Nissan Leaf, "absolutni" evropski prvak

31. 1. 2011
Deli

Ob podelitvi naslova Evropski avto leta 2011 glavnemu direktorju Nissana, Carlosu Gosnu, je bilo na prireditvi v organizaciji francoske revije L'Automobile veliko govora o prvenstvih. Nissan Leaf je namreč prvi električni avtomobil, ki je osvojil ta naslov. Pred tem je bil Nissan, leta 1993, tudi prvi japonski izdelovalec, ki je (za Micro) prejel naslov evropskega avtomobila leta. Ghosn pa je bil tudi prvi vodilni, ki je kot sprejel ta najstarejši naslov za še drugo znamko (pred tem, leta 2006, kot Renaultov šef za Clio).

Nissan Leaf je letošnji naslov osvojil s prednostjo 9 točk pred Alfo Romeom Giulietto, med člani žirije pa je naletel na precej deljena mnenja. Tako mu kar devet ocenjevalcev ni podelilo niti točke (novinarji iz Italije, Španije in Portugalske), kar 20 članov žirije pa ga je postavilo na prvo mesto.

Leaf pa še naprej buri duhove, ne le pri nas v Evropi, pač pa tudi na dveh drugih trgih, kjer ga naj bi pričeli prodajati v kratkem, v ZDA in doma na Japonskem. Za zdaj so namreč na Japonskem uspeli avtomobile dobaviti le 60 kupcem. Nissan sicer zatrjuje, da bodo že v kratkem začeli izdelovati večje dnevne količine tega prvega pravega elektroavtomobila z izključnim električnim pogonom (iz akumulatorjev).

Nissanov prvi človek Carlos Gosn je to japonsko podjetje skupaj s podjetniškim partnerjem, francoskim Renaultom, ki mu seveda tudi načeljuje, osredotočil na skorajšnjo pripravo te vrste avtomobilov obeh znamk. Obe podjetji sta doslej po svetu tudi že sklenili več kot 90 sporazumov, pogodb in pisem o namerah s številnimi vladami, mestnimi oblastmi in partnerskimi podjetji o uveljavitvi, dobavi in uporabi električnih avtov. Nissan in Renault pripravljata nekaj dodatnih modelov že za konec tega leta (tudi novi Clio bo imel pogon na elektriko).

Zato je bil naslov evropskega avtomobila leta 2011 za Nissan tudi s podjetniškega stališča pomemben naslov, ki pa ga bodo še morali potrditi.

Zatrjujejo, da za zdaj začetek prodaje na evropskih trgih, na Irskem, Portugalskem in Veliki Britaniji, ni ogrožen. Ni pa bilo mogoče izvedeti uradnega podatka, koliko avtomobilov bo na začetku sploh prišlo iz Nissanove japonske tovarne iz Opame pri Tokiu. Verjetno je, da bo začetek prodaje bolj šepav, kar se dogaja tudi v ZDA, kjer je Nissan že do konca lanskega novembra zbral 20.000 interesentov, ki so tudi že vplačali rezervacijo za dobavo avtomobila v letošnjem letu. Devet desetin ameriških kupcev bo avtomobile dobivalo šele od maja naprej, ko naj bi stekla bolj redna dobava, le dva tisoč jih bo Nissan v ZDA poslal v prvih štirih letošnjih mesecih.

Nissanova taktika je pri začetku serijske izdelave Leafa izredno previdna, da se na noben način ne bi kaj zalomilo in bi morali zaradi česar koli, manjše ali morebiti celo večje napake, avtomobile klicati nazaj v popravilo (s čimer ima precej težav glede zmanjševanja ugleda zanesljivosti japonska Toyota).

Pravila izbire evropskega avtomobila leta imajo dokaj prijazno zahtevo glede tega, kdaj mora biti avtomobil, ki dobi naslov, v Evropi tudi zares pri kupcih (pogoj je namreč, da je objavljen cenik modela in da je možno avto naročiti vsaj v šestih evropskih državah do 1. decembra predhodnega leta). A doslej se še ni zgodilo, da bi bilo toliko težav pri dobavi evropskega avtomobila leta kupcem tudi po prejemu naslova.

Bo pa Nissan Leaf tako prvi evropski avtomobil leta s še dvema prvenstvoma, prvi kupci v Evropi nanj še čakajo, bo pa tudi prvi evropski avto leta, ki ga na slovenski trg v letu, ko je osvojil naslov, ne bo naprodaj! Pri Nissanu Slovenija bodo lahko celo veseli, če bodo letos dobili en samcat primerek Leafa!

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol