delajo na tem. Kdaj, kako – iskreno, še ne vemo. A danes ne smemo le izdelati športnega avtomobila, ampak takega s pogonskim sklopom, ki bo primeren za prihodnja leta.«
Težava? V električni dobi postaja doseganje izjemnih pospeškov razmeroma enostavno, saj elektromotorji omogočajo takojšen navor in izjemno odzivnost. GT-R pa je vedno ponujal več kot le hitro vožnjo v ravni liniji – bil je sinonim za tehnično dovršenost, vrhunski štirikolesni pogon in natančno vodljivost.
»Če bo električen ali elektrificiran, mora ostati športni avto,« opozarja Charpentier. »Če pa končaš z enako zmogljivostjo kot električni SUV, imamo problem. Ponovno moramo izumiti pojem športnega avtomobila.«
Nismo – širitev po vzoru Toyote GR?
Medtem ko prihodnost GT-R ostaja v razvoju, pa je pri Nismu smer nekoliko bolj jasna. Pri Nissanu razmišljajo o razširitvi linije Nismo tudi na druge modele, podobno kot to počne Toyota z GR.
Ena prvih možnosti bi bila športna izvedba novega modela Micra, ki bi lahko uporabila električni pogon in šasijo sorodnega modela Alpine A290. Prav tako bi lahko doživeli športno različico novega električnega Juka, a se pričakuje, da bodo nekateri bolj »začinjeni« modeli – na primer tisti, zasnovani na osnovi Patrola – rezervirani za nekatere čezmorske trge.
GT-R mora biti drugačen – tudi kot električni
Bodoči GT-R bo moral preseči zgolj številke o pospeških. V ospredju bo razvoj pogona, ki bo v električni dobi še vedno vključeval čustva, dinamiko in občutek nadzora, zaradi česar je bil R35 GT-R desetletja referenca za superšportnike.
Pri Nissanu se zavedajo, da njihov nekdanji globalni status ni več samoumeven, in stavijo na prepoznavna imena, ki še vedno nosijo čustveno in tržno vrednost. GT-R je pri tem nesporno eno najmočnejših orožij.