Novi Avto magazin: primerjalni test Astre in Megana s tekmeci, razkrivamo BMW-ja Z5, vozili smo Ducatija Multistrado 1.200 Enduro

V novem Avto magazinu razkrivamo naslednika BMW Z4, ki se bo imenoval kar BMW Z5! Primerjali smo šest tekmecev nižjega srednjega razreda in ugotavljali, ali sta najnovejša Opel Astra in Renault Megane dejansko tudi najboljša v tej pisani druščini. Kot zanimivost smo preverili, ali se avtomobilski modelčki dobro prodajajo in presenečeni ugotovili, da je pomanjšani Ford Focus RS (ki smo ga dobili na mednarodni predstavitvi) dosegel zavidljivo ceno! Ducati Multistrada 1200 Enduro nas je prepričal tako na terenu kot na asfaltu, na reliju novih tehnologij EKOnova pa smo kar na dirki preverili, ali je novi Prius res tako varčen, kot obljubljajo v tovarni

14. 4. 2016

Ugibanj, kako bodo pri BMW-ju nadomestili malce ostarelega Z4, bo najbrž kmalu konec. Na visokem severu Švedske so namreč fotografi, iskalci avtomobilskih novosti, odkrili prve primerke roadsterja, ki bi po vseh opaznih značilnostih lahko bil novi BMW Z5. Zakaj Z5? Dobro vprašanje, kajti glede na to, kam bi ga glede na velikost v označbah avtomobilov te bavarske družbe uvrstili, bi bolj ustrezala številka 3 ali 4. 5 pa pomeni napredovanje v primerjavi s prejšnjim modelom, takšen pa novi roadster BMW zagotovo bo! Razkrivamo.

Za avtomobile nižjega srednjega razreda lahko ugotovimo: ponudba je neverjetno pestra in skorajda vsakodnevno se spreminja. Tudi zato je težko izbrati, recimo temu, 'smetano' ali pač najboljše. Mi smo hoteli videti, kakšen je v tem trenutku presek dobre ponudbe, in smo izbrali šesterico. Podobno kot lani primerjalnega testa majhnih križancev smo se zadeve lotili v sodelovanju s kolegi iz hrvaškega Auto motor i sporta ter izbrali slikovito preizkusno progo – iz Ljubljane prek Reke, Senja, Paga in Zadra v Crveno Luko pri Biogradu na Moru, nazaj pa smo se prek Zagreba vrnili po celotni avtocestni povezavi. Naš cilj v pripravah je bil, da bi primerjali šest enakovrednih predstavnikov tega razreda. Seznam je bil sprva širši, a razmere niso bile najbolj ugodne za pridobivanje primernih kandidatov za primerjanje. Tako smo za test pridobili tri predstavnike z najpogostejšo motorno opremo, s turbodizelskim motorjem z okoli 110 'konji'. Čeprav različice s takšnim motorjem ponujata tudi Hyundai in Opel, pa teh od distributerjev nismo mogli zagotoviti. Dodatno smo kot alternativo na potovanje vzeli še Toyotinega Aurisa s hibridnim pogonom. Primerjalni test.

Se vam nekje na policah ali v predalih v stanovanju skriva kakšen modelček avtomobila ali podoben predmet, za katerega menite, da nima nobene prave vrednosti? Mogoče se motite in bi z njim lahko nekaj ali pa celo veliko zaslužili, če bi našli pravega kupca zanj. V uredništvu revije Avto magazin smo preverili, ali zgoraj navedeno drži. Modelček iz omejene serije smo poskusili prodati kar na največjem svetovnem portalu za male oglase, eBayu, in to v okviru dražbe, ki je pokazala, kakšna je lahko razlika med tržno ceno avtomobilskega modelčka v velikoserijski prodaji in kakšno ceno lahko doseže kot del omejene serije z ustreznim potrdilom. Zanimivost.

Enduro in Ducati? Sliši se nenavadno, toda rdeči iz Borgo Panigale obračajo nov list v svoji zgodovini. Multistrada Enduro je univerzalni motocikel za cesto in teren. Kako zelo dober je, smo preizkusili na čudoviti Sardiniji. Dopoldanski del smo izkoristili za enduro krog po poteh, kjer sicer poteka reli po Sardiniji in šteje za svetovno prvenstvo vztrajnostnih relijev za motocikle. Krog, dolg 75 kilometrov, je vseboval peščene in blatne poti ter hitre, a zelo ozke makadamske poti z nekaj precej strmimi vzponi in spusti, ki so nas popeljali na 700-metrske vrhove hribov v notranjosti otoka. Pripeljali pa smo se tudi povsem do obale, kjer smo lahko občudovali kristalno čisto morje. Vse to brez enega samega kilometra po asfaltu! Ščitniki rok so se na tem terenu izkazali kot zelo koristen kos dodatne opreme, saj je gosta mediteranska makija ponekod precej zarasla poti. A poleg uživanju v čudovitih razgledih in vonju mediteranskega rastja smo uživali tudi na cesti. Odličen asfalt z dobrim oprijemom in neštetimi ovinki je bil pravi poligon, da preizkusimo, kaj Multistrada Enduro zmore na cesti. Krog je bil dolg 140 kilometrov. Vozili smo.

Ko je nekega dne šef prišel v pisarno in naznanil, da bova s Saškom odpeljala reli novih tehnologij, sva se prešerno nasmejala. Toda on je mislil resno. Smejala sva se seveda zato, ker sva oba nekdanja dirkača pravega relija, zato sva v uredništvu bolj znana kot hitra in ne preveč varčna voznika. Dokaz tega so tudi najine službene naloge: Saško redno skrbi za meritve vseh testnih avtomobilov, moja malenkost pa najhitreje zapelje še kakšen krog po dirkališču Raceland. Toda ker reli novih tehnologij v smislu organizacije ni tako zelo različen od klasičnega relija, sva prišla v ožji izbor. »A bova vsaj nastopala z Rimčevim električnim superšportnikom?« naju dobra volja ni zapustila, vendar je šef Dušan Lukič na to provokacijo takoj odrezavo odgovoril, da je najnovejša Toyota Prius boljša izbira. In kot pravi šef je imel spet prav! Priprave na reli so bile intenzivne, saj smo naredili nalepke in šli po avtomobil. Šalo na stran, lenobi, kot sva, se nisva niti dobro pozanimala glede pravil, zato še dobro, da nisva zamudila starta ... Osrednje prizorišče relija hibridnih in električnih avtomobilov (ki so imeli zaradi manjšega dosega svojo, posebno traso) je bil slikoviti Bled, saj sta bila tam tudi središče dogajanja ter zaključna slovesnost. Pot nas je vodila prek najlepših slovenskih prelazov, torej prek Korenskega sedla, Pavličevega sedla, Jezerskega, zraven pa smo obiskali še Ljubljano, ki je ravno letos zelena prestolnica Evrope, Idrijo ter Kranj. V dveh dneh smo prevozili 841,1 kilometra in ni čudno, da smo v petek v avtomobilu preživeli deset ur, v soboto pa dobrih devet. Reportaža.

Novi Avto magazin 09/2016 je že v prodaji!

Naslednja številka, 10/2016, izide 28. aprila 2016. Na revijo se lahko naročite tudi prek spleta.

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri