Novi Avto magazin: razkrivamo Audija Q5, test novega Renaulta Megana in Peugeota 308 GTi, predstavljamo znamko Alpine

3. 3. 2016
Deli

V novem Avto magazinu razkrivamo Audija Q5, ki bo slonel na isti platformi kot A4 in Q7, zato lahko upravičeno pričakujemo tudi priključnohibridno različico, in predstavljamo novo avtomobilsko znamko Alpina, ki se lahko pohvali z bogato zgodovino. Na velikem testu smo imeli novega Renaulta Megana, ki kot različica GT ponuja tudi sistem 4Control, kjer zadnji kolesi pomagajo prednjim za boljšo lego ter okretnost, hkrati pa smo preganjali še Peugeota 308 GTi, ki z 270 'konji' ter klasično lamelno delno zaporo diferenciala navduši. Razkrivamo zmagovalce letošnjega izbora Best Cars, hkrati pa še ugotavljamo, da je Yamaha XSR 900 z retro obliko prav zabavni motocikel.

Od obeh novih modelov, Q7 in A4, bo novi Audi Q5 prevzel tudi največ sestavin, saj je zasnovan na isti platformi, torej posodobljeni tehniki, ki jo zdaj uporabljajo pri vseh večjih Audijih z vzdolžno vgrajenim motorjem in prednjim ali štirikolesnim pogonom. Tudi glede motorjev in pogonov, tudi hibridnega Quattra E, se bo novi Q5 lahko okoristil z vsem, kar je v Audijevi ponudbi. Podobno kot tudi že Q7 so se pri zasnovi avtomobila potrudili glede lažje gradnje, novi Q5 bo za okroglih 100 kilogramov lažji od predhodnika. Razkrivamo.

Alpine je eno velikih imen iz francoske zgodovine ljubiteljev avtomobilov. Že od ustanovitve je bila povezana z Renaultom, z uspehi in tudi padcem, ko v 'Regie' zanjo več niso imeli rešitve in so jo opustili. Zdaj se vrača. Alpine Vision je študija, ki stoji na letošnji ženevski razstavi. V Monte Carlu so novost, ki je za začetek zamišljena kot model, a hkrati tudi kot začetek znamke, prvič predstavili novinarski javnosti. A ne le nam, tja so povabili tudi 85 lastnikov najbolj čislanega modela iz ne tako kratke zgodovine Alpine, A110 Berlinette. Predstavljamo.

Tako kot številni Volkswagnovi osebni avtomobili bo zdaj tudi 'tovorni' Caddy na voljo v različici Alltrack, ki poleg lepotnih dodatkov prinaša (doplačilni) štirikolesni pogon. Poteza je seveda logična. Avtomobilska industrija trenutno najboljše prodajne rezultate dosega s prodajo križancev, torej manjših ali večjih predstavnikov razreda SUV. Trend se širi tudi med lahka gospodarska vozila. Volkswagen Caddy je sicer že bil na voljo v različici Cross, ki pa je prinašala zgolj lepotne dodatke, nova različica Alltrack pa zahtevnejšim voznikom ponuja tudi Volkswagnov štirikolesni pogon 4Motion. Predstavljamo.

Ker se je testni Renault Megane ponašal z oznakami GT, je seveda njegovo bistvo vožnja. V nasprotju z običajno različico se GT ponaša s športno naravnano karoserijo. Podvozje je čvrstejše in športnejše, kar se sicer med običajno in umirjeno vožnjo sicer čuti, vendar ne pretirano. Težko bi sicer prepričali dedka ali babico k nakupu takšnega avtomobila, a dinamičnemu vozniku bo vožnja povsem po godu. Dodaten sladkorček je štirikolesno krmiljenje 4Control. Do hitrosti 60 kilometrov na uro (v izbranem športnem načinu vožnje pa do 80 kilometrov na uro) se zadnja kolesa obračajo v nasprotno smer kot prednja, nad njo pa v isto. Posledično je zagotovljena boljša okretnost pri manjših hitrostih in boljšo stabilnost in vodljivost pri večjih. Seveda pa ni športnosti brez zmogljivega motorja. V testnem Meganu GT je bil res zgolj 1,6-litrski, a se ob pomoči turbopuhala ta ponaša s kar 205 'konji'. Tako voznik nikdar ne ostane na suhem, moči in navora je dovolj v vsakem trenutku. Test.

Hyundai i40 je dvignil standarde pričakovanja s svojo kakovostjo, zanimivim in všečnim videzom, zadovoljivo mehaniko in še čim. V zdaj prenovljeni različici so vse to še malce dopolnili in zgladili, tako da glede tistega, kar ponuja vozniku in potnikom, še naprej deluje kar prepričljivo. Zdaj so dodali tudi nekaj sodobnejših elektronskih pripomočkov (k parkirni pomoči še pomoč za ohranjanje smeri na voznem pasu, denimo). Tudi motor se zdi precej manj robat, kot pa je bil 1,7-litrski primerek na začetku svoje 'kariere', ki jo je začenjal prav v i40. Vsaj v kabino je slišati manj (turbodizelskega) ropota. Solidnost tega motorja je zdaj znana že marsikomu, saj poganja različne modele obeh znamk iz južnokorejske skupine, torej Hyundaija in Kie. Ostaja pa ugotovitev, da je gospodarnost glede porabe goriva precej relativna stvar. Nekoliko manjša prostornina in večja zmogljivost (podobna, kot jo pri tekmecih zagotavljajo dvolitrski motorji) zahteva pač svoj davek, povprečna poraba ni ravno med odlikami i40. To predvsem velja, če skušamo z avtomobilom varčevati z gorivom (v našem normnem krogu, na primer), medtem ko povprečna poraba v običajni uporabi pravzaprav sploh ni tako slaba. Kratki test.

Kaj navduši v 270-'konjskem' Peugeotu 308 GTi? Poleg motorja še delna zapora diferenciala Torsen, ki kljub zanesljivemu delovanju (ko lamele poskrbijo za 25-odstotno zaporo) sploh ne trga volanskega obroča iz rok. Sistem je tako dober in skoraj neopazen, da po nekajdnevnem priganjanju nisem bil več povsem prepričan, da je zapora res mehanska, saj deluje tako netipično uglajeno za voznika ... Podvozje, ki je manjši masi v prid deloma aluminijasto (prednji trikotno vodili) in za 11 milimetrov nižje kot pri klasičnem bratu, je predvidljivo, zaradi zimskih gum pa si ne upamo trditi, ali bi bilo kos Meganovemu. Kratki test.

Ko sedem na Yamaho XSR in ko ga obudim v življenje, se 850-kubični stroj, ki zmore 115 konjev, oglasi s tistim visoko piskajočim zvokom, tako značilnim za trivaljnike. Heh, malce spominja na dvotakno brnenje (spomin na Robertsov stroj, morda?), predvsem pa se tako kot dvotaktni stroji zelo rad vrti v višjem območju. Tisti, ki je sedel na MT-09, mu bo okolje znano, dasiravno je sedež za 15 milimetrov višje od tal, voznik pa zaradi daljše posode za gorivo sedi pet centimetrov bolj nazaj. A še vedno dovolj pokončno, da lepo čuti motocikel. Oblika prešitega sedeža je drugačna, z več okroglimi linijami. Te so nasploh značilne za celoten motocikel, pa naj bo to okrogli prednji žaromet, zadnja luč, izpuh, ki izpolnjuje normo Euro 4, ter drobni detajli. Prednji žaromet in zadnja luč sta družinskega izvora, saj sta enaka kot pri modelih XSR 700, XV 950 in XJR 1300. Kot je povedal Šun, so »ljudem ostrorobe agresivne linije športnih motociklov vse manj všeč, s takšnim motociklom še človek deluje bolj prijazno. Kakšnega zvabi, da se motoristu približa in ga celo kaj vpraša.« Vozili smo.

Formulo študent poznamo, saj gre za mednarodni projekt, kjer študentje zavihajo rokave in fakultete tekmujejo med seboj, katera bo boljša. Namen je očiten: to je inženirski projekt, kjer se študentje ogromno naučijo, tako v teoriji kot tudi v praksi, posebno timskega dela, ter si z uspehom pridobijo tudi nekaj referenc. Pri nas je prisotno še tekmovanje med Ljubljano in Mariborom, češ če lahko oni, zakaj ne bi še mi. Šalo na stran, to je resen projekt, ki od soudeleženih zahteva veliko časa in truda. Ljubljanska ekipa se je odločila, da bo njihov dirkalnik čim bolj kompaktnih mer in seveda čim lažji, zato bo ogromno stvari iz ogljikovih vlaken. Denimo monokok, volan in spojlerji. Tekmovanje.

Dacia Logan je globalni avtomobil. Prodajal se je tudi pod imeni Renault, Nissan, Mahindra, Lada, pač odvisno od položaja koncerna Renault v določenem delu sveta. Izdelali so jih več kot tri milijone. Zasnovali so jo v bližini Pariza, zato je vendarle sodi bolj med sodobne evropske kot med zastarele avtomobile. Zanimivo je, da koncern Renault tega avtomobila najprej sploh ni nameraval prodajati v zahodni Evropi. A je bil model, potem ko so ga zahtevnemu trgu ponudili, skoraj razprodan, predvsem to velja za karavansko različico MCV. Podoben uspeh je Dacia dosegla tudi z modelom Pickup, ki je izdelan na platformi modela Logan. Z nekaj predrznosti bi lahko rekli, da tisto, kar je pri Renaultu novo, načeloma ne velja za brezhibno in zanesljivo. A Francozi se na svojih napakah hitro učijo in tradicionalno že po letu ali dveh stvari uredijo. In Dacia uporablja tisto, kar so Francozi že pred časom uredili. Svetujemo.

Novi Avto magazin 06/2016 je že v prodaji!

Naslednja številka, 07/2016, izide 17. marca 2016. Na revijo se lahko naročite tudi prek spleta.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja