Fiesta je stara že 33 let, za seboj pa ima sedem generacij. Da Fordu v tem avtomobilskem segmentu ne manjka izkušenj in zagona, so veseli vsi tisti, ki lahko dražje (in večje) 'plehnate' brate le sanjajo. A veselje naj bo pristno, saj je nova Fiesta po prvih odzivih všečno oblikovana pa tudi z voznostjo se brez težav kosa z okretnimi, celo športnimi različicami z modrim ovalom na maski.
Čeprav tehnične sorodnosti z Mazdo2 ne more skriti, ima nova tri- ali petvratna Fiesta tako spremenjeno zunanjost in tudi notranjost, da bo prav gotovo pridobila krog kupcev. Oblikovalci so kar 80 odstotkov osnovnih oblik povzeli po študiji Verve, kar ni čudno, saj le redkim ni bil všeč. Novinec je lažji od predhodnika (čeprav je za 10 kg več varnostne opreme in zvočne izolacije, je Fiesta shujšala za 40 kg), s preverjenimi motorji in opremo, kjer je veliko poudarka na udobju in novih pripomočkih (USB, iPod, Bluetooth, glasovno upravljanje …). Motorjev bo pet, trije bencinski (1.25 s 60 kW, 1.4 z 71 kW in 1.6 z 88 kW) in dva turbodizelska (1.4 TDCi s 50 kW in 1.6 TDCi s 66 kW).
V osnovi se bo morala desnica ukvarjati z ročnim petstopenjskim menjalnikom, le šest različic v ponudbi 45 kombinacij pa bo zagotavljalo štiristopenjski samodejni menjalnik. Osnovna oprema Ambiente že v serijski opremi razvaja z zadnjim spojlerjem, odbijačema v barvi karoserije, digitalno uro in merilnikom vrtljajev, za varnost pa je poskrbljeno z dvema varnostnima blazinama, sistemom ABS in vklopom vseh štirih smernikov pri grobem zaviranju.
Sramotno je dejstvo, da niti stranske varnostne blazine niti varnostne zavese ne sodijo v serijsko opremo, enako velja za stabilnostni sistem IVD. V času, ko je aktivna in pasivna varnost eden ključnih dejavnikov izbire avtomobila, je taka poteza Forda še toliko bolj nerazumljiva, saj so iz sicer všečnega avtomobila naredili vozilo, ki ne ustreza osnovnim varnostnim standardom in zato takšno sploh ne bi smelo na trg.
Če želite biti varni, boste tako morali nujno poseči globoko v denarnico - z bolj odprtim mošnjičkom je pomembnejše serijske opreme ustrezno več (Trend: še osrednja ključavnica, ročna klimatska naprava, radio s CD-predvajalnikom, potovalni računalnik in po višini nastavljiv voznikov sedež, Ghia: še stranski varnostni blazini in kolenska varnostna blazina, usnje na volanskem obroču in prestavni ročici, Titanium in Sport pa sta vrh udobja oziroma športnosti), stabilnostega sistem pa ne boste našli na seznamu serijske opreme celo v najdražji različici, kar resnično presega meje dobrega okusa. Pri Fordu se bodo tu morali močno zresniti, sicer jih bodo tekmeci na tem podrčju upravičeno povozili.
Najcenejša trivratna Fiesta 1.25 Trend stane 10.290 evrov, najdražja trivratna različica z motorjem 1.6 TDCi z opremo Sport pa 15.460 evrov.
Foto: Ford
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj