Novi Avto magazin: razkrivamo Škodo Octavio Coupe, vozili smo Audi Q7, test Land Rover Discovery Sport

28. 5. 2015
Deli

V novem Avto magazinu predstavljamo Škodo Octavio Coupe, ki bo imela veliko tehničnih bonbončkov iz Skupine Volkswagen. Vozili smo novega Audija Q7, novo Škodo Superb, predvsem pa smo bili navdušeni nad motociklom BMW S 1000 XR. Je to najboljši BMW-jev motocikel sploh? Ne spreglejte še test Land Roverja Discovery Sport ter reportaže iz tovarne Adria Mobila, ki letos praznuje 50. obletnico.

Octavia Coupé bo, kot pravijo nekateri viri, predstavljena že na septembrski frankfurtski avtomobilski razstavi. Tisti z dobrim spominom se boste morebiti zdrznili, saj je Škoda lani v Ženevi odločno predstavila svojo študijo Vision C, ki naj bi bila najava štirivratnega kupeja Octavie. A iz Vision C so nato izpeljali obliko novega Superba. Razkrivamo.

Ko beseda nanese na model Q7, se Audijevi strokovnjaki strinjajo, da so s prvo generacijo dosegli, kar so hoteli. Več kot pol milijona prodanih primerkov, predvsem pa prepoznavna prisotnost v premijskem razredu SUV-ov. A napredne tehnologije, lahki materiali, ekološke zahteve in navsezadnje tudi tekmeci silijo avtomobilske znamke v nenehni razvoj in izboljšave. Zato je jasno, da je novi Q7 temeljito boljši od svojega predhodnika. Toda tokrat so šli pri Audiju še korak dlje ‒ novi Q7 ni le boljši od predhodnika, je najboljši Audi oziroma z najboljšo opremo in s kar 31 asistenčnimi sistemi. Vozili smo.

Pravijo, da nadaljuje družinsko linijo, ki se je začela pri Octavii in Fabii. Superb je zdaj za dobre tri centimetre daljši, pri tem ima za osem centimetrov daljšo medosno razdaljo, manjša pa sta previsa koles. S tem je postal Superb elegantnejši. Zunanjost je izvedena z zelo enostavnimi potezami, bočne ploskve prekinja le nekoliko navzgor potekajoča guba v karoseriji. Videz dopolnjujejo kristalni okraski žarometov in drugih luči, zanimiv je tudi videz vložkov iz svetlečih diod ob delovanju luči ponoči. V zadku so elegantno 'skrita' prtljažna vrata, a zdaj brez možnosti dodatnega odpiranja zgolj spodnjega dela za prtljago. Vozili smo.

Oblika avtomobila dobro skriva odsekane konce avtomobila, zaradi katerih so pristopni, izstopni in prelomni koti še vedno nadpovprečni, pa čeprav verjamem, da bo malo lastnikov tako dragega avtomobila preizkušalo njegove skrajne terenske sposobnosti. A vseeno, testni avto je bil opremljen z že znanim sistemom Terrain Response, ki ponuja pet nastavitev: splošna, trava/prod/sneg, blato in korenine ter pesek. Doplačilno (tudi testni avto) je na voljo še dinamični način, ki pripomore k boljši vožnji po asfaltnih površinah. Izbira programov je preprosta, potreben je zgolj pritisk na gumb, za vse drugo poskrbi elektronika. Test.

Po daljšem času so znova uvedli modelno oznako Cross. Ta je Pandi prinesla predvsem spremenjeno zunanjost z nekaj drugačnimi deli ter dodatki, ki zdaj bolje zaščitijo spodnji del avtomobila pri vožnji po terenu. Hkrati z zunanjostjo je nekaj osvežitve tudi v notranjosti, na primer kombinacija črno in rjavo obarvanih plastičnih oblog. A pomembnejši novosti sta pod Pandino pločevino. Močnejši turbodizelski motor je prva stvar, ki jo je treba omeniti. Sicer je na papirju močnejši zgolj za pet 'konj', a s tem je vsekakor Panda Cross zelo veliko pridobila. Zdi se, da ima skorajda v vseh okoliščinah dovolj moči pod motornim pokrovom. Dosega dobre pospeške (seveda sorazmerno glede na velikost in opremo avtomobila), pa tudi pri terenski vožnji je mogoče občutiti to povečano moč. Skupaj z motorjem se Pandi Cross dobro poda tudi spremenjena zasnova štirikolesnega pogona. Novemu pogonu pravijo Torque on demand in je torej jasno, od kod prihaja. Jeepova zasnova je s podobnim pogonom zdaj tudi v obeh nekoliko večjih štirikolesno gnanih avtomobilčkih iz ponudbe FCA, Jeepovem Renegadu in Fiatovem 500X. Test.

Na mednarodni tiskovni konferenci so bili novinarji iz 13 držav, saj Adria Mobil že zdaj prodaja na treh celinah, velik izziv v prihodnje pa jim je kitajski, korejski in avstralski trg. Zato smelo napovedujejo, da bo njihova rast večja, kot bo rast trga, in se izziva biti najboljši sploh ne bojijo. Ali ste vedeli, da je bila prva počitniška prikolica Adria 375, ki so jo sestavili pod budnim očesom inženirja Martina Severja avgusta 1965, takoj poslana na sejem v Stockholm? Prototip s prodajnim sloganom Lahka in dobro opremljena prikolica za realno ceno je padel na plodna tla, zato so skandinavske države še danes izredno pomembne pri novomeški prodaji. Distributerje imajo še v Veliki Britaniji, na Danskem, v Švici, v Španiji ter v državah Beneluksa, zelo pa so ponosni, da imajo v številnih državah izdelke, ki so najbolje prodajani. Med njimi so tudi države, kot so Nemčija, Francija in Španija. Reportaža.

Novi BMW S 1000 XR je najboljši BMW, kar so jih naredili do zdaj! V njem so združili najboljše iz sveta superšportnih motociklov in velikih potovalnih enduro avanturističnih križark. Ustvarili so povsem nov razred, ki mu sami pravijo kar sport adventure. Upravičeno! Verjetno gre trenutno za najbolj dovršen motocikel na svetu v smislu vsestranskosti in implementacije moderne tehnologije, inženirstva in dizajna, ki služi odlični vožnji, največji varnosti in doživetju za krmilom, kot ga do zdaj nismo poznali. Vozili smo.

Novi Avto magazin 12/2015 je že v prodaji!

Naslednja številka, 13/2015, izide 11. junija 2015. Na revijo se lahko naročite tudi prek spleta.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja