Vpletanje vlade pa je povzročilo nova trenja med Nizozemsko in Kitajsko, a upanje na pozitivno rešitev krize ostaja.
Nizozemska vlada je septembra prevzela nadzor nad proizvajalcem polprevodnikov Nexperia, potem ko se je pokazalo, da je nekdanji izvršni direktor družbe začel razgradnjo evropskih obratov in selitev proizvodnje na Kitajsko, poročajo štirje viri blizu nizozemske vlade.
Ta odločitev je sprožila napetosti med Kitajsko in Nizozemsko, ki trajajo že več tednov in povzročajo zaskrbljenost med avtomobilskimi proizvajalci v Evropi, ZDA in na Japonskem. Čeprav so čipi, ki jih proizvaja Nexperia, tehnično razmeroma preprosti, so ključnega pomena za elektronske sisteme v avtomobilih, kjer jih je v posameznem vozilu lahko več sto.
Načrti za množična odpuščanja in prenos znanja
Po navedbah virov je nekdanji direktor Zhang Xuezheng, ki je tudi ustanovitelj kitajskega lastnika Wingtech, načrtoval odpuščanje 40 odstotkov zaposlenih v Evropi ter zaprtje razvojnega centra v Münchnu. Preden je bil Zhang 1. oktobra suspendiran s položaja po odločitvi nizozemskega sodišča, naj bi že prenakazal občutljive podatke in tehnične skrivnosti iz tovarne v Manchestru v Wingtechov obrat na Kitajskem. Med prenesenimi podatki so bili načrti čipov in nastavitve strojev, navajajo viri. Po njihovih besedah je bilo fizično opremo iz proizvodnega obrata v Hamburgu predvideno poslati v naslednji fazi.
Vmešavanje vlad in zaostrovanje trgovinskih odnosov
Nizozemska vlada je 30. septembra uradno prevzela nadzor nad podjetjem Nexperia, pri čemer se je sklicevala na resne pomanjkljivosti v korporativnem upravljanju. Samo nekaj dni pozneje, 4. oktobra, je kitajsko ministrstvo za trgovino kot protiukrep prepovedalo izvoz izdelkov podjetja iz Kitajske.
Čeprav Nexperia večino čipov proizvaja v Evropi, je okoli 70 odstotkov teh izdelkov pakiranih na Kitajskem pred distribucijo. Kitajska enota podjetja je medtem začela delovati bolj samostojno in ponovno prodajati izdelke domačim kupcem.
Možnost ponovne združitve
Po besedah virov iz nizozemske vlade obstaja upanje za diplomatsko rešitev, s katero bi podjetje ponovno združili v enoten nizozemsko-kitajski koncern. A medtem ko se pogajanja nadaljujejo, ostajajo skrbi glede motenj v dobavi čipov, kar bi lahko prizadelo avtomobilsko industrijo na obeh straneh Atlantika.