V novem Avto magazinu razkrivamo malega Volkswagnovega križanca, ki ga bodo najverjetneje poimenovali T-Roc in bo predstavljen marca prihodnje leto. Vozili smo novega Renaulta Scenica (in Grand Scenica) ter se posvetili novi Opel Mokki X in Toyoti Hilux. Ne spreglejte naše akcije Najboljši avtomobili 2017, kjer z glasovanjem soustvarjate vseevropsko raziskavo, poleg tega pa si lahko zagotovite lepe nagrade. Zabavali smo se z BMW-jem M2 Coupejem, ki s 370 'konji' in zadnjim pogonom zahteva veščo vozniško roko, toda hkrati zaradi navdušenja ne pusti spati. Pri motociklih smo vozili Moto Guzzi V9 Roamer, naš Saško pa je stiskal zobe ob vožnji s 600-'konjskim' Fordom Focusom RSRX!
Videz novosti, ki naj bi bila prvič predstavljena marca 2017 v Ženevi, je manj strog, saj so oblikovalci dobili dovoljenje, da naredijo obliko, ki ne bo povsem v družinskem slogu. Novi T-Roc bo tudi eden od prvih Volkswagnov z masko z novim vzorcem, sredinsko kromirano letvico ter trapezoidnim vzorcem odprtin. Tako kot Tiguan bo T-Roc na voljo s številnimi motorji, pozneje še z vsaj dvema hibridnima različicama. Te in karoserijska različica s podaljšano medosno razdaljo in seveda večjo dolžino ter prostorom za dodatno sedežno klop v zadku bodo zelo pomembni sestavni deli ponudbe za kitajski trg. Razkrivamo.
Novi Scenic (in v isti sapi tudi Grand Scenic) bo sicer na voljo z le enim bencinskim in dvema dizelskima motorjema, a bodo vsi motorji na voljo v različnih (že znanih) različicah. Z osnovnimi bo serijsko povezan šeststopenjski ročni menjalnik, pri dizelskih motorjih pa bo mogoče izbrati tudi šest- oziroma sedemstopenjski samodejni menjalnik z dvojno sklopko. Z novim Scenicom pa Renault zdaj ponuja še hibridni pogon. Tvorijo ga dizelski motor, 10-kilovatni elektromotor in baterija z 48-voltno napetostjo. Samo električna vožnja ni mogoča, saj elektromotor zgolj pomaga, predvsem s takojšnjimi 15 njutonmetri navora. Vozili smo.
Štirikolesni pogon Mokke X prinese le dodatnih 65 kilogramov in lahko na zadnjo os prenese od nič do 50 odstotkov navora, na vijugastih škotskih makadamskih cestah pa se je prav tako izkazalo podvozje. Motorna ponudba Mokke X je bogatejša za en, najmočnejši bencinski motor. Novi 1,4-litrski turbo štirivaljnik zmore 152 ’konjev’, omisliti pa si ga je mogoče v kombinaciji s samodejnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom. Vozili smo.
Pri zunanji obliki Toyote Hilux so bili precej konservativni, kar je po svoje pričakovano, saj pri pick-upih oblikovalski oddelki težko odkrijejo Ameriko, notranjost in mehanika pa sta po drugi strani doživeli največje spremembe. Armaturna plošča s sedempalčnim, za dotik občutljivim zaslonom (seveda le v bolje založeni različici) in nasploh potniški del sta malce bliže križancem, torej dvignjenim avtomobilom, ki nikoli ne vidijo terena, ostaja le stikalo za preklop iz dvokolesnega pogona (H2) v štirikolesnega (H4), nato pa še v reduciran prenos (L4). Tistim, ki vedo, kako daleč lahko s temi avtomobili prilezeš v blatu ali snegu, je namenjen tudi gumb, s katerim vklopimo zaporo zadnjega diferenciala. Hilux je imel prej zgolj 30-odstotno delno zaporo, novinec pa ima kar serijsko 100-odstotno. Vozili smo.
Čeprav ima BMW M2 krajšo medosno razdaljo od drugih M-ov, je vožnja prijetna (če se vozite normalno po cesti) oziroma divja (po dirkališču), vendar vselej pod nadzorom. Z zadnjim pogonom in 370 'konji' se tako lahko tudi igrate! Na kratko.
Zadnji v nizu modelov, s katerim pri Guzziju obujajo nostalgijo in trkajo na note trendne motoristične retro scene, je model V9. Ta nastopa v različicah Roadstar in Bobber. Roadster je puristični motocikel za vse tiste, ki se ozirajo za motocikli, spominjajočimi na dvokolesnike iz sedemdesetih let prejšnjega stoletja. A to ne pomeni, da so zastareli in nevozljivi. Nasprotno! Tehnika je nadaljevanje tiste, ki smo jo videli v modelu V7 II, z nekoliko povečanim obsegom prostornine agregata (s 750 na 853 kubičnih centimetrov), nekaterimi elektronskimi pomagali (ABS, nadzor nad zdrsom zadnjega kolesa) ter mehanskimi izboljšavami (novi menjalnik, sklopka, bat in ojnica). Vozili smo.
Izenačenost, napeti boji, brezkompromisnost, nepredvidljivost, vrhunska tehnika, zabavljaštvo, vse to so dejavniki, ki spremljajo relikros ter hkrati ponujajo razlago, zakaj je ta šport v zadnjih letih doživel implozijo zanimanja. Če bi hoteli s prstom pokazati na nekoga, za katerega mislimo, da bi lahko zmagal prihodnjo dirko, lahko kolebamo med vsaj 15 vozniki. Šport.
Novi Avto magazin 21/2016 je že v prodaji!
Naslednja številka, 22/2016, izide 13. oktobra 2016. Na revijo se lahko naročite tudi prek spleta.
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem