Novi Avto magazin: razkrivamo VW Golfa SUV, vozili smo novo Kio Sportage, test Lexusa RX 450h

4. 2. 2016
Deli

V novem Avto magazinu si lahko preberete prve vtise z vožnje Kie Sportage, Toyote RAV4 Hybrid in Škode Octavie RS 4x4, razkrivamo pa novega Volkswagna Golfa SUV, ki bo bolj terenski od Alltracka in nič večji od Sportsvana. Testirali smo Lexusa RX 450h F-Sport Premium, Mitsubishija Outlanderja 2.2 DI-D 4WD Intense+ in Land Rover Range Rover Evoqua 2.0 TD4 HSE Dynamic, pogledali, zakaj je mikrospanec med vožnjo zelo nevaren in odkrili, da se prava puščavska dakarska dirka še vedno odvija!

Volkswagnova ponudba je v nekaterih postavkah potrebna osvežitve. To vsekakor velja za model, ki mu nekateri pravijo Golf SUV. Ta naj bi nagovarjal tiste, ki se jim zdi (ali se jim bo zdel) novi Tiguan prevelik, saj je zrasel (za 6 cm v primerjavi s starim). Zato nastaja novost s podobnim načrtom, kako ustrezati potrebam kupcev, sta kot Qashqai in X-Trail. Iz skrbno varovanih pisarn tržnikov pa še ni mogoče dobiti potrditve, ali bo novost nosila oznako T-Roc, kot se je imenovala študija podobnega križanca, ki so jo pred nekaj manj kot dvema letoma predstavili na ženevski avtomobilski razstavi. Razkrivamo.

Novi Sportage pa ne ponuja zgolj oblikovnih novosti, Korejci so mu namenili tudi trdnejšo karoserijo in številne nove varnostno-asistenčne sisteme. Nekatere tehnologije, kot so sistemi za opozarjanje pred neželenim menjanjem voznega pasu, opozarjanje na vozila v mrtvem kotu, asistenca za dolgo luči, opozarjanje na promet za vozilom pri vzvratni vožnji s parkirnega prostora, so že znani iz avtomobilov drugih znamk, a novost v Sportagu, tako kot tudi brezžično polnjenje prenosnega telefona, povezljivostne storitve (wifi) in navsezadnje tudi samodejno zaviranje v sili. Vozili smo.

Oblika seveda ni bistvo hibridnega RAV4, pa čeprav je kot nakupna odločitev zelo pomembna. To se skriva pod kožo. V nasprotju z manjšimi Toyotinimi hibridi s Priusom na čelu RAV4 nima 1,8-litrskega bencinskega motorja. Dobil je namreč enak hibridni pogonski sklop kot pred njim Lexus NX. To pomeni združitev dvoinpollitrskega bencinskega štirivaljnika in elektromotorja, če pa izberemo štirikolesno gnano različico, za pogon skrbita celo dva elektromotorja (tisti zadaj RAV4 prinese električni štirikolesni pogon in oznako E-Four). Prednji je (podobno kot bencinski) neposredno povezan z neskončnostopenjskim samodejnim menjalnikom (ne klasičnim, ampak že znana Toyotina rešitev s planetnimi gonili) zmore 105 kilovatov, zadnji je pol manj zmogljiv (50 kilovatov). Vozili smo.

Znanstvenike osupnile veverice, ki so spremenile vedenje: postale so mesojede

Škodina Octavia je eden najbolje prodajanih evropskih modelov z dodatnim štirikolesnim pogonom. V državah, kot so Švica, Avstrija, Norveška, Finska, Poljska in Španija, pa sta Škodina kombija Octavia in Superb tudi vodilna na trgu štirikolesno gnanih karavanov v svojih razredih. Tako je bilo pač tudi nekako logično in pričakovano, da bodo dodali še štirikolesni pogon v različico RS. A na voljo je le s 184-'konjskim' turbodizelskim motorjem in dvosklopčnim menjalnikom. Vozili smo.

Novi RX vam takoj pade v oči, ni pa nujno, da je vsakemu njegova oblika tudi všeč, zato razdvaja okuse oziroma kupce. A tak je navsezadnje tudi namen Lexusovih oblikovalcev, saj so pri tej premijski veji japonske Toyote dobili nalogo, da se bolj agresivno lotijo nastopa na trgu. Za to je bilo krivo dvoje, prodajne številke so v zadnjih letih nazadovale, saj so tekmeci postali bolj odločni, vajeti celotnega podjetja pa je prevzel Akio Toyoda, že tretji rod ustanoviteljev podjetja, z njim pa se je Toyota postavila veliko napadalnejše kot prej. RX je najbolje prodajani Lexusov model, zato mora zanj veljati največja skrb pri prenovi. Obenem pa je model, ki je v ZDA ob Priusu nekakšna ikona hibridnega pogona, tega je množično uveljavil v svojem razredu, kar tudi ne gre zanemariti. Takšen je torej splošni opis RX, naš pa je bil opremljen skorajda z vsem, kar si kupec lahko izbere. Torej kot hibrid, kar s seboj prinese oznako 450h, ter kot najbogateje opremljena različica, torej F Sport Premium. Test.

Pod motornim pokrovom Mitsubishija Outlanderja se skriva 2,2-litrski turbodizel, ki po svoji zasnovi ni več mladenič. Čeprav je prenovljeni Outlander dobil boljšo zvočno izolacijo, bi lahko bil tišji pa tudi malce manj tresoč. Outlanderja 150 'konjev', kolikor jih zmore, premika brez posebnih težav. Ni sicer športnik, je pa motor dovolj prožen, da se avto premika hitro, tudi če voznik lenari pri pretikanju. To zna biti kar pogosto, saj so premiki ročice menjalnika precej trdi in upirajoči se, kot bi Outlander s tem želel dokazovati svojo terensko klenost. Če bi šlo za pravega terenca stare šole, bi bilo to povsem sprejemljivo. Pri Outlanderju se tako zdi, da je samodejni menjalnik boljša izbira, še posebno, ker tudi hod sklopke ni mehkejše sorte. Pohvalno je, da k Outlanderju serijsko sodi štirikolesni pogon (preklapljati ga je mogoče med samodejnim in ročno zaklenjenim delovanjem), pa tudi izbira opreme je bogata, vključno s pametnim ključem. Kratki test.

Prenovljeni Evoque se ponaša z novimi svetili, pri čemer se zdaj žarometa lahko pohvalita tudi z LED-tehnologijo, ki posveti tudi v ovinek. Nove so reže za zajem zraka na pokrovu motorja (žal doplačilno), ki bi verjetno skupaj s prenovljenim prednjim odbijačem prijale tudi Bondu, sploh ker oblikovalci pravijo, da se zaradi teh sprememb avto ponaša s še bolj mišičastim videzom. Prestavljeni sta še meglenki, večje in drugačne so tudi odprtine za zajem zraka. Karoserija drugih večjih oblikovnih sprememb ni doživela, a če smo pošteni ‒ in pristranski tisti, ki nam je avto všeč ‒ jih tudi ne potrebuje. Celoto lepo dopolnijo zadnje luči, ki so tako kot pri vseh novih modelih iz skupine JLR (Jaguar, Land Rover) povsem diodne in oblikovno prepoznavne. Kratki test.

Vas je kdaj za trenutek premagal spanec, ko ste vozili avtomobil? Morda ga niste niti opazili, saj gre zgolj za trenutno izgubo koncentracije zaradi neprostovoljnega spanca, ki lahko traja vsega delček sekunde in se ga niti ne zavedate. Žal se tedaj ne zavedate tudi sveta okoli vas. Aktualno.

BMW G 650 GS Sertao je imel na števcu 89 tisoč kilometrov in drobiž. Toda to še ne pomeni, da si ne zasluži naše pozornosti. Za povrh smo ga preizkusili kar v Afriki. Ker gre za dejansko oceno motocikla, ki ima za seboj že toliko kilometrov, da ga v malih oglasih verjetno ne bi nihče niti povohal, temu ne moremo reči klasični test, ampak bolj razmišljanje o tem, da lahko prvi vtis vara. Ker je cenovno predrag oziroma preveč izenačen z modelom F 650 GS, ga pri nas sploh ni v uradnem ceniku. Vendar je glede na to, da se ga lahko dobi pri BMW-jevih trgovcih v tujini, tudi pri nas vseeno mogoče najti pot do njega. Motocikel smo najeli za decembrsko 'rajžo' po Maroku, ki je žal ta čas ena redkih zares varnih destinacij za motoriste, željne puščavske avanture. Sertao je sicer kazal znamenja, da je že kdaj pogrnil po tleh in da ni več nov, a je bil za svoje kilometre presenetljivo dobro ohranjen. Kot Dejan Zavec po nekaj napornih dvobojih. Test.

Kris Meeke je pokazal zobe in po mnenju številnih edini dirkal zato, da premaga supertalenta Sebastiena Ogierja. Medtem ko so drugi le čakali, da bodo v Volkswagnovi ekipi naredili napako, pa naj bo govor o izbiri primernih pnevmatik ali spretnosti odkrivanja ledenih zaplat, je Meeke dirkal na meji mogočega ter se edini držal Ogierja v boljšem dirkalniku. Na žalost le do 12. hitrostne preskušnje (od 16.), ko je povozil večji kamen, ki mu je utrgal zaščito pod motorjem in tako poškodoval menjalnik, da je moral pozneje odstopiti. Takoj so se začele pojavljati teorije zarote, češ da so mu kamen nastavili Ogierjevi podporniki, kar pa je bilo takoj ovrženo. Prvič, videoposnetek je razkril, da sta taisti kamen že prej povozila dirkača tako v Polu kot v Fiesti, vendar na dirkalnikih ni bilo večjih poškodb, nato pa je Ogier še na etapi poskušal pomagati nesrečnemu Meeku z orodjem in zavornim oljem, kar pa na žalost tudi ni pomagalo. Šport.

Dakarski reli, ki že od leta 2009 poteka v Južni Ameriki, izgublja svoj šarm, postal je dirka brez resne navigacije, brez resnih sipin. Ali je to sploh še Dakar? Medijsko gledano in po številu udeležencev vsekakor ostaja najpomembnejša dirka, toda v Afriki, prav tam, kjer se zaradi terorističnih groženj ne da dirkati, že sedem let poteka Africa Eco Race. Francoski ASO, gigant, ki poleg Dakarja organizira tudi kolesarsko dirko po Franciji in Španiji ter velike tekaške maratone po Franciji, pač nima več motiva, da bi dakarski reli vrnil na celino, kamor spada. Ampak v sodelovanju z vladami v Maroku, Mavretaniji in Senegalu poteka čisto prava dirka, ki tekmovalce vodi prek šestih etap v Maroku, petih etap v Mavretaniji in ene v Senegalu do Dakarja, seveda s finišem na obali Atlantskega oceana in podijem ob Rožnatem jezeru. Letos so startali v Monaku, kjer se je zbralo 450 tekmovalcev v 200 vozilih, k temu pa je treba prišteti tudi vsa spremljevalna vozila. Dirko vodita Rene Metge in Jean-Louis Schlesser. Prvi, ki je nekoč že organiziral reli, ki je vodil od Pariza do Pekinga, oba pa sodita med legende tistega pravega Dakarja, saj sta na njem večkrat tudi zmagala. Šport.

Novi Avto magazin 04/2016 je že v prodaji!

Naslednja številka, 05/2016, izide 18. februarja 2016. Na revijo se lahko naročite tudi prek spleta.

Novo na Metroplay:  Novinar izza nagrade | N1 podkast s Suzano Lovec