Novi Avto magazin: razkrivamo novi VW Touareg, test Mazda CX-3 in predstavljamo Mercedes-Benz GLC

V novem Avto magazinu razkrivamo Volkswagnovega Touarega, ki si bo platformo delil z Audijem Q7, vozili smo osveženo Toyoto Avensis in preganjali BMW X5 M in X6 M. Kaj pravite na 575 'konjev'? Predstavljamo novega Mercedes-Benza GLC, odkrivamo skrivnosti nagrajenih motorjev, s strokovnjaki pa smo se pogovarjali, zakaj so starejši vozniki lahko tudi nevarni. Ne spreglejte prvi test lepe Mazde CX-3 in pokukajte, kako se je Nissan Juke Nismo RS odrezal na dirkališču Raceland. Za ljubitelje motociklov objavljamo kratek test BMW-ja F800 R, pogledali pa smo tudi v zakulisje najprstižnejše krožne vztrajnostne dirke na svetu, 24 ur Le Mansa.

24. 6. 2015

Konstrukcijska osnova bodočega Volkswagna Touarega je znana. Gre za evolucijo modularne platforme z vzdolžno postavljenim motorjem, kakršno je prvi uporabil Audi pri svojem novem Q7. MLB evo je njena oznaka, na njej pa bo nastala večina vseh terencev večjega formata, ki jih bodo v nekaj prihodnjih letih na trg poslale znamke iz Volkswagnove skupine: Audi, Porsche in Bentley. Med vsemi bo prav Touareg najmanjši. Razkrivamo.

Inženirji so kot pri prejšnji generaciji motorja izpušni kolektor skupaj s puhaloma namestili med obe vrsti valjev, kar pomeni, da so vso to tehnologijo stlačili na majhen prostor na najtoplejšem delu motornega prostora. V njem je prepleten kup cevi, ki vodijo od valjev, končni učinek pa je, da na vsakega od vhodov vsake turbine prihajajo izpušni plini dveh valjev, ki imata najbolj zamaknjen vžig. Tako je tok izpušnih plinov na lopatice turbine najbolj enakomeren, turbini pa zavrtita skoraj hipoma. Tako motor X5 M in X6 M ostaja v vrhu motorjev znamke M, hkrati pa je bil deležen vsega, česar so se inženirji naučili, odkar so izdelali njegovo prvo različico, saj so vmes turbomotorje dobili tudi drugi modeli M, celo legendarni M3. Vozili smo.

V zelo kratkem časovnem obdobju so pri Toyoti predstavili dve pomembni novosti. V prejšnji številki Avto magazina ste lahko brali o prenovljenem Aurisu, zdaj pa je na vrsti še Avensis. Če je prvi oblikovno zgolj malenkostno spremenjen, pa se Avensis zdi kot povsem nov avto. Je produkt Toyotinega novega oblikovnega jezika oziroma posebne oblikovne teme 'energetic elegance', ki zapoveduje bolj izrazit in dinamičen pristop, vendar tudi eleganco in prestiž. V primerjavi s predhodnico je nova Toyota Avensis daljša za 40 milimetrov. Izstopa predvsem prednji del avtomobila, natančneje prednja maska, elegantne dnevne LED-luči, ki se oblikovno skladajo s kromiranimi letvicami, občutno večje reže za zajemanje zraka in v sijočo črno barvo obarvan sredinski del odbijača. Avto optično povečajo še meglenke, ki so po novem v skrajnih kotih prednjega odbijača. Najmanj razburljiva je stranska linija, veliko bolj pa zadek avtomobila, predvsem zato, ker kupci lahko izbirajo med limuzino in karavanom, ki se po novem ne imenuje več Wagon, ampak kot pri Aurisu Touring Sports. Vozili smo.

Mercedes-Benz predstavlja naslednika dosedanjega GLK, ki bo poleg povsem nove oblike, zasnove in tehnike dobil tudi novo ime. V novem slogu imenovanja modelov bo za oznako križancev in terencev tu GL, zadnja črka pa pove, v katerem razredu je – torej C. Oblikovno se GLC povsem razlikuje od predhodnika GLK. V sedanjem oblikovnem slogu, ki ga je pri najstarejšem izdelovalcu avtomobilov uveljavil Gordon Wagener, vse temelji na zaobljenosti oziroma pozitivnih oblikovalskih potezah, kot pravijo pri Mercedesu. Zaobljene in elegantne obline karoserije novega GLC so zamenjale robove in škatlaste oblike prejšnjega GLK. Pravzaprav močno spominjajo na karavansko različico običajnega razreda C, kar so oblikovalci tudi hoteli. GLC je eleganten, strešna linija pa teče tako, da sploh nimamo občutka, da gre za precej visoko karoserijo (166 cm). Ta je zdaj nekaj manj kot centimeter višja od dosedanjega GLK. Predstavljamo.

Več kot 60 novinarjev z vsega sveta vsako leto izbere kar nekaj zanimivih in najbolj prepričljivih motorjev. Postopki so sicer kar zapleteni, z rezultati pa so seveda zadovoljni predvsem zmagovalci. Letos je v središču pozornosti pogonski del novega BMW i8. Zmagal je dvakrat v za nekatere najpomembnejši kategoriji, med novimi motorji, ter postal tudi zmagovalec splošne kategorije, torej mednarodni motor leta. Zmagala je kombinacija trivaljnega bencinskega motorja in elektromotorja, hibridni pogon torej, ki poganja BMW i8 in mu hkrati daje športen ter ekološko usmerjen značaj. Tehnika.

Ker je bilo v Sloveniji nekaj odmevnih zgodb, ko so ljudje zapeljali na nasprotni vozni pas na avtocesti, je AMZS sklical tiskovno konferenco po strokovnem posvetu, kjer so sodelovali različni strokovnjaki s področja prometa. Če je bilo govor o posebnih tablah, ki opozarjajo voznike na nasproti vozečega, sistemih, ki v nekaj sekundah obvestijo nadzorne centre DARS-a, policijo in gasilce, radarskih sondah in indukcijskih zankah, dodelavi problematičnih priključkov v obliki diamanta in prevelikem številu priključkov v Sloveniji, so bili poleg pijanih (oziroma zadrogiranih) in objestnih voznikov omenjeni tudi starostniki kot glavni krivci za omenjeno nevarno vožnjo. Ali so res tako problematični? Aktualno.

Saj sploh ni pomembno, kako pri Mazdi imenujejo svoj oblikovalski pristop (kodo). Dejstvo je, da v nasprotju z nekaterimi drugimi japonskimi tekmeci znajo narediti privlačne avtomobile. Mazda CX-3 je že od objave prvih fotografij zmagovalka pogledov in njen videz je vsekakor dobra popotnica za uspešnost pri kupcih. Po prvem temeljitem preizkusu pa lahko zapišemo, da so podobno kot že pri večji CX-5 znali združiti prijeten videz s prepričljivo notranjostjo in tudi pri motorni ponudbi niso ničesar naredili narobe. Mazda CX-3 je pravzaprav pomanjšana CX-5, a ji ni videti njenih manjših mer. Na zunanjosti so spretno poudarili nekaj pomembnih elementov: dolg motorni pokrov, velika kolesa in višino steklenega dela kabine. Test.

Audija Q3 v sedanji izvedbi poznamo od leta 2011. Kot se to spodobi, ga je nekje na polovici življenjske poti modela čakala tudi zmerno obsežna prenova. Takšen Q3, kot je testni, je po motorizaciji in opremi že zelo blizu vrhu lestvice. Oznaka Sport pomeni boljši paket osnovne opreme, ki na primer vključuje tudi športna prednja sedeža, dvolitrski TDI pa je bil s svojimi 110 kilovati oziroma 150 'konji' drugi najmočnejši motor – in več kot dovolj zmogljiv za vsakdanjo uporabo. Šeststopenjski ročni menjalnik bi sicer z veseljem zamenjali za samodejni S tronic, a je razlika v ceni med modeloma skoraj tri tisočake, kar je preveč. Škoda. Podobno je doplačilo za štirikolesni pogon Quattro – spet škoda, kajti Q3 je prav s Quattrom in S Tronicom pravi Q. Kratki test.

Na cesti Nissana Juka Nismo RS ga ne morete zgrešiti, saj ima dodatne spojlerje, velika 18-palčna kolesa, pritaknjene izrazitejše obrobe in črne zadnje šipe. Nismo je v svetu športa znana beseda, ki jo tekmeci izgovorijo s spoštovanjem. Če smo malce splošni, lahko rečemo, da je polovica dirkalnikov na najprestižnejši 24-urni dirki Le Mans pod lahkimi karoserijami imela Nissanove motorje. Sicer jim v najprestižnejši kategoriji še ne gre najbolje, vendar počasi napredujejo. Potem so verjetno dobili idejo, zakaj ne bi pojem Nismo preselili še v osebne avtomobile? Uf, kaj pravite na Nissan GT-R Nismo? Ali pa na Juka Nismo? Nekoliko čudna kombinacija manjšega križanca in športnega paketa se je izkazala za pametno odločitev, saj so napovedali še poskočnejšega Juka-R Nismo. Predstavili ga bodo na festivalu Goodwood dan po izidu te revije. Toda pustimo ob strani festival, ki bi moral biti meka vsakega ljubitelja dirkanja. Na testu smo imeli različico Nismo RS, ki se ponaša s kar 160 kilovati ali bolj domačimi 218 'konji'. Impresivno, kajne? Še bolj pa smo bili presenečeni nad športnejšim podvozjem ter dobro staro mehansko delno zaporo diferenciala, saj smo imeli na testu različico na prednji pogon. Kratki test.

Z motocikli je tako kot z nami: z leti postajamo morda nekoliko bolj resni ali raje izkušeni. Ampak še kako pomembno je, da ostajamo za hece. Prav to se je zgodilo BMW-jevi uspešnici F800 R, ki je resda z 800-kubičnim paralelnim dvovaljnikom in svojo kompaktnostjo že od nekdaj sodila v skupino bavarskih motociklov, ki so nekako vstopni model za dvokolesa z modro-belo značko. Sicer je tako, če iščete najcenejši ali najmanj zmogljiv BMW, tale vseeno ni prava izbira, kajti z navorom močno obdarjen motor iztisne 90 'konjev' pri vsega 8.000 vrtljajih, ker seveda ni malo. Zaradi svojega značaja ne sodi med podivjane superšportnike, a tako kot pri njihovih legendarnih bokserskih motorjih sta tudi tu navor in prožnost tisto, kar dela motocikel poseben, če ne kar odličen. Kako zelo so inženirji zadeli zvok bokserja kljub povsem drugačni konfiguraciji motorja, je že kar neverjetno. Ampak to se očitno prodaja, to motoristi in motoristke hočejo. Globok basovski zvok je vedno moderen. Moto test.

Vse do nekaj ur pred koncem 24 ur Le Mansa ni bilo jasno, kdo ima več možnosti. Porsche 919 Hybrid je bil na treningih in kvalifikacijah sicer res odločno najhitrejši avto, a na dirki se je stvar obrnila: Audiji so kar naenkrat postali izjemno hitri in so se po časih zlahka kosali z vsemi tremi Porscheji. Še več: bili so edini, ki so na dirki krog prevozili v času pod tremi minutami in 18 sekundami. Vendar jim to na žalost ni pomagalo, saj so se pri Porscheju na dirko pripravili res odlično. Normalno je, da ima moštvo na 24-urni dirki nekaj težav z avtom. Kaka menjava zavor, morda težavice z menjalnikom, elektroniko. Malenkosti, na katere so vrhunska moštva pripravljena in jih rešijo v nekaj sekundah, morda minuti ali dveh. A pri Porscheju tokrat takih težav enostavno ni bilo. Vsi trije dirkalniki 919 Hybrid so delovali kot švicarske ure in pri Porscheju niso potrebovali niti enega izrednega postanka v boksih. Šport.

Novi Avto magazin 14/2015 je že v prodaji!

Naslednja številka, 15/2015, izide 9.julija 2015. Na revijo se lahko naročite tudi prek spleta.

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri