Nissan se je povezal z Mitsubishijem, si sposodil osnovo in nastala je nova Navara.
V svetu poltovornjakov skupne osnove niso nič neobičajnega. Segment je drag za razvoj, zato se modeli pogosto naslanjajo drug na drugega. Tako Ford Ranger in Volkswagen Amarok izhajata iz iste arhitekture, Mazda BT-50 uporablja tehniko Isuzuja, prejšnja Navara pa je bila povezana z Renaultom Alaskanom in kratkoživo Mercedesovo razredom X. Še na Kitajskem se je pojavljala kot Dongfeng Rich 6.
Nissanova nova Navara 2026 sicer res deli večino konstrukcije z najnovejšim Mitsubishi Tritonom, a Japonci modela niso zgolj preoblekli. Velik del razvoja je potekal v Avstraliji, kjer je inženirski partner Premcar prilagodil podvozje zahtevam tamkajšnjega trga. Navaro so tako preverjali pri vožnji po makadamu, v mestih, pri vleki in pod polno obremenitvijo – skratka v pogojih, ki jih poltovornjak v realnosti najpogosteje doživi.
Oblikovne razlike, ki Navari dajejo samostojen značaj
Čeprav jeklene plošče razkrivajo bližnje sorodstvo s Tritonom, je Nissan poskrbel za nekaj prepoznavnih poudarkov. Sprednji del je bolj pokončen in vizualno bolj robusten, tridelna maska pa je poklon starejši generaciji modela D21. Svetlobni podpis v obliki črke »C« spredaj in zadaj Navaro učinkovito loči od mitsubishijeve izhodiščne različice.
Na fotografijah je prikazana bolj terenska oprema PRO-4X, ki jo poznamo že iz prejšnje generacije. Nissan za avstralski trg pripravlja tudi še bolj ekstremno različico Warrior, ki jo bo znova razvijal Premcar. Ta naj bi dobila višjo oddaljenost od tal, 17-palčna platišča s 32-palčnimi pnevmatikami, dodatno zaščito podvozja in razširjene koloteke. Na voljo naj bi bila tudi vlečna naprava z zmogljivostjo 3.500 kilogramov, kar je standard tega segmenta.
Turbodizel, samodejni menjalnik in dva različna 4x4 sistema
Pogon ostaja klasičen za ta razred. V Avstraliji in na Novi Zelandiji bo Navaro poganjal 2,4-litrski turbodizelski štirivaljnik s 149 kilovati (201 KM) in 470 Nm navora. Menjalnik je šeststopenjski samodejni, pogon pa odvisno od opreme variira. Osnovne različice uporabljajo sistem Easy 4WD, ki štirikolesni pogon vklopi po potrebi, ter elektronsko zaporo zadnjega diferenciala.
Boljše opremljene stopnje ST-X in PRO-4X dobijo naprednejši Super 4WD s Torsenovo zaporo ter sedmimi programi vožnje, od Eco do Rock. Navara tako cilja na uporabnike, ki se vozijo tako po asfaltu kot v zahtevnejšem terenu. Nosilnost je različna – med 950 in 1.047 kilogrami, kar jo postavlja v osrednji del razreda.
Notranjost: moderna, a še vedno z gumbi, ki jih vozniki cenijo
Kabina ne skriva, da so osnovne oblikovne rešitve iz Mitsubishi Tritona, a Nissan je poskrbel za svoje materiale in grafično podobo. Vse različice imajo 9-palčni multimedijski zaslon ter 7-palčni zaslon pred voznikom. Kljub digitalizaciji so fizični gumbi ostali – pomembna novica za uporabnike, ki poltovornjak uporabljajo pri delu in terenskih aktivnosti.
Nissan je veliko pozornosti namenil tudi varnosti. Nova Navara ponuja radarski tempomat, sistem za prepoznavanje prometnih znakov, opozorilo za mrtvi kot, asistenco pri menjavi pasu, samodejno zaviranje ter naprednejši sistem, ki prepreči nenamerno pospeševanje ob napačnem pritisku na pedal.
Prodaja nove Navare se bo v Avstraliji in na Novi Zelandiji začela v prvem četrtletju prihodnjega leta, širši načrti za druge trge pa še niso razkriti.


