Novi Avto magazin - razkrivamo: Opel Crossland X, vozili smo: Tesla X, test: Seat Ateca

10. 11. 2016
Deli

V novem Avto magazinu razkrivamo malega križanca z imenom Opel Crossland X, ki bo v bistvu naslednik Merive. Vozili smo Teslo X, ki ponuja veliko več kot le nenavadno odpiranje vrat, Porscheja Panamero in Citroëna C3, primerjali pa smo kar dve Alfi Giulii: različico Quadrifoglio proti Veloce. Pokukali smo k Oplu, kaj nam bodo ponudili v letu 2017, in k Mercedes-Benzu, ki ima pri tehniki kar precej novosti. Ne spreglejte kar dveh testov, Seata Atece in Honde Jazz, veliko zabave pa smo si privoščili s primerjavo Opla Corse OPC in dirkalnika Opla Adama Cupa na Racelandu. Na koncu pa še povabilo: sodelujte pri izboru Slovenski avto leta 2017 in mogoče boste med srečneži, ki bodo izbrani za mikavne nagrade!

Še en dokaz o tem, kako dolgo traja od zasnove do izvedbe nekega modela, bomo lahko videli pri nasledniku Oplove Merive. Ta bo kot Crossland X prvič na ogled na prihodnji ženevski avtomobilski razstavi marca 2017. Od tedaj, ko je pri Oplu padla odločitev, da bodo naslednika Merive zasnovali v skupnem projektu med General Motorsom in francoskim PSA, so minila že štiri leta. Obe podjetji sta se med tem tudi že odločili, da je bilo njuno sodelovanje precej kratkotrajno. A šele čez nekaj mesecev bo tu prvi otipljiv rezultat njunega dogovora iz leta 2012! Razkrivamo.

Pri Oplu se držijo načrta, po katerem bodo med letoma 2016 in 2020 na trg poslali kar 29 novih modelov. Samo v prihodnjem letu jih bo na ceste zapeljalo sedem. Predstavljamo.

Novo Giulio Quadrifoglio smo že imeli priložnost preizkusiti in tudi naše navdušenje nad zmogljivostmi, voznimi lastnostmi, videzom in še marsičim je podobno tistemu, kar poslušamo in beremo praktično povsod. A v Tannisu, kjer smo izbirali finaliste za nagrado evropski avto leta, se je nenapovedano, praktično neposredno s pariškega salona, pojavila različica Veloce. Za kaj pravzaprav gre? Čeprav je vsaka Giulia v osnovi precej športno naravnan avtomobil, je izvedenka Veloce neka vmesna stopnja do modela Quadrifoglio. Oznaka Veloce nam primarno še ne izdaja, kateri motor se skriva pod pokrovom, saj je ta lahko 2,2-litrski turbodizel z 207 'konji' ali pa 2-litrski turbobencinar z 276 'konji'. Primerjamo.

Cene za novega Citroëna C3 sicer zdaj še niso znane, ker bo slovenski uvoznik C-Avtomobili Import prodajo začel prve dni prihodnjega leta. A pričakovati je, da se cena osnovnega modela ne bo kaj dosti spremenila v primerjavi s sedanjim C3. Zato smo tudi ocenili, da se bo cenik za C3 začel z okoli 10.500 evri. Vozili smo.

Povsem nova Panamera (s predhodnico, prvič predstavljeno leta 2009, ima skupnih manj delov, kot je prstov na obeh rokah) je ostala le še pri turbomotorjih – turbobencincih in turbodizlih. In seveda (a o tem takrat, ko bo tudi uradno predstavljena) s priključnim hibridom. Vozili smo.

Ko je leta 2012 na ceste zapeljal Teslin električni Model S, je najprej navdušil s podatkom o dosegu. A se je izkazalo, da je tudi brutalno hiter. In ko je prišel Model X, se o električnem dosegu ni prav dosti govorilo. Ključne besede so bile zadnja vrata in divji pospeški. Vozili smo.

Mercedes-Benz je letos izvedel korenito reformo motornega programa, v katero bo vložil dobre tri milijarde evrov. Prvi iz nove družine štiri-, šest- in osemvaljnih motorjev je bil spomladi predstavljeni dizelski štirivaljnik, to jesen pa mu sledijo bencinski in dizelski vrstni šestvaljnik, bencinski štirivaljnik in nov bencinski motor V8. Tehnika.

Seat Ateca je po pojavi, velikosti in ponudbi namenjena v središče sedanjega avtomobilskega dogajanja. Je SUV, enostavno oblikovana, ravno še pravih zunanjih mer in prostorna v notranjosti. Pa še Seat je. Test.

Na dirkališče Raceland sem se odpeljal poln samozavesti in prepričanja, da nama bo uspelo. Opel Corsa OPC ima namreč 1,6-litrski turbomotor, ki ga v nizkih vrtljajih kar razganja. Poleg tega ima 210 'konjev', ki s pomočjo klasične delne zapore diferenciala dobesedno grizejo v asfalt. Če torej seštejemo z navorom obdarjeni motor, ki ponuja kar 68 'konjev' več kot pokalni Opel Adam, in delno zaporo diferenciala znamke Draxler (dodatni paket OPC Performance Pack), da o moji kilometrini na Racelandu sploh ne govorimo, uspeh res ne more izostati. Toda odkrito priznam, da me je na poti po dolenjski avtocesti že začel glodati slab občutek. Opel Corsa OPC je odličen adut, z močnim motorjem, športnimi gumami, odličnimi školjkastimi sedeži Recaro in z vrhunskimi zavorami znamke Brembo, toda proti surovi moči bom imel nasproti dirkaškega Opla Adama Cupa, ki ovinke ljubi veliko bolj kot ravnine. Reportaža.

Novi Avto magazin 24/2016 je že v prodaji!

Naslednja številka, 25/2016, izide 24. novembra 2016. Na revijo se lahko naročite tudi prek spleta.