Novi Q6 e-tron je novi Audijev referenčni model, ko gre za modele z električnim pogonom - z občutnim napredkom na pogonskem področju in svežim oblikovnim pristopom, ki prepriča tudi v živo.
Leta razvoja nove hišne platforme za premijska električna vozila (PPE) so obrodila prve sadove. Premierni Audijev uporabnik (po Porschejevem Macanu) pa je novi Audi Q6 e-tron, ki daje Audijevi ponudbi električnih vozil - ob stagnaciji trga še kako potreben - svež zagon. Kmalu za njim pa prihaja tudi že novi A6.
Gre za SUV, ki je po velikosti ustreznik klasično gnanemu Q5. V dolžino meri 4.771 milimetrov, v širino 1,965 milimetrov (brez ogledal) ter 1.648 milimetrov v višino. Medosna razdalja meri 2.899 metrov, kar je glede na dolžino razmeroma veliko. V prtljažniku ima 524 litrov prostora, spredaj pa še dodatnih 64.
Oblika prepriča na pravi način - še posebej ob vse bolj domišljavi konkurenci
V živo je novi Q6 name hitro naredil dober vtis. Z okusno odmerjenimi proporci so oblikovali SUV, ki deluje mišičasto, postavno in obenem ne preveč napihnjeno. Oblikovni izraz spredaj je svež, prvič so žaromete razdelili na dva nivoja. Oči avtomobila izražata dnevna matrična LED žarometa - v različici SQ6 lahko izbiram med osmimi različnimi svetlobnimi podpisi.
Zanimiva je ramenska linija z izboklino na bokih, predvsem zadek pa se potem očitneje zgleduje po e-tronu GT. Zadnje luči pa so pravzaprav sestavljene iz majhnih LED zaslončkov, ki imajo v drugi generaciji precej več resolucije in lahko prav tako svetijo v različnih vzorcih. Inženirji so to pridoma izkoristili tudi kot varnostno funkcijo - ob vklopu varnostnih utripalk namreč luči obenem prikazujejo trikotnik.
Podobno je s počutjem v notranjosti, ne glede na kar tri (oziroma štiri!) zaslone
Sedel sem v SQ6, ki je poln alkantare, kombinirane s perforiranim usnjem. Zadeli so dober kompromis med prostornostjo in občutkom sedenja v prijetnem zapredku. Vstopna različica ima sedeže oblečene v material iz recikliranih plastenk.
Digitalna izkušnja se zdi na prvi pogled še kar homogena. Voznikov zaslon meri 11,9 palcev, osrednji pa 14,9 palcev. Prvič je na voljo tudi 10,9-palčni sovoznikov zaslon - sovoznik lahko med vožnjo predvaja pretočne vsebine ali pa na primer upravlja z navigacijskim sistemom namesto voznika. Omeniti moram potem še opcijski projekcijski zaslon, ki - kot pri Porschejevem Macanu - pred voznikom ustvarja široko vidno polje, z do 200 metrov navidezne oddaljenosti. Pri Audiju pravijo, da bo prikazovanje podatkov na projekcijskem zaslonu še posebej v pomoč v slabših razmerah in da prikaz ne bo motil voznika.
Dva pogona s prepričljivimi lastnostmi
Ob prihodu na trg bosta naprodaj dve pogonski različici. Osnovna zmore 285 kilovatov moči, močnejša različica z oznako SQ6 e-tron pa 360 oziroma 380 kilovatov ob uporabi funkcije za pospeševanje z mesta. Sprednji motor zmore 140 kilovatov, zadnji pa 280 kilovatov. Do stotice SQ6 sicer pospeši v 4,3 sekunde in doseže najvišjo hitrost pri 230 km/h. Kmalu sledi še dodaten vstopni model z zadnjim pogonom in manjšo baterijo ter kombinacija z zadnjim pogonom in večjo baterijo.
Oba imata 800V električni sistem in baterijski sklop s 94,9 kilovatnimi urami neto kapacitete (100 kilovatnih ur bruto), kar so si lahko privoščili ob večji energijski gostoti baterije. Po WLTP merjenju vstopni Q6 e-tron z enim polnjenjem prevozi 625 kilometrov, SQ6 pa ima 598 kilometrov dosega že zaradi serijsko večjih platišč.
Zmogljivosti polnjenja so - vsaj na papirju - impresivne. V idealnih pogojih boste z zmogljivostjo polnjenja 270 kilovatov v desetih minutah dobili za 255 kilometrov dosega, od 10 do 80 odstotkov pa boste Q6 e-tron napolnili v 21 minutah. Če polnite na 400V polnilnici, pa ima Q6 e-tron v rokavu trik. Baterijo lahko razdeli na dva 400V dela, ki ju s 135 kilovati moči polni vzporedno. Sprva kapaciteti sicer izenači in ju nato skupaj napolni do konca. Priključek za polnjenje ima sicer na obeh straneh, na eni strani sicer le Type 2.
In vtis vožnje s predserijskim prototipom?
Lahko vam izdam tudi prvi vtis kratke vožnje s predserijskim prototipom. Lepo in okusno uravnoteženo podvozje z ravno prav neposrednim krmiljenjem, hitro je bila očitna tudi visoka raven zvočnega udobja - Audijevi inženirji pravijo, da je novi pogon občutno bolje zvočno harmoniziran. Izredno močna je rekuperacija (220 kilovatov) in vožnja z enim pedalom bo zahtevala nekaj privajanja, zato pa je Q6 še toliko bolj prizanesljiv zavoram. Še nekaj zanimivosti - sistem lahko prilagaja moč rekuperacije in zaviranja po obeh oseh in občasno čisti zavore z blagim stiskom, ki ga voznik ne zazna. V kolikor elektronsko oz. "by-wire" upravljana zavora zataji, je stopalka povezana tudi mehansko.
To je sicer tretji Audijev SUV na prav toliko različnih platformah. Q4 si cenejšo tehnično osnovo MEB deli z avtomobili, kot je Volkswagen ID.4 ali Škoda Enyaq, medtem ko je Q8 e-tron narejen na prilagojeni platformi za avtomobile z motorji z notranjim zgorevanjem, MLB Evo.
Pri slovenskem uvozniku sicer pravijo, da bo Q6 e-tron k nam predvidoma prišel proti koncu poletja. Na nemškem trgu bo zanj potrebno odšteti vsaj 74.700 evrov, medtem ko bo SQ6 stal vsaj 93.800 evrov. Pri Audiju so pri tem poenostavili možnosti konfiguriranja, ki so bile prej precej zapletene. To pa na kratko pomeni več serijske opreme in manj dodatnih opcij.
Preberite še:
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem