V novem Avto magazinu predstavljamo BMW M3 z večjim prtljažnikom in oznako Touring, ki ne razveseljuje samo voznika, pač pa celo družino. Vozili smo povsem novo Opel Astro, testirali novo Suzuki Vitaro ter drgnili kolena z Aprilio RSV4 RF. Ne spreglejte še zapisa o vožnji s poldirkalnim avtomobilom Mini John Cooper Works ter novim Fordom Mustangom, ki končno prihaja v Evropo.
Za letošnjo največjo jesensko avtomobilsko razstavo IAA v Frankfurtu pripravljajo novi M3 Touring, ki bo že kmalu po premieri na razstavi prispel tudi v salone trgovcev bavarske znamke. Športni oddelek znamke iz glavnega bavarskega mesta je imel v zadnjem letu precej dela s pripravami na predstavitve prvih novosti, zasnovanih na enaki osnovi, torej M3 in M4 ter nato še posebne različice M4 GTS. Po uspešni predstavitvi M4 so se nato lahko lotili še priprave modela v karoserijski različici Touring. Kar dolgo ni bilo povsem jasno, zakaj so pred leti Bavarci ukinili obe različici posebne športne ponudbe z oznako M, torej M3 Touring in pozneje še M5 Touring. Kaže pa, da je bila ukinitev le začasna! Predstavljamo.
Že med razvojem so si snovalci nove Opel Astre postavili številne smernice, zaradi katerih bo nova Astra najboljša doslej. Med njimi velja izpostaviti celostno podobo, manjšo maso, boljšo aerodinamiko in učinkovite ter zmogljive motorje. Da bi to dosegli, so morali Astro zgraditi oziroma narediti povsem na novo. Uporabili so nove materiale, tehnologije in oblikovne pristope. Zato je nova Astra v primerjavi s prejšnjo 49 milimetrov krajša (za 23 milimetrov je krajša tudi medosna razdalja) in 26 milimetrov nižja, a v notranjosti kljub temu prostornejša, pri čemer bo na zadnji klopi za kolena za 34 milimetrov več prostora. Vozili smo.
Ford Mustang je čez veliko lužo legenda, saj navdušuje že več kot 50 let. Zdaj se bo prvič (uradno) preizkusil tudi v Evropi. Vsekakor bi lahko rekli ‒ končno! Čeprav se v Evropi ni uradno nikoli prodajal, Mustang tudi tu ni neznanka, nekaj pa se jih vozi celo po slovenskih cestah. Mustangov pečat je tako velik, da brez težav presega ameriške meje. Ljudje ga tudi v naših krajih poznajo, navsezadnje pri Fordu pravijo, da je nastopal v več kot 3.000 filmih. Zdaj je čas za novega, ki je seveda najboljši doslej. Tudi zato, ker je namenjen Evropi. Oblikovalci so imeli nemalo težav združiti zahteve treh največjih Mustangovih trgov: lastnega ameriškega, našega evropskega in pa kitajskega. Vsak trg zase ima namreč nekaj unikatnih zahtev, tako glede luči, varnosti, podvozja kot celo stranskih vzvratnih ogledal. V večini primerov so izbrali srednjo pot, a ob tem upoštevali zakonitosti oziroma zahteve posameznih trgov. Vozili smo.
Prejšnja generacija Minija z oznako John Cooper Works je bila precej divja žival, sploh ko je bilo treba pospešiti iz ovinka ali hitro spreminjati smer. Res je, njegova lega na cesti je bila, kot se za skoraj najšportnejši Mini (korak naprej je bil le še model GP2) spodobi, primerno športna, a hkrati je marsikdaj dal vedeti, da podvozje komaj obvladuje vse, kar motor zmore in voznik od njega zahteva. Novi John Cooper Works, JCW po domače, daje povsem drugače vtis. Legendarni oče zaviranja z levo nogo Rauno Aaltonen je bil, preden smo se podali na stezo, jasen: "Ugasnite ESP in zaupajte podvozju. Zmoglo bi še vsaj 100 'konjev' več." In seveda ima stari relistični lisjak, ki je kot inštruktor športne vožnje do boljše tehnike pomagal že okoli 20 tisoč ljudem, prav. Drame je manj, zaupanja in užitka pa več. Vozili smo.
Testno Suzuki Vitaro je poganjal 1,6-litrski turbodizel, ki je plod Suzukijevega sodelovanja s Fiatom. Kljub malce več hrušča nas je prijetno presenetil: 88 kilovatov in kar 320 njutonmetrov navora je še kako prepričljivih v vseh segmentih vožnje ter tudi pri porabi. Na avtocestni bo tempomat tudi v klanec zlahka držal nastavljeno hitrost, na terenu pa bo navor prišel še kako prav. Seveda velja omeniti, da je testni primerek moč prenašal na vsa štiri kolesa. Sicer ne vedno, saj takrat, ko ni treba, Vitara vozi zgolj s prednjim pogonom. Prek vrtljivega stikala na sredinskem grebenu lahko tudi nastavimo vozne programe, kot so vožnja po snegu ali blatu, športni način, lahko pa preprosto pustimo v samodejnem načinu, in ko elektronika prek tipal zazna zdrs koles, z vklopom sklopke Haldex prenese navor k zadnjemu paru koles. Test.
Kaj je treba narediti, da dobiš za kupce svež in zanimiv model, je jasno: vzameš družinski karavan, mu dodaš štirikolesni pogon, povečano razdalja trebuha od tal pa malo obrob in zaščit trebuha, namenjenih lepšemu videzu. V lonec je treba dati še bolj zmogljive motorje in začiniti z nekaj bolj pikantnimi kosi opreme. Pri Seatu Leonu X-Perience so se Seatovi kuharji zelo natančno držali recepta. Za osnovo so vzeli karavanski Leon ST, mu dodali štirikolesni pogon, njegov trebuh dvignili za 27 milimetrov od tal in mu dodali nekaj obrob in zaščit. Dodajte zanimivo rjavo barvo in nekaj prahu in testni Leon X-Perience bo videti prav odločno terenski. Kratki test.
Ob takem napredku, kot so ga letos doživeli superšportni motocikli, lahko rečemo, da se je začela nova doba motociklizma. Pri krotenju 200 ali celo več 'konjev' izdatno pomaga elektronika, ki skrbi za varnost tako pri zaviranju kot med pospeševanjem iz ovinkov. Mala tovarna iz Noala doživlja preporod v svetu kot tudi pri nas in je s prvim modelom RSV4, ki so ga predstavili leta 2009, požela velik uspeh na dirkah razreda Superbike. V samo štirih letih so osvojili štiri naslove svetovnih prvakov med dirkači in tri konstruktorske naslove. Ob novih pravilih, ki jih je Dorna uzakonila v omenjenem razredu, ti dovoljuje manj sprememb na serijskih motociklih, ki so osnova za vse WSBK-dirkalnike. Zato so se lotili dela in RSV4 krepko nadgradili. Zdaj ima kar 16 'konjev' več in 2,5 kilograma manj ter elektroniko, ki prinaša večjo učinkovitost in predvsem izjemno varnost tako na dirkalni stezi kot na cesti. Vozili smo.
Ob koncu preteklega leta smo najpogumnejše izzvali, da se prijavijo na adrenalinsko izkušnjo, poimenovano Ali si upate biti en dan sovoznik Timu Novaku v Škodi Fabii R2. Dobili smo kar 54 prijav in šestim omogočili, da se peljejo 163 kilometrov na uro po podeželski cesti!! Naša akcija.
Drifterski dogodki v Sloveniji so letos na ravni, na kakršni še niso bili. To je dokazala prva dirka Adria Drift Series na Racelandu. Ne le po številu gledalcev, dirka, ki so jo ponovno podprli Monster Energy Drink in še kopica drugih sponzorjev, je postavljala rekorde tudi po moči konkurence. Že dolgo se namreč ni zgodilo, da slovenski tekmovalci ne bi dosegli uvrstitve med najboljše štiri ‒ prav to pa se je zgodilo tokrat. Šport.
Novi Avto magazin 11/2015 je že v prodaji!
Naslednja številka, 12/2015, izide 28. maja 2015. Na revijo se lahko naročite tudi prek spleta.