Sebastjan Plevnjak: nov Volkswagnov začetek

Sebastjan Plevnjak: nov Volkswagnov začetek

Po tem, ko je praktično ves svet spoznal, kako, kaj in zakaj se je zalomilo Volkswagnovemu koncernu, se je ta, vključno s pomembnejšimi zaposleni (ki so sploh obdržali službe), zaprl vase.

Ali je bila to namerna poteza ali ne, niti ni pomembno. Navsezadnje bi to bilo za marsikoga povsem normalno dejanje, čeprav bi se lahko vodstvo že ob prvih težavah odzvalo drugače. Pa se ni in zgodile so se nekatere stvari, ki se sicer drugače zagotovo ne bi. Kar po drugi strani pomeni, da je bila to priložnost za nov začetek.

Jasno, vodilna struktura se je morala in se tudi je spremenila. Prišli so novi ljudje, ki se bodo sicer še nekaj časa ukvarjali predvsem s preteklostjo, a zdi se, da so se novega začetka vendarle lotili z določeno mero optimizma. Za to jim je že zdaj, brez dvoma, treba čestitati.

Pomembnejši člani upravnega odbora na predstavitvi Arteona

Kot opazovalec od daleč lahko razlagaš, razglabljaš in tvezeš marsikaj. A v sklopu predstavitve novega Volkswagnovega modela Arteon smo bili izbrani novinarji (po večini žirantje za evropski avto leta in pomembnejši novinarji različnih nemških medijev) deležni visokega obiska.

Na predstavitvi so se nam pridružili praktično vsi pomembnejši člani Volkswagnovega upravnega odbora. Vzdušje je bilo kljub opazno nervoznim varnostnikom, ki so spremljali vodilne može, precej pozitivno, za kar je s svojim govorom poskrbel tudi dr. Herbert Diess, predsednik uprave znamke Volkswagen. V prvi vrsti je jasno izpostavil nov Volkswagnov model, ki tako kot številno Volkswagnovo vodstvo začenja svojo pot z visokimi pričakovanji. Volkswagnov šef je brez sramu priznal, da je Arteon model, ki prinaša oblikovno razburljivost, kakršne od Volkswagnovih modelov nismo vajeni. Z njim želijo pridobiti predvsem oblikovno prepoznavo, takoj za tem pa je izpostavil številne varnostno-asistenčne sisteme.

Je notranjost premalo napredna?

Precej manj se je govorilo o notranjosti avtomobila, morda tudi zaradi tega, ker se je serijska proizvodnja Arteona začela po že dveh letih od prve predstavitve študije Sport Coupé Concept GTE. Če se z Volkswagnom ne bi dogajalo, kar se je, bi bila ta verjetno deležna večjih sprememb, tako pa pač je, kakršna je. Daleč od tega, da bi ji kaj manjkalo, a ko so težave, marsikdo išče iglo v senu, da jih še poudarja. So pa Volkswagnovi vodilni možje izpostavili prostornost, tako v potniški kabini kot v prtljažnem prostoru.

Glede na to, da so vsi po vrsti zatrjevali, da se lahko Arteon kosa tudi s precej bolj prestižnimi avtomobili, je bolj kot ne jasno, da zaupajo modelu, da zaupajo delu, ki ga trenutno opravljajo.

Novi kultni VW-ji vendarle še pridejo

Slovensko mišljenje je drugačno, večina Slovencev bi še naprej vrtala in iskala tisto iglo v senu, tisti drugi pa se bodo morda strinjali z novim vodstvom, jih podpirali in bili veseli novega začetka. Zakaj? Zato, ker je Volkswagnov koncern ustanova, ki je ljudstvu dala že številne kultne avtomobile in z ustrezno podporo jih bo ponudila tudi v prihodnosti. Morda Arteon še ni to, a že bližnja prihodnost bi lahko bila pestra. Zato se osebno veselim novega Volkswagnovega začetka, saj bo z njihovimi novimi avtomobili avtomobilski svet še lepši.

To pa je konec koncev tudi edino, kar od avtomobilske znamke pričakujemo. Hkrati veseli dejstvo, da se sicer pri Volkswagnu zavedajo prihajajoče avtonomne vožnje, kar nakazujejo tudi s številnimi varnostno-asistenčnimi sistemi, a tudi vodilni možje v isti sapi zatrjujejo, da bo do nje minilo še precej časa. Do takrat obljubljajo, da bomo tudi z njihovimi novimi modeli še uživali v vožnji.

Kakšne pogone bodo ti prihodnji modeli imeli, pa je že drugo vprašanje. A vsaj za zdaj si še ne prizadevajo, da bi nam iztrgali volane iz rok. Torej veselimo se, še bomo vozili.

Sebastjan Plevnjak

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj