Po 18 letih je dokončno konec. Poslovil se je eden najpomembnejših superšportnikov

27. 8. 2025 | Gregor Žvab

Njegov naslednik sicer potrjeno prihaja, a je vprašanje, če bo lahko enakovredno stopil v čevlje predhodnika.

Po osemnajstih letih se je ta mesec v Nissanovi tovarni v Točigiju zaključila proizvodnja modela GT-R R35. Zadnji primerek je tako zapeljal s tekočega traku in s tem se je končalo obdobje enega najbolj prepoznavnih japonskih superšportnikov, ki je v tem času nastal v približno 48.000 primerkih.

Največ kupcev je bilo doma na Japonskem, kjer je model vztrajal vse do zadnjega. V Evropi in Veliki Britaniji so ga ukinili že pred tremi leti, saj zadnja prenova iz leta 2023 ni bila namenjena evropskemu trgu, temveč le japonskemu in severnoameriškemu.

Po 18 letih je dokončno konec. Poslovil se je eden najpomembnejših superšportnikov
Nissan

Čeprav je uradno na trg prišel novembra 2007, se je zgodba R35 začela že precej prej. Nissan je prvi koncept GT-R pokazal že leta 2001 na salonu v Tokiu, leta 2005 pa še prototip, ki je bil že bliže serijskemu avtomobilu. Ko je končno prišel na ceste, je poskrbel za pravi šok: na Nürburgringu je postavil čas 7 minut in 38 sekund ter neposredno izzval Porscheja. Nissan je rezultat pozneje večkrat izboljšal, kar je postalo stalnica njegove razvojne filozofije.

Nova Zelandija zagnala nacionalno kampanjo: iščejo partnerja za osamljenega Neda

Osnova GT-R je bil vedno enaka: 3,8-litrski V6 z dvojnim turbopolnilnikom, menjalnik z dvojno sklopko in štirikolesni pogon. Moč se je nenehno povečevala – z začetnih 352 kilovatov (478 KM) je dosegla 405 kilovatov (552 KM) leta 2012 in 419 kilovatov (570 KM) ob koncu proizvodnje. Nismo izvedba pa je ponujala še več, do 435 kilovatov (592 KM).

Po 18 letih je dokončno konec. Poslovil se je eden najpomembnejših superšportnikov
Nissan

GT-R je bil hiter do te mere, da je postal eden redkih serijskih avtomobilov, ki je do 100 km/h pospešil v manj kot treh sekundah. A njegova moč ni bila edini adut – kljub začetnim kritikam, da gre za “preveč digitalen” avtomobil, se je izkazal kot presenetljivo intuitiven in vozniško razburljiv športnik. Prav zaradi teh lastnosti je osvojil tudi številne nagrade in priznanja.

GT-R R35 je pustil močan pečat v avtomobilski industriji. Pokazal je, da je turbo tehnologija ključ do prihodnosti, in vplival celo na razvoj Porschejevega 911 Turbo. Danes je jasno, da bo njegov odhod pustil praznino – ne le med ljubitelji hitrosti, temveč tudi v širšem avtomobilskem svetu.

Po 18 letih je dokončno konec. Poslovil se je eden najpomembnejših superšportnikov
Nissan

Čeprav njegova zunanjost in notranjost že dolgo kažeta leta, vozna izkušnja ostaja sveža in prepričljiva. Prav zato bo R35, zadnji GT-R svoje vrste, še dolgo veljal za enega izmed najbolj pomembnih superšportnikov našega časa. V dobi elektrifikacije pa bo njegovo nasledstvo težko ponoviti.

Padel je svetovni hitrostni rekord med električnimi avtomobili. Novi rekorder pa prihaja iz ...