Novi Avto magazin: razkrivamo prihajajočo Kio Sportage, test Renault Kadjar, vozili smo Audi R8 in Škodo Superb Combi

V novem Avto magazinu razkrivamo bodočo Kio Sportage, ki bo luč sveta zagledala šele jeseni. Na velikem testu smo imeli Renaulta Kadjarja, ki si je nekaj tehnike sposodil kar pri Nissanu, prve kilometre pa smo prevozili s VW Passatom GTE, Audijem R8, Mercedes-Benzom GLC, Fiatom 500 in Škodo Superb Combi. 

6. 8. 2015

Medtem ko je večji Hyundai svojega naslednika ix35 predstavil že letos marca v Ženevi in mu tudi nadel novo/staro ime Tucson, pri manjši družbi iz koncerna Hyundai-Kia za zdaj podrobnosti svojega naslednika Sportagea še dobro skrivajo. A znano je, da ga bomo prvič spoznali septembra na avtomobilski razstavi v Frankfurtu. Tako Tucson kot Sportage si še naprej delita platformo, kar pomeni, da bo ob skorajda identični tehniki obeh modelov pomembna razlika v tistem, kar kupci vidijo ali občutijo, torej pri zunanjosti ter notranjosti avtomobila. Razkrivamo.

Oznaka GTE je zdaj že vsem razumljiva. Tako kot pri Golfu gre tudi pri Passatu za dopolnjevanje dveh motorjev, turbobencinskega in električnega, ter dodatka za hranjenje električne energije, kjer lahko v solidno zmogljivo baterijo prek priključka za polnjenje elektriko dobimo kar iz domače vtičnice. Tako opremljen Passat je seveda nekaj posebnega, kar ne nazadnje sporoča tudi cena. A ker bo kot pri Golfu GTE tudi Passat s to oznako zelo bogato opremljen, najbrž pri največji evropski avtomobilski ne bodo imeli preveč težav s prodajo. Vozili smo.

Nekaj dni pred izidom te številke Avto magazina in nekaj dni po tistem, ko sem na dirkališču Portimao prvič preizkusil novi R8, sem na drugi stezi na drugem koncu Evrope sedel še za volan petih drugih športnikov. Porsche 911 Turbo, Nissan GT-R Track edition, Mercedesov AMG GT S, Jaguar F-Type R AWD in Corvette Z06. O preostali šesterici več v enem naslednjih Avto magazinov, v tole zgodbo pa sem jih privlekel iz enega samega razloga: prav vsi imajo prisilno polnjene motorje. Ja, turbo ali mehanski polnilniki so tudi pri teh avtomobilih vse pogostejši, ena od izjem pa na srečo ostaja Audi R8. Vozili smo.

Geni novega razreda GLC izhajajo iz Mercedesove serije G, a zagotovo ga bo najbolje opredeliti kot naslednika razreda GLK. Moški del bralcev Avto magazina bo sicer gladko zanikal, da se spominjajo, ko so serijo GLK kot ultimativni nakupovalni avto za izlete po trgovinah premierno predstavili v filmu Seks v mestu, vendar to so bili resnični začetki popularizacije tovrstnih križancev. GLK je, čeprav zasnova ni omogočala premestitve volana na desno stran, globalno dosegla odlične prodajne rezultate. Več kot 650 tisoč vozil jim je uspelo poslati na trg, tako da je teren za novega GLC-ja dobro pripravljen. Vozili smo.

Čeprav ne gre za največji hišni avto, pri Jaguarju zatrjujejo, da je XE njihova najnaprednejša in najučinkovitejša limuzina doslej. S količnikom zračnega upora CD 0,26 pa tudi najbolj aerodinamična. Vanjo so vložili trud in vse znanje, ki ga premorejo, in v nekaterih delih jim je to brez dvoma uspelo. Povsem nova karoserija je skoraj v celoti zdelana iz aluminija, vrata, pokrov motorja in prtljažna vrata pa iz povsem galvaniziranega jekla z veliko trdnostjo. Oblikovno avto povzema nekatere linije že znanih Jaguarjevih modelov, a je oblika kljub temu še dovolj sveža. Kaj sveža, z nekaterimi detajli, kot so nos in zadek avtomobila ter zadnje luči, marsikoga navduši. Avto znova daje občutek prefinjenosti in prestiža. Celo preveč. Naključni opazovalci, ki jih ni bilo sram povprašati, kateri avtomobil je to, so hvalili njegovo obliko in vtis prestiža, a v isti sapi dodali, da je ta avto absolutno predrag, saj stane verjetno več kot 100 tisoč evrov. Napaka! Test.

Naveza Renaulta in Nissana je zanimiva reč. Nissan, denimo, je že dolgo doma med križanci. Renault pa jih je po drugi strani 'vzel' šele nedavno. Qashqai je že leta prodajna uspešnica, zdaj je na trgu že druga generacija. Tudi Juke je (zelo) stari znanec in oba sta prodajno uspešna. Nekdanji mehki terenec X-Trail je prav tako že precej časa križanec in je dejansko nadomestil sedemsedežno različico Qashqaija. Po drugi strani pa je Renault šele pred dvema letoma na trg poslal prvega križanca, Capturja, ki se je skoraj v hipu povzpel med prodajne uspešnice na našem trgu. Potem smo spet čakali – in dočakali še Kadjarja. Ta je seveda v sorodstvu s Qashqaijem, toda ne tako tesnem, kot bi si mislili. Medosna razdalja je sicer enaka, a je Kadjar večji, poleg tega pa si delita le dizelske motorje in ročne menjalnike, medtem ko so bencinci in samodejni menjalniki različni. Kadjar pa ima tudi Nissanov štirikolesni pogon, ki ga je mogoče zlahka prepoznati po izbirnem gumbu na sredinski konzoli. Test.

Ko gre za napenjanje mišic na dveh kolesih, tale motocikel nima prav veliko konkurence. Če lahko rečemo, da čez veliko lužo Harley pomeni ameriški pogled na mačo motorje, je Ducati Diavel odločna klofuta ameriškemu ponosu. Tako posebnega motocikla zlepa ne boste našli! Kako videz vara. Na pogled ogromen in okoren, a je v resnici neverjetno agilen, celo prepričljiv v vožnji! Tisti, ki ga zajaha, pa bo dobil občutek superiornosti, temu ne morete ubežati. Široko krmilo, dolga in razpotegnjena silhueta z nizkim sedežem ter velik dvovaljni motor s 1.198 kubičnimi centimetri prostornine, ki bi lahko poganjal tudi superšportni dirkalnik, je enostavno brutalna kombinacija. Če želite videti, kako se najlažje zakuri zadnja guma, se samo usedite na Diavela in na polno odprite plin, da iz kratko prirezane izpušne cevi bruhne ves gnev sežganega bencina. Vozili smo.

Novi Avto magazin 17/2015 je že v prodaji!

Naslednja številka, 18/2015, izide 20. avgusta 2015. Na revijo se lahko naročite tudi prek spleta.

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri