Novi Avto magazin - napovedujemo: 70 novosti Pariza, predstavljamo: Škoda Kodiaq

15. 9. 2016
Deli

V novem Avto magazinu predstavljamo vse največje novosti prihajajočega pariškega salona. Malce bolj smo se posvetili Škodi Kodiaqu, Mazdi6 in Kii Optimi, ki prihaja kot družinska različica in priključno-hibridna Optima PHEV. Vozili smo Toyoto Proace in pogledali v drobovje Volkswagnovega Crafterja. Ne spreglejte še reportaže iz Dusseldorfa, kjer je kraljevala Adria Mobil, testa Forda Rangerja Wildtrac in Aprilie Caponord 1200 Rally.

Čeprav razstava za zdaj v Parizu še bo, so se trije izdelovalci odločili, da jih na razstaviščnih prostorih pri versajskih vratih ne bo. Pa čeprav pariška razstava velja za najbolje obiskano med vsemi mednarodnimi. Pred dvema letoma je prišlo kar 1.253.513 obiskovalcev, ki so si lahko ogledali 65 svetovnih, 13 evropskih in 27 francoskih premier. Odsotnost so napovedali Ford, Lamborghini in Volvo. Vsekakor pa lahko zapišemo, da so se letos francoski izdelovalci na domačo razstavo dobro pripravili. Pri obeh največjih, PSA in Renaultu, so prebrodili poslovne in finančne težave prejšnjih let, kar pomeni, da bodo lahko predstavili precej več novosti kot pred dvema letoma. Napoved.

Škodin Kodiaq je ime dobil po ogromnem rjavem medvedu Kodiaku, ki, zanimivo, živi v majhnem, le 17,2 kvadratnega metra velikem aljaškem mestecu – prav tako z imenom Kodiak – s komajda 6.500 prebivalci. A če je mesto majhno, je avto (tako kot medved) toliko večji. Znotraj koncerna ga uvrščajo med Volkswagnova Tuarega in Tiguana ali med Audijeva Q7 in Q5. To bi tudi nepoznavalcem, ki si ne predstavljajo, kaj pomeni skoraj 4,7 metra dolg in dobrih 1,8 metra širok avto, nekako moralo podati podobo o velikosti avtomobila. Ali drugače: Kodiaq bo prvi Škodin avtomobil, ki bo na voljo za doplačilo lahko tudi s sedmimi sedeži. Predstavljamo.

Dimenzijsko karavanska različica Optime ne odstopa od mer limuzinske – je le za nekaj milimetrov višja, ker ima strešne nosilce. To hkrati pomeni tudi, da je skorajda enaka tudi notranjost, razen strehe nad glavami potnikov na zadnji klopi in prtljažnika, seveda. Nova Optima je seveda sodoben avto, z infozabavnim sistemom, ki podpira vse nove tehnologije povezljivosti (torej Apple CarPlay in Android Auto), premore za dotik občutljivi LCD-zaslon (ki pa bi lahko imel za odtenek bolj intuitivne izbirnike) in dovolj udobnostnih in varnostnih asistenčnih sistemov, vključno s prilagodljivim blaženjem. Prostora v notranjosti je zaradi 2,8-metrske medosne razdalje dovolj tudi na zadnji klopi, 70-litrska posoda za gorivo pa bo omogočila tudi več kot 1000-kilometrske razdalje brez dolivanja goriva – seveda z dizelskim motorjem. Vozili smo.

Oblikovno se je novi Crafter popolnoma ločil od predhodnika in se zgleduje predvsem po 'manjšem bratu' Transporterju, kar se navsezadnje kaže tudi v količniku zračnega upora, ki je z 0,33 najboljši v svojem razredu. Tudi voznikovo okolje se je po Transporterjevem zgledu z udobjem precej približalo osebnim avtomobilom, a kljub temu ostalo predvsem praktično, saj je vozniku in njegovim sopotnikom na voljo sedem sedežnih razvrstitev in več kot 30 odlagalnih površin, med katerimi izstopa predvsem velik 'predal za rokavice', ki razpolaga s prostornino 30 litrov. Predstavljamo.

Svojo ponudbo je dalo na ogled skupno 590 razstavljavcev v 12 razstavnih halah, ki imajo skupaj več kot 195 tisoč kvadratnih metrov. Slovenske barve je poleg manjših razstavljavcev v elitni družbi zastopala novomeška Adria Mobil, ki je tudi letos zasedla osrednji razstavni prostor ter produkte nove sezone 2017 postavlja ob bok največjih konkurentov, kot so Hobby, Hymer, Knaus, Trigano in drugi. Družba Adria Mobil je razstavila skupno 42 vozil za prosti čas. Od tega 13 počitniških prikolic in 11 avtodomov blagovne znamke Adria, osem vozil blagovne znamke Sun Living ter 10 vanov blagovne znamke Adria. Reportaža.

Ford Ranger s svojo pojavo ne pusti nikogar ravnodušnega. Videti je divje, robato, morda celo malo našminkano. Za tem videzom se skriva kleni terenec, ki pa zna biti tudi uglajen. Ne preseneča, da je ta 'pickup' najbolje prodajan v Evropi, saj je premišljeno prilagojen potrebam tukajšnjih kupcev, ki iščejo uporabnost tako na cesti v vsakdanjem življenju, prometu kot na terenu, ko je treba premagati razrite kolovoze, makadame ali cesto do vinograda ali sadovnjaka. Kratki test.

Smisel za avanturo so pri Aprilii zelo lepo vgradili v novi Caponord 1200 Rally, ki predstavlja maksi enduro z vrha njihove ponudbe. Niso sledili receptu nekaterih in kopirali BMW R 1200 GS, kar mi je všeč. Všeč zato, ker prinaša nekaj novega v segment, ki je izjemno priljubljen, saj so v njem motocikli, ki jih lahko uporabljamo vsak dan, ne glede na to, ali smo se odločili, da ostanemo doma v ustaljenih tirih ali pa da odkrijemo nepozabno avanturo na poti okrog sveta. V tem segmentu ni slabega motocikla, saj si nihče tega ne more niti ne sme privoščiti. Test.

Novi Avto magazin 20/2016 je že v prodaji!

Naslednja številka, 21/2016, izide 29. septembra 2016. Na revijo se lahko naročite tudi prek spleta.

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?