Tonale je za Alfa Romeo izrazito pomemben model. Stelvio je na trgu že šest let, z novim kompaktnim SUV-jem Tonale pa so se končno podali tudi proti cilju popolne elektrifikacije, ki prihaja leta 2027.
Najprej moram izraziti veselje, da lahko končno poročam o novem avtomobilu Alfe Romea - čeprav gre za kompaktni SUV. Ampak ravno ta SUV, ki je poimenovan po enem izmed italijanskih visokogorskih prelazov, daje upanje, da se bo tokratna oživitev znamke zares prijela. K sreči se zamudi navkljub, ki je bila posledica nezadovoljstva generalnega direktorja, Jeana Philippa Imparta, oblika ni preveč spremenila. Dodatno upanje vliva podoba, ki je vredna zapuščine legendarne znamke. Močno spoštuje koncept iz leta 2019, ki se z lučmi zgleduje po nekaterih modelih, kot je RZ, nazadnje pa sta podoben izraz imeli Brera in 159.
Tonale je narejen na hišni platformi. Pa vendarle ne tisti, ki jo uporabljajo evropske znamke v koncernu (Peugeot 3008, Citroen C5 Aircross, DS 7 Crossback in Opel Grandland), temveč tisti Jeepovi, na kateri je na primer narejen Compass. Pravzaprav enaka - čeprav prirejena in s širšim kolotekom - je tudi konfiguracija podvozja z MacPhersonovim vpetjem spredaj in večtočkovnim zadaj. Tonale v dolžino meri 4.530 mm, v širino 1,840 mm, visok pa je 1,600 mm.
Dva blaga hibrida in priključni hibrid v vrhu ponudbe
Prvič pa lahko v povezavi z znamko iz Milana govorim tudi o elektrifikaciji, ki jo omogoča Jeepova platforma, na začetku pa bodo na voljo trije novi pogonski sklopi - dve različici novega 1,5-litrskega prisilno polnjenega bencinskega štirivaljnika z močjo 130 (95 kW) in 160 "konj" (118 kW). V obeh primerih s pogonom na sprednji par koles, sedemstopenjskim samodejnim dvosklopčnim menjalnikom in pomočjo 15 kW električnega motorja s 55 Nm navora - gre torej za blagega hibrida. Najmočnejši pogonski sklop pa je priključni hibrid z 1,3-litrskim štirivaljnikom Multiair in električnim motorjem, nameščenim na zadnji osi - ima torej štirikolesni pogon (Q4). Sistem zmore 275 konjskih moči (202 kW), z baterijo zmogljivostjo 15,5 kWh pa do 60 km dosega (kombinirana vožnja, v mestu do 80 km). Do 100 km/h pospeši v 6,2 sekundah.
Notranjost je nekako športno minimalistična. Čeprav je voznikova instrumentna plošča sedaj digitalizirana (12,3 palcev), boste okoli nje še vedno prepoznali nekaj za Alfo tipičnih potez. Osrednji zaslon na dotik meri 10,25 palcev, medtem ko je uporabniški vmesnik tisti, ki smo ga prvič videli v novem Fiatu 500e, uporablja pa ga na primer tudi novi Maserati MC20.
Pri konfiguraciji opreme boste naleteli na vsa znana imena. Oprema Super bo verjetno najpopularnejša, paket Sprint potem doda izrazito športno noto, medtem ko je najvišjo stopnjo opreme Ti mogoče nadgraditi z najbolj športnim paketom Veloce.