Novi Avto magazin: napoved vseh novosti Ženeve 2016, vozili smo Forda Focusa RS in Hondo CRF 1000 L Africa Twin

18. 2. 2016
Deli

V novem Avto magazinu lahko ekskluzivno preberete kar dva teksta, kjer smo bili prvi za volanom oziroma za krmilom: vozili smo namreč povsem novega Forda Focusa RS, ki s štirikolesnim pogonom in 350 'konji' omogoča tudi drifrtanje, ter povsem novo Hondo CRF 1000 L Africa Twin, katero so ljubitelji kar težko pričakali. Objavili smo obsežno napoved letošnjih ženevskih novosti, se posvetili Seatu Ateci, novemu Priusu ter BMW-jevim hibridom. Objavili smo test Mitsubishija L200, VW Passata Alltracka in Opel Corse OPC, med aktualno pa smo pristavili še članek o slovenskih policistih. Ne spreglejte prispevka o zadnjih testiranjih ter ozadjih dogajanja v tekmovanju MotoGP!

Prepričanje, da je (vsaj vodilnim) policistom vseeno za prometno varnost, je zelo razširjeno. Nabiranje radarskih kazni na prikladnih, a varnostno nepomembnih krajih je le eden od razlogov za to. Policisti naj bi kazni nabirali na norme v evrih, vse naj bi se vrtelo okoli denarja, ki priteče v državni proračun. Pa je res tako? Ker pri Avto magazinu poznamo precej mož v modrem, smo se seveda lotili iskanja odgovora. Skoraj vsi odgovori, ki smo jih dobili, so kazali v isto stran: sistem je, a z zneski v evrih nima nobene zveze. Medtem ko so informacije kapljale od tu in tam, nas je presenetil eden od policistov. Izkazalo se je namreč, da ima ne le izkušnje iz prometne policije, ampak tudi to, da mu gre pisanje odlično od rok. Njegova zgodba tako dobro povzame vse, kar smo izvedeli, da jo objavljamo kar v celoti. Seveda, vsi omenjeni ljudje, kraji in letnice so povsem naključni in uporabljeni le za popestritev in lažje razumevanje zgodbe. Aktualno.

Glavna novost v novem Focusu RS je seveda pogon. 350 'konj' je v celoti z zgolj prednjim pogonom težko spraviti na podlago, zato so Fordovi strokovnjaki kar dve leti razvijali povsem novi štirikolesni pogon, ki so ga obogatili z dvema elektronsko nadzorovanima sklopkama na vsaki osi. Med običajno vožnjo je v prid manjši porabi goriva pogon speljan le k prednjemu kolesnemu paru, pri dinamični vožnji pa se lahko do 70 odstotkov pogona usmeri k zadnjemu kolesnemu paru. Pri tem nato sklopka na zadnji osi poskrbi, da se po potrebi lahko ves navor usmeri k levemu ali desnemu kolesu. To je seveda potrebno, kadar si voznik zaželi zabave in izbere program Drift. Prenos moči od levega zadnjega k desnemu zadnjemu kolesu se zgodi v pičle 0,06 sekunde. Vozili smo.

Teža NiMH-baterij v novem Priusu sicer ostaja enaka kot pri predhodniku, a se ponašajo z večjo energijsko gostoto, zato lahko shranijo več elektrike kot prej v prostorninsko 10 odstotkov manjšo baterijo. Novi Prius bo na voljo tudi v izvedenki Eco (če bo ta sploh na voljo v Evropi, medtem ko je jasno, da jo bodo prodajali na domačem trgu in v ZDA), ki bo imela litij-ionske baterije namesto NiMH– te so ob enaki zmogljivosti precej lažje, zato (in ker bo brez rezervnega kolesa) bo Prius Eco še varčnejši. Čisto mimogrede: ker je ta baterija ne le 30 kilogramov lažja, ampak zavzame tudi manj prostora, si ni težko predstavljati, kje so pri Toyoti našli prostor za zmogljivejšo baterijo priključno-hibridnega Priusa. Vozili smo.

Še 14 dni nas loči od odprtja letošnje skoraj edine prave spomladanske avtomobilske razstave, srečanja svetovne avtomobilske industrije v dvorani Palexpo v Ženevi. Že v pričakovanju novosti lahko zapišemo – ni sprememb v avtomobilski industriji, še vedno se vse dogaja s polno paro. Kdor popušča, si je že sam kar vnaprej podpisal slabo napoved. Od resnih si je odmor privoščil le Mini. Jasno, zato so le redke znamke, ki se v Ženevi ne bodo pohvalile vsaj z nekaj novostmi. Za zdaj smo jih mi že našteli okoli 60, najbrž jih bo še več, saj so nekateri izdelovalci vendarle zadržali svoja presenečenja za zadnji trenutek. Zato pa lahko pogledamo tisto, kar je že najavljeno ali o čemer so se razširile govorice. Napoved.

Mitsubishi L200 z vklopljenim štirikolesnim pogonom spleza skoraj povsod, kjer je dovolj široko (če smo natančni: 1.815 milimetrov). Glede na zahtevnost terena in kakovost oprijema pod kolesi pa lahko voznik hitro in preprosto izbira med različnimi vrstami pogona. Iz dvokolesnega pogona se samo z zasukom gumba na sredinski konzoli preklopi na vsa štiri kolesa, če je potrebno še več, pa se vklopi reduktor. Ker je imel najvišjo stopnjo opreme in sistem 4WD Super select (4WD II), je za izhod v sili vedno poskrbljeno, saj se v najslabšem oprijemu lahko zanesete še na zaporo zadnjega diferenciala. Če nas vprašate, ali smo ga uporabili, moramo žal razočarati. Povsod, kjer se nam je zdelo smiselno, da ga še preizkusimo na terenu, je bilo povsem dovolj preklopiti na reduktor. Elektronika, samodejni menjalnik, dobre gume in 205 milimetrov oddaljenosti od tal je pomenilo, da smo premagali tudi vzpone na vojaškem tankovskem poligonu. Torej pri tem, koliko terenca je v resnici, lahko mirno obkljukamo vsa polja! Test.

Testni Passat Alltrack je drugi najdražji (že brez dodatne opreme) v ponudbi. A tudi drugi najzmogljivejši. Dražji in zmogljivejši je le tisti (klasični, ne Alltrack) Passat z 280-'konjskim' TSI-jem pod motornim pokrovom. A če je tisti hitri potovalnik, ki se dobro znajde tudi na (bolj ali manj spolzkih) asfaltnih ovinkih, je takle Alltrack bolj univerzalen. Makadam? Globlji sneg? Luže? Ne, nič ga ne zmoti. Pa še uživaški je pri tem. Kratki test.

Seznam sodelujočih pri projektu Corsa OPC je zanimiv: za sedeže je poskrbel Recaro, za zavore Brembo, za izpuh Remus in za podvozje (ki prilagaja moč blaženja frekvenci nihanja vozila) Koni. Toda avtomobil je veliko več kot le seštevek sicer priznanih znamk športe opreme, zato je treba gledati celoto. No, ne samo gledati, ampak čutiti, doživeti. Kratki test.

Popolnoma nov model, ki nosi legendarno ime Africa Twin, je glavna novost japonskega giganta. Pričakovanja, ki jih vzbuja, so ogromna in teža bremena tako uspešnega predhodnika ni majhna. Honda CRF 1000 L Africa Twin je motocikel brez konkurence in nadaljuje tradicijo. Vozili smo.

Novi Avto magazin 05/2016 je že v prodaji!

Naslednja številka, 06/2016, izide 3. marca 2016. Na revijo se lahko naročite tudi prek spleta.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol