Na vidiku je prava revolucija, ki bo olajšala marsikatero nevšečnost v vročih mesecih.
Potrjeno je, da barva avtomobila v določeni meri vpliva na to, koliko se bo njegova notranjost segrela na soncu. Nissan pa je zdaj razvil hladilno barvo, ki aktivno preprečuje pretirano segrevanje notranjosti.
Preberite še:
Hladilni materiali se že zdaj uporabljajo v gradbeništvu, Nissan pa je princip želel prenesti v avtomobilsko industrijo, kjer se je japonski proizvajalec soočil z izzivom izdelave materiala drugačne strukture, ki ga je možno razpršiti na površino. Plast laka je vseeno šestkrat debelejša od običajnega karoserijskega laka, zaradi česar je serijska uporaba še vedno precej težko dosegljiva.
Nissan pravi, da njegova hladilna barva vsebuje metamaterial, kar opredeljuje snov kot sintetične kompozitne materiale s strukturami, ki kažejo lastnosti, ki jih običajno ne najdemo v naravi. Metamaterial je sestavljen iz dveh vrst delcev v barvi. Ena vrsta delcev odbija skoraj infrardeče žarke v sončni svetlobi, ki bi običajno ustvarili toploto v molekulah tipične barve. Druga vrsta delcev pa predstavlja pravi preboj in ustvarja elektromagnetne valove, ki delujejo proti sončnim žarkom in preusmerjajo energijo stran od vozila v ozračje.
Metamaterial je bil razvit v sodelovanju s podjetjem Radi-Cool iz Kitajske, ki je razvilo film, tkanino in premaz, ki zmanjšujejo toploto. Radi-Cool sodeluje tudi z različnimi drugimi japonskimi podjetji, ki ponujajo hladnejše kape in sončnike, med njihovimi partnerji pa je Nissan edini proizvajalec avtomobilov.
Ob omembi elektromagnetnega valovanja se takoj postavi vprašanje varnosti. Je material zares varen za uporabo? Susumu Miura, vodja Nissanovega raziskovalnega centra, ki je vodil projekt, odgovarja pritrdilno. "Opazili nismo nobenih negativnih učinkov elektromagnetnega valovanja, ki ga oddaja barva, na zdravje ljudi. Takšni valovi so povsod okoli nas," je pojasnil in poudaril svojo osebno zavezanost projektu. "Moje sanje so ustvariti hladnejše avtomobile brez porabe energije."
In kako se posebna hladilna barva obnese v praksi? Nissan je inovativno barvo testiral na vozilih v okolici tokijskega letališča Haneda, kjer je veliko območij brez sence, kar je zagotavljalo idealne pogoje za preizkušanje nove tehnologije. Tam so barvo nanesli na vozilo Nissan NV100, ki ga uporablja letališka služba družbe All Nippon Airways.
Avtomobili se na pogled niso razlikovali od drugih, a so bili na otip veliko hladnejši. Hladilna barva je znižala temperaturo strehe za 12 stopinj Celzija, notranjost pa je bila hladnejša za 5 stopinj Celzija. Nižje temperature so posebna prednost pri električnih avtomobilih, kjer lahko uporaba klime občutno vpliva na doseg vozila.