Nova Mazda CX-5 - Večja, prostornejša in sodobnejša

10. 7. 2025 | Gregor Žvab

Na trg prihaja konec leta, za začetek pa bo na voljo z enim motorjem.

Mazda CX-5, eden najbolj priljubljenih kompaktnih SUV-jev zadnjega desetletja, vstopa v tretjo generacijo z večjo samozavestjo in vrsto izboljšav, ki poudarjajo vozniško izkušnjo, udobje in praktičnost. Nova generacija ohranja značilno oblikovalsko identiteto Kodo, a jo razvija v bolj športno, samozavestno in hkrati elegantno smer.

Nova Mazda CX-5
Mazda

Več prostora, boljši materiali in bolj digitalna notranjost

Kabina nove Mazde CX-5 ostaja zvesto zasnovana po načelu "Ma" – japonskem konceptu prostora, ravnotežja in harmonije. Notranjost je prostorna, prečiščena in ergonomsko zasnovana, z boljšo preglednostjo in več udobja za potnike na zadnjih sedežih. Prtljažni prostor je povečan za 61 litrov, dostop do njega pa je izboljšan z nižjim nakladalnim robom in večjo širino odprtine.

Osrednji zaslon meri od 12,9 do 15,6 palca, odvisno od opreme, z vgrajenim sistemom Google built-in, kar vključuje Google Zemljevide, Google Play in pomočnika Gemini. Zaslon nadomešča večino fizičnih gumbov, a sistem ostaja pregleden in enostaven za uporabo. Na voljo je tudi projekcijski prikazovalnik (head-up display) in digitalni instrumentni zaslon.

Morski pes ga je ugriznil, ko ga je vračal v morje (VIDEO)
Nova Mazda CX-5
Mazda

Nova oblika, bolj prepričljiv SUV videz

Zunanjost prinaša širšo in višjo karoserijo, pri čemer je skupna dolžina povečana za 115 mm, širina za 15 mm, višina pa za 30 mm. Povečana medosna razdalja omogoča več prostora v kabini, nova zasnova odbijačev, žarometov in zadnjih luči pa ustvarja sodobnejši videz.

Na voljo so aluminijasta platišča velikosti od 17 do 19 palcev, med barvnimi odtenki pa tudi nova barva, prvič predstavljena pri Mazdi.

Nova Mazda CX-5
Mazda

Nov motor in blagi hibrid za več učinkovitosti

Nova Mazda CX-5 je opremljena z 2,5-litrskim e-Skyactiv G bencinskim motorjem z močjo 104 kilovate (141 KM) in sistemom Mazda M Hybrid z napetostjo 24 voltov. Ta kombinacija omogoča boljše pospeške, nižjo porabo goriva in več odzivnosti pri vsakdanji vožnji. Pogon je lahko speljan na sprednji ali vse štiri kolesa (FWD ali AWD).

Poraba goriva znaša med 7,0 in 7,5 litra/100 km, emisije CO₂ pa od 157 do 169 g/km. Vse različice uporabljajo 6-stopenjski samodejni menjalnik, ki je bil še dodatno izboljšan.

Nova Mazda CX-5
Mazda

Tehnologija za varnost in udobje

Mazda CX-5 prinaša širok nabor varnostnih sistemov, med drugim:

  • Mazda Radar Cruise Control (MRCC) za samodejno prilagajanje hitrosti,
  • 360-stopinjski kamerenski sistem z virtualnim pogledom skozi vozilo,
  • Driver Monitoring in Emergency Assist, ki zaznata utrujenost voznika in po potrebi ustavita vozilo,
  • ter Lane Change Assist in Proactive Driver Assist, ki vozniku olajšata vsakodnevne situacije.

Poleg tega Mazda M Hybrid System v povezavi z zavorami po principu brake-by-wire omogoča učinkovito regeneracijo zavorne energije, kar prispeva k nižjim emisijam in večji vozni učinkovitosti.

Nova Mazda CX-5
Mazda

Bolj prepričljiva kot kdajkoli prej

Nova Mazda CX-5 ostaja zvesta svoji identiteti, a s številnimi izboljšavami dokazuje, da se uspešen recept lahko še izboljša. S poudarkom na vozni dinamiki, prostornosti, varnosti in povezanosti predstavlja odličen kompromis med mestnim in družinskim vozilom.

Začetna cena v Nemčiji znaša 34.500 evrov, prihod v evropske salone pa je predviden konec leta 2025.

Zanimanje je presenetilo tudi proizvajalca - uvajajo nove izmene, da bi zadostili povpraševanju

Novo na Metroplay: Luka Roter, magister dietetike, razkrije, kaj morate jesti, preden greste na maraton I Spar podkast