Novi Avto magazin: razkrivamo novo Opel Insignio, vozili smo Subaru Levorg, test nova Kia Sorento

15. 10. 2015
Deli

V novem Avto magazinu razkrivamo novo Opel Insignio, ki bo kljub izdatnejši dolžini za 200 kilogramov lažja, imela pa bo tudi digitalne merilnike. Poleg tega smo vozili še novo Opel Astro, Minija Clubmana, hibridna Porscheja Cayenne in Panamero ter preskusili Subaruja Levorga. Ne spreglejte velikega testa nove Kia Sorento ter Yamahe XV 950 Racer. Poleg tega pa smo pogledali še v zakulisje tekmovanja MotoGP ter objavili reportažo iz zaključnega drifta tekmovanja Adria Drift Series.

Če lahko sodimo po fotografijah močno maskiranega prototipa, ki so ga fotografi ujeli med preizkusnimi vožnjami, bodo oblikovalci Oplu Insignii prihodnje generacije namenili obliko štirivratnega kupeja, kakršno ima denimo Audi A7. Oblikovno se bo močno naslanjala na študijo Monza, ki jo je Opel septembra 2013 predstavil na avtomobilskem salonu v Frankfurtu. Nova Insignia ne bo le bolj elegantna od sedanje, ampak bo tudi nekoliko zrasla. Po velikosti se bo uvrstila ob bok sodobnikom, kakršna je nova Škoda Superb. Kot pri večini sodobnih avtomobilov ji dodana velikost ne bo prinesla dodatne teže, saj naj bi ji s prijemi lahke gradnje celo za nekaj več kot 200 kilogramov zmanjšali težo. Razkrivamo.

Nova Astra je sicer manjša od predhodnice (za 50 milimetrov v dolžino in 25 milimetrov v višino), vendar v notranjosti kljub vsemu ponuja več prostora. Tehniki, čeprav to niso majhni Japonci, ki na avtomobilskih salonih tako radi skačejo okrog novih avtomobilov z metrom v roki, so izmerili, da je za 35 milimetrov več prostora za noge na zadnjih sedežih in 22 milimetrov več prostora v predelu glave. In verjemite, to se pozna, saj se kljub boljši aerodinamiki (količnik zračnega upora je zgolj 0,285) voznik v notranjosti ne počuti utesnjen. Toda oblika zunanjosti ni tako drastično drugačna, da bi lahko z gotovostjo potrdili obračanje glav mimoidočih. Evolucija pred revolucijo, bi prej rekli ali z drugimi besedami: korak za korakom se daleč pride. Vozili smo.

Levorg namreč ni pravi karavanski Legacy, saj so pri Subaruju v njem združili športnost limuzine WRX STI, s katero si deli tudi prednji del karoserije, in karavanski zadek. Ime je sestavljanka iz več besed in pomeni Legacy Revolution Touring. Pri Subaruju poskušajo z njim spet obuditi to, kar je karavanski Legacy po njihovih besedah nekoč bil: športno uglašen karavan. Pri njegovem razvoju so se zato držali treh osnovnih načel: vsakdanje športnosti, prilagodljive praktičnosti in težnje k varnosti, ki izhaja tudi iz kombinacije stalnega štirikolesnega pogona in bokserskega motorja z izrazito nizkim težiščem. Vozili smo.

Nekateri vozniki si želijo biti tudi prijazni tudi do okolja, vendar se pri tem ne želijo odreči luksuzu in udobju velikih, dragih ter hitrih avtomobilov. Pa je to sploh mogoče? Je, odgovor pa imajo (tudi) pri Porscheju. Že od leta 2010, ko so ponudili prva hibridna avtomobila Cayenne S Hybrid in Panamero S Hybrid. Čeprav se zdi kombinacija malce nenavadna, je ljudem očitno všeč, kar potrjujejo tudi prodajne številke: samo v leto po začetku prodaje se je za Cayenne S Hybrid odločilo dvakrat več ljudi kot za vse njegove preostale konkurente skupaj. Zato ne čudi, da so pri Porscheju stopili še korak dlje in kupcem ponudili nadgradnjo hibridnega avtomobila, torej priključni hibrid. S tem so zaorali ledino, saj je bil Cayenne S E-Hybrid prvi premijski priključnohibridni križanec na svetu. Če mu ob bok postavimo še Panamero S E-Hybrid in superšportni 918 Spyder (ki je žal že razprodan, a njegova tehnologija ostaja) pa je zdaj Porsche edina premijska znamka na svetu, ki ponuja kar tri serijske priključne hibride. Vozili smo.

Majhen, manjši, najmanjši? Na ta recept so pri Miniju pozabili. Ker običajni Mini ni več zadovoljeval potreb kupcev, smo pred kratkim dobili petvratni Mini, Clubman pa je zdaj najdaljši Mini. Tako dolg je kot večina avtomobilov nižjega srednjega razreda (425 cm), tudi do milimetra enako kot Golf. Mini je torej zrasel, kar pravzaprav niti ne čudi. Če hočejo z njim doseči čim več kupcev, ki kdaj svoj avtomobil uporabijo za prevoz več kot dveh oseb, potem je takle Clubman čisto prava rešitev. Vozili smo.

Na severu Danske, v majhnem letovišču Tannisby, smo preizkusili skoraj vse letošnje avtomobilske novosti, ki se bodo uvrstile na spisek za evropski avtomobil leta z letnico 2016. Letos se je srečanje začelo skoraj deset dni prej kot lani, predvsem zaradi letošnjega frankfurtskega avtomobilskega salona, ki je bil prej kot lanski pariški. Povsem jasno je, da mora biti srečanje organizirano po salonu, na katerem nekatere znamke sploh prvič pokažejo javnosti modele, ki pa so nato že dovolj kmalu naprodaj, da se jih lahko uvrsti na seznam kandidatov za evropski avto leta 2016. Reportaža.

Če v istem stavku omenimo Kio in športne terence oziroma križance, bo večina pomislila na Sportage. Ta ima tudi pri nas dolgo in precej uspešno zgodovino.V nasprotju s sedanjim koncernskim bratom Hyundaija Santa Fejem Sorento kljub svoji 13-letni modelski zgodovini na pri nas ni bil posebej uspešen. Deloma je bila za to kriva njegova oblika, še posebno pri prvi generaciji pa tehnična zastarelost in čisto preveč ameriška zasnova.Tretja generacija je glede na predhodnika res velik korak naprej. Test.

Velik 950-kubični dvovaljnik ni dirkaški stroj, a poganja motocikel, ki mu pravijo dirkalnik. Nima 200 'konjev' in ne tehta manj kot 200 kilogramov. A je nenormalno poseben z izjemno močnim karakterjem.Tu sekunde, stotinke ne štejejo, prav tako je vseeno, ali nihajka tehta kak kilogram preveč ali če vijaki niso iz titana in okvir ni bil odlit v visokotehnološki tovarni na Japonskem, ampak zvarjen kot nekoč iz jeklenih cevi. Hecno, kako je ta motocikel obračal glave, kako naredi vtis na ljudi. Njegov videz je agresiven, dirkalni, a vseeno z njim ne boste na dirkališču odpeljali niti enega zares hitrega kroga. Yamahin XV 950 racer je motocikel, ki obrača stvari na glavo, navdušuje z videzom in pozornostjo do detajlov, ki so jih narekovali mojstri predelav, kot je Marcus Walz. Njegovi unikatni motocikli stanejo krepko čez 100 tisočakov! Moto test.

Dogajanje ob stezi je praviloma zelo zanimivo in se na neposreden ali posreden način vrti okoli dirk in dirkačev. Za primer vzemimo letošnjo VN San Marina v Misanu: dirkači so tam nastopili na gokart dirki Spurtleda 58, v Riminiju, v srednjeveškem okolju starega mestnega jedra, je bila odprta razstava vseh čelad in strojev Motorcycle world graphic & design, ki jih je zrisal legendarni Rossijev dizajner Drudi, ob tem se je končal natečaj za najbolj uspelo fotografijo Rimini racing shot,s tematiko, ki se navezuje na MotoGP. Po ulicah San Marina ste se podila tovarniška Ducatija, v petek pred dirko je bila v Riminju predstavitev svežega filma Hitting the apex ... Takšni dogodki dajejo poseben pečat sami dirki in so njena dodana vrednost. Šport.

Zgodba drift tekmovanj v Sloveniji se je začela leta 2005 – takrat smo organizirali prvo takšno tekmo. Deset let kasneje, leta 2015, je drift po nekaj težkih letih dobil nov zagon. Adria Drift Series je v organizaciji Gas Tuning Teama (in seveda z našo podporo) in njegovih tujih partnerjev Tuning Stylinga in NASE postal močna regionalna serija. In prva sezona, še bolj pa njena zadnja dirka, sta dokazali, da imajo gledalci kaj videti. Šport.

Novi Avto magazin 22/2015 je že v prodaji!

Naslednja številka, 23/2015, izide 29. novembra 2015. Na revijo se lahko naročite tudi prek spleta.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja