‘Nova’ AC Cobra kljubuje vsem načelom ameriških mišičnjakov

Je pretvorba klasičnega vozila v baterijsko električnega res tako sporna, če ga drugače sploh ne bi bilo?

‘Nova’ AC Cobra kljubuje vsem načelom ameriških mišičnjakov (foto: AC Cars) AC Cars
23. 7. 2021

Angleško podjetje AC Cars je najbolj prepoznavno po ikoničnem modelu AC Cobra iz šestdesetih let, v katerega so namestili Fordov osemvaljnik in ustvarili neukrotljivo zverino, ki je zaradi živahnega zadka zakrivila nemalo nesreč. Oživitve oziroma restavracije klasičnih modelov pa danes (nažalost) nemalokrat potekajo malo drugače, ta usoda pa je doletela tudi AC Cobro.

Prva iz serije novih vozil bo AC Cobra Series 1, ki bo svoj osemvaljnik žrtvovala za povsem električni pogonski sklop z baterijo zmogljivosti 55 kilovatnih ur, ki zadošča za 230 kilovatov moči (308 ‘konjev’) in 500 njutonmetrov navora. To pa bo več kot dovolj, saj avtomobil kljub težkim baterijam na tehtnici pokaže le dobro tono, zato lahko iz mesta do 100 kilometrov na uro pospeši v štirih sekundah, z enim polnjenjem pa lahko prepelje 241 kilometrov. Pri znamki obljubljajo, da bo tudi električna reinkarnacija ohranila temeljna načela svojega izvornika, torej brutalne pospeške in smisel za humor, hkrati pa bo vodljiva kot se za moderen avtomobil spodobi.

Serija 1 bo omejena na 58 primerkov, za vsakega pa bo potrebno odšteti vsaj 161 tisoč evrov. Za tiste, ki si želijo nekoliko modernejšega avtomobila, pa so pri AC Cars že pokazali tudi električno reinkarnacijo Serije 4. Na srečo pa pri znamki še vedno izdelujejo tudi AC Cobro 378 Superblower s 6,2-litrskim osemvaljnikom in 430 kilovati moči (580 ‘konji’). Je treba poudariti, katero bi izbrali mi?