V novem Avto magazinu smo pogledali, kaj bo novega prinesel prihajajoči Volkswagen Golf, predvsem pa smo se posvetili vsem novostim, ki prihajajo na slovenski trg v letu 2016. Vozili smo novi Fiat Tipo, ki se je najprej pokazal kot klasična limuzina, sledita pa še kombilimuzina in kombijevska različica, testirali pa Jaguar XF, VW Multivan in Ford Ecosport. Motoristi so vozili BMW-jeva skuterja BMW C 650 Sport oziroma C 650 GT, pogledali pa smo tudi, kakšne napake so se pojavljale pri rabljenem Citroënu C5 druge generacije (od 2008).
V Golfu lahko jeseni pričakujemo tehniko, ki so jo po predstavitvi sedanjega Golfovega rodu dobili še drugi Volkswagni, zasnovani na isti platformi (MQB ‒ modularni s prečno vgrajenim motorjem). Tu bosta največ prispevala Tiguan in Passat. Gre za še več asistenčnih sistemov za varnost in udobje. Nekaj novega bodo ponudili pri tehniki žarometov – seveda s tehnologijo LED. Tudi na področju razvedrilno-informacijskih dodatkov Golfu ne bo pretežko dodati še kakšno zanimivost več. Razkrivamo.
Kot pravijo pri Fiatu, so novega Tipa nalašč zasnovali kot triprostorsko limuzino, saj naj bi bile limuzinske različice njihovih modelov v preteklosti neuspešne prav zato, ker so izhajale iz kombilimuzin, kar je bilo krivo za precej oblikovne neskladnosti in posledične neprivlačnosti. Vozili smo.
V naši preglednici tistega, kar pričakujemo na slovenskem trgu, smo skušali predstaviti čim več tistega, kar prihaja, od povsem novih modelov, le dopolnil z novimi karoserijskimi ali motornimi različicami do prenov že znanih modelov. Ko gledamo v prihodnost na slovenskem trgu, je enostavno ugotoviti, da bomo tudi prihodnje leto dobili k nam tisto, kar je namenjeno vsem drugim evropskim kupcem. Le da bo morebiti kdaj kdo razočaran, ker slovenski trg pač ni tako pomemben kot kakšen milijonski – merjen po prodanem številu avtomobilov. A tudi slovenski trg se spreminja. Tudi mi imamo vse bolj radi križance ali že malo resnejše terence. Aktualno.
Jaguar XE druge generacije se na prvi pogled ne razlikuje kaj dosti od predhodnika. Pa tudi ne od manjšega XE-ja. Pravzaprav si delita platformo, zasnovo podvozja ter večino motorjev. Novi XF je od starega sedem milimetrov krajši in tri milimetre nižji, a je hkrati medosna razdalja za 51 milimetrov daljša. Test.
Šesta generacija priljubljenega Volkswagnovega kombija že nekaj časa ni samo to. Je avto, poslovna limuzina in multipraktik za vse, ki jim v življenju nikoli ni dolgčas. Ko rečemo, da Multivan ni kombi, mislimo zelo resno. Zakaj? Preprosto, ker se pelje kot velika poslovna limuzina, a prostora in udobja ponuja še vsaj dvakrat več. Zato mu ne zamerimo zasoljene cene, saj ni navaden kombi, na katerega so z notranje strani privijačili poceni panele, da se skrije neugledna kovinska konstrukcija. Ne, tega res ne boste našli v njem. Že četrta in potem peta generacija Transporterja s to oznako sta postavila mejnike v avtomobilski industriji in od tega predhodnega poglavja je minilo že dobrih deset let. Test.
Oblikovno se EcoSport ni veliko oddaljil od predhodnika, le da so Fusion nekoč prodajali kot majhen enoprostorec, EcoSport pa je v Fordovem besednjaku SUV. Po naše pa kar križanec. Videz z nadomestnim kolesom na zadku morebiti koga res spominja na prave terence. Tudi namestitev kabine je takšna. A mu manjka osnovni sestavni del pravih terencev – štirikolesni pogon. Pa saj veste, pri avtomobilih niso pomembne lastnosti, ki jih uporabnik ne potrebuje, ravno to je osnova vsakega križanca. Logično? No, kaj pa je pri prodaji avtomobilov sploh logično! Test.
Za sezono 2016 so se pri BMW-ju odločili osvežiti oziroma popolnoma na novo zarisati velikoskuterski hišni dvojec – ta odslej sliši na ime C 650 Sport (prej z oznako C 600) in C 650 GT. V tej družini je še električno gnani C. Na predstavitvi v Valencii je ekipa BMW-jevih mož, ki so sodelovali pri razvoju, razkrila, da novi skuterski par ni evolucija starega, ampak zgodba, napisana na novo. Največ sprememb je bil deležen agregat, ki sicer ohranja prostornino 647 kubičnih centimetrov in 60 'konjev', a ta zaradi spremenjenih nastavitev prenosa zdaj omogoča živahnejše pospeševanje. Osveženo nov je dizajn, vzmetenje, standardna sta ABS in sistem proti zdrsavanju ASC, nova sta izpušni sistem, ki izpolnjujeta normo Euro 4. Več pozornosti so namenili varnosti, udobju, detajlom in končni izdelavi. Vozili smo.
Avtomobil Citroën C5 so ljudje radi kupovali, a leta 2008 je bil čas za novo generacijo. C5 druge generacije je na voljo v dveh karoserijskih izvedbah, kot karavan ter v nasprotju s predhodnimi modeli (BX, Xantia ter C5 I. generacija) kot klasična triprostorska limuzina. Vsekakor pogumen korak, saj taka zasnova močno vpliva na prilagodljivost in uporabnost prtljažnega dela vozila, a če so se pri Citroenu hoteli postaviti ob bok prestižni nemški trojici, so na tem mestu pač morali popustiti. Oblikovno je C5 precej manj francoski, slogovno pa zelo nemški, zato se je nekaterim ljubiteljem znamke zameril. A je po drugi strani prav zaradi te 'nemškosti' pridobil številne nove simpatije. Da bi bil, če bi kupci tako želeli, še bolj podoben priljubljeni nemški trojici, je na voljo tudi s klasičnim vzmetenjem. Svetujemo.
Novi Avto magazin 01/2016 je že v prodaji!
Naslednja številka, 02/2016, izide 07. januarja 2016. Na revijo se lahko naročite tudi prek spleta.