Novi Avto magazin: razkrivamo Opel GT in vse novosti salona v Detroitu, test Subaru Levorg, vozili smo električni maksi skuter BMW C evolution

21. 1. 2016
Deli

V novem Avto magazinu razkrivamo novi Opel GT, ki bo slonel na astrini tehniki, zato bo na žalost imel zgolj prednji pogon. Na osmih straneh odkrivamo vse večje novosti salona v Detroitu, za ljubitelje štirikolesnega pogona in družinske uporabnosti pa smo preskusili Subaruja Levorga. Ne spreglejte še test Minija Clubmana, prvi vtis iz vožnje električnega maksi skuterja BMW C evolution ter obsežne reportaže iz letošnjega Dakarja.

Oplova zvezda bolj sije, odkar so kupcem ponudili novo Astro. Ta si je pravkar tudi v Sloveniji zagotovila naziv avtomobila leta. Ampak za povrnitev zaupanja kupcev je to šele prvi korak, prvi novi model, ki ga je Opel naredil pod vodstvom Karla-Thomasa Neumanna. Po kombilimuzinski različici Astre bo kupcem kmalu na voljo tudi karavanska. Nič pa ne kaže, da bi ponudbo dopolnila tudi trivratna GTC. Zanjo v prejšnji generaciji ni bilo dovolj zanimanja in pri Oplu so se tako odločili, da potrebujejo model, ki bo bolj vzbujal pozornost in povrnil Opel v stare čase. Pred nekaj manj kot 50 leti je za dober Oplov ugled poskrbel GT. Zasnovali so ga z zelo drzno karoserijo, ki je v marsičem spominjala na Chevroletovo Corvette. Opel GT iz konca šestdesetih let je zdaj eden najpomembnejših starodobnikov, ki še vedno navdušuje. Ko so iskali navdih za nov model, so se šefi Opla zato odločili za naslednika tega modela. Razkrivamo.

Potem ko je Opel že enkrat osvojil naslov, in sicer je Corsa leta 2007 postala slovenski avto leta, je leta 2016 stopil na vrh z najnovejšo Astro. V finalnem glasovanju uredništev sedmih prirediteljev Slovenskega avta leta je Astra osvojila naslov za leto 2016 s sedmimi točkami naskoka pred Škodo Superbom. Zelo priljubljeni razred križancev je svojo potrditev dobil tudi s tretjim mestom Mazde CX-3. Premijski Audi A4, leta 2008 že tudi slovenski avto leta, je po glasovanju pristal na četrtem mestu, na peto mesto se je uvrstil nekoliko večji križanec Renault Kadjar. Letos je bilo v izboru 33 kandidatov. Izbor.

Svetovno avtomobilsko dogajanje vedno odpre razstava v Detroitu (NAIAS), a v zadnjih letih ji vsaj nekaj najzanimivejših tehnoloških zvezdnih trenutkov odškrne lasvegaški sejem potrošniške elektronike CES, kjer so zdaj najpomembnejši avtomobilski izdelovalci redni gostje. Letos so tam razkrili nekaj zanimivih študij, torej nekaj za najavljanje, kam pelje razvoj v avtomobilski elektroniki. V Detroitu je bilo na ogled predvsem tisto, kar bodo ameriški in tudi kupci po drugih celinah lahko v letošnjem letu že kupili. Vsekakor je skupna zanimivost iz Detroita ta, da so na trgu močno uspešni križanci, terenci in poltovornjaki, a takšne novosti so bile na parketu razstavne dvorane Cobo v manjšini. Reportaža.

Levorg je ime dobil iz treh angleških besed: legacy, revolution in touring. Če torej povzamemo njegovo poslanstvo, je novinec mešanica zapuščine, napredka (revolucije) in družinske naravnanosti. In če ga pogledamo od zunaj, je dejansko mešanica: prednji del spominja na Imprezo, čeprav bi se z veliko luknjo na motornem pokrovu zlahka pajdašil z najmočnejšo WRX STi, zadnji del pa nakazuje na večji družinski avtomobil, ki ga pri Subaruju poznajo tudi kot Legacyja. Pri obliki karoserije so pri Subaruju očitno igrali na varno karto in verjetno bo le malo tistih, ki bodo pri novincu od navdušenja vzdihnili že pri prvem stiku. Toda po nekaj dnevih druženja ugotoviš, da avtomobil sploh ni grd ali nesimpatičen ter da s svojo skladnostjo izpolnjuje svoje poslanstvo: služiti družini in biti neuničljiv del vašega gospodinjstva. Test.

Se spomnite prvega Clubmana? Originalnega iz sedemdesetih let težko, kajti tudi med tedanjimi Miniji je bil Clubman Estate prava redkost. Kaj pa Clubmana iz novejše zgodovine znamke Mini? Tisti je bil pravi posebnež. Nič bolj napihnjen ni bil kot običajni Cooper, le zadaj je prevažal karavanski nahrbtnik, ob strani pa je imel le ena zadnja vrata. Tudi to, da se v prtljažnik dalo priti skozi dvokrilna vrata, je povzel po originalnem Clubmanu. Novi Clubman še vedno ohranja nekaj te tradicije, a vseeno je močno prilagojen uporabniškim zahtevam kupcev. Pri Miniju so ugotovili, da se med njihovimi kupci poleg klasičnih individualistov najdejo tudi ljudje, ki bi s takim avtom radi celo prevažali družino naokoli. A zakaj bi le en mulc imel zadaj vrata, drugi pa ne? Pozabi tradicijo, dodaj še ena vrata, se je najbrž slišalo pri zahtevah vodilnih pri Miniju. Novi Clubman je tudi precej zrasel: s 4.250 milimetri se postavi ob bok Volkswagnovemu Golfu, z dodatnimi 30 milimetri v širino pa dobimo veliko več notranjega volumna, ki smo ga pogrešali v prejšnji različici. Kratki test.

Priznam, da sem med tistimi, ki ne skočijo na najnovejše tehnološke igrače, moj telefon, čeprav pametni, ni najnovejši in tudi TV-zaslon doma ne zavzame cele stene v dnevni sobi. Brez težav držim te novotarije nekako na varni razdalji in se zanje ogrejem šele sčasoma. Zato v resnici težko odigram vlogo kupca tega BMW-ja in kljub vsemu prisegam na preizkušene, torej bolj tradicionalne tehnološke rešitve za pogon maksi skuterja. Bencin, torej! Ampak brez težav se vidim čez čas, ko bo okolje z vso infrastrukturo pripravljeno za to, da se bom vozil naokrog na elektriko. To pa zaradi enega preprostega razloga, ker sem imel to srečo, da sem lahko preizkusil, kaj ponuja BMW C evolution zdaj, in mi daje slutiti, kaj nas čaka čez nekaj let. Veste, takega pospeška, ki sem ga doživel na tem moderno oblikovanem skuterju, ki nekako pametno dopolnjuje BMW-jevo avtomobilsko filozofijo mobilnosti brez škodljivih izpustov, nisem ne pričakoval ne izkusil kdajkoli prej. Še najbližja primerjava so motorne sanke, kajti te te katapultirajo naprej, da ti ni nič jasno. Zato je bila previdnost na začetku še kako prava strategija. Upam si trditi, da z mesta pa tja do 60 ali 70 kilometrov na uro potegne bolj kot BMW C 600 sport ali C 650 GT in verjetno tudi bolj kot BMW S 1000 RR, ki se lahko pohvali z 200 'konji'. Vozili smo.

Dakar ni več, kar je bil nekoč. Veliko se je spremenilo, a kljub vsemu ostaja najtežja dirka na svetu in predvsem najbolj odmevna. Stephane Peterhansel je za volanom Peugeota vknjižil že svojo šesto zmago na štiri kolesih, Toby Price svojo prvo na dveh. 38. Dakar je bil izpeljan na silo, po odpovedi Čila organizatorjem ni preostalo drugega, kot da improvizirajo. Zato to zagotovo ni bil najlepši Dakar, ne nazadnje so tekmovalci doživeli izjemne nalive, ki so krojili potek trase na začetku in v zaključnem delu, v sredini dirke pa jih je zadel vročinski val. Številna krajšanja hitrostnih preizkušenj je v taboru dvigovalo napetost. Nekaterim je seveda to ustrezalo, drugim ne in so se počutili ogoljufane. To je bil eden najlažjih Dakarjev v zgodovini te dirke. Le kaj bi si mislil Thiery Sabine, ki se je predvsem zaljubil v Saharo, kjer že nekaj let prav v začetku januarja na nekdanji trasi originalnega Dakarja poteka Africa Eco Race in je dokaz, da ni nobene teroristične grožnje, ki bi lahko ustavila karavano dirkačev. Zato je razlog da ASO vztraja v Južni Ameriki, predvsem denar in globalizacija dirke, odpiranje novih trgov, novih TV-pravic. Reportaža.

Novi Avto magazin 03/2016 je že v prodaji!

Naslednja številka, 04/2016, izide 4. februarja 2016. Na revijo se lahko naročite tudi prek spleta.