"Ljubezen" med Nissanom in Hondo ni nikoli zares vzklila, zdaj pa je tu že nov snubec

19. 5. 2025 | Gregor Žvab
"Ljubezen" med Nissanom in Hondo ni nikoli zares vzklila, zdaj pa je tu že nov snubec (foto: Nissan)
Nissan

Nissan za preživetje nujno potrebuje popolno prestrukturiranje in (ali) močnega partnerja. Zdaj se, neuradno, ponuja eden od velikanov.

Japonska avtomobilska industrija je znova v središču pozornosti, saj se pojavljajo informacije, da bi lahko Toyota Motor Corporation prevzela vlogo zalednega partnerja za Nissan, ki se po razpadu pogovorov s Hondo sooča z negotovo prihodnostjo. Največji japonski proizvajalec avtomobilov naj bi Nissanu ponudil podporo, poroča japonski časnik Mainichi, vendar brez natančnejših podrobnosti o virih ali rezultatih pogovorov.

Po propadlih pogovorih s Hondo se Toyota ponuja kot rešiteljica

Decembra lani sta Nissan in Honda presenetila avtomobilsko industrijo z napovedjo morebitnega sodelovanja oziroma združitve. A že do februarja so se pogovori zaradi nesoglasij glede upravljanja povsem ustavili. Po poročanju Mainichi naj bi izvršni direktor Toyote po razpadu pogovorov kontaktiral Nissan in predlagal pomoč. Nobeno izmed podjetij sicer informacij uradno ni potrdilo.

Toyota je znana po manjšinskih deležih in ohlapnih zavezništvih z drugimi japonskimi proizvajalci, vključno s Subarujem, Mazdo, Suzukijem in Isuzujem. Ob tem ima polovični lastniški delež v Hinu ter v celoti obvladuje podjetje Daihatsu. Takšna strategija sodelovanj Toyoti omogoča širitev vpliva brez popolne integracije.

Spreminjajo se tudi cene goriva na Hrvaškem

Nissan išče izhod iz krize – tudi z menjavo vodstva

Po propadlih pogovorih s Hondo se je Nissan znašel pred težko nalogo okrevanja. Marca je dosedanji izvršni direktor Makoto Uchida odstopil, z aprilom pa je vodenje podjetja prevzel Ivan Espinosa, ki je takoj napovedal agresiven prestrukturirni načrt.

Nissan bo v okviru ukrepov odpustil kar 20.000 zaposlenih in zaprl sedem od skupno 17 tovarn po svetu. Podjetje se bo pri novih modelih zanašalo predvsem na partnerja Mitsubishi in Renault. Espinosa je poudaril, da se Nissan ne bo prenaglil pri iskanju novih partnerstev – temeljito strateško revizijo še izvajajo.

Možnosti sodelovanja ostajajo odprte

Espinosa priznava, da Nissan išče partnerje, ki bi prinesli dodano vrednost predvsem na ključnih trgih – v ZDA in na Japonskem. Sodelovanje lahko vključuje kapitalske vložke, integracije ali celo odcepitve posameznih enot podjetja. Med potencialnimi partnerji ni izključil niti ponovnega povezovanja s Hondo.

“Najpomembnejše je imeti pravega partnerja,” je dejal Espinosa in dodal, da ima Nissan pred sabo več možnih scenarijev sodelovanja.

Ali bo prav Toyota postala nov zaveznik Nissana, ostaja odprto vprašanje. Jasno pa je, da je Nissan pred izzivom, ki bo močno vplival na prihodnjo obliko japonske avtomobilske industrije.

Fiatov “korak nazaj” prihaja konec leta. Mnogi tej odločitvi italijanske znamke ploskajo