Novi Avto magazin: razkrivamo VW Polo SUV, primerjalni test prestižnih križancev, test Fiat 500X, dinamični test Renault Clio RS Trophy

20. 8. 2015
Deli

V novem Avto magazinu razkrivamo Volkswagna Pola SUV, ki uradno še nima imena, skupaj s prestižnimi evropskimi avtomobilskimi revijami pa smo primerjalni še prestižne križance, ki slišijo na ime Audi Q5, Mercedes-Benz GLC in BMW X3. Na velikem testu smo imeli Fiata 500X City Look, na dinamičnem preskusu pa Renaulta Clia R.S. 220 EDC Trophyja. Pogledali smo še, kaj je novega pri Toyoti Avensis, preverili, zakaj se življenje vrti hitreje v BMW-ju X5 M in kakšne užitke prinaša dvovaljni Moto Guzzi V7II Stone. 

V Polo SUV bodo tako vgrajevali predvsem trivaljne motorje, turbobencinske in turbodizelske (seveda pa bodo na voljo tudi večji in močnejši), dvosklopčne menjalnike ter pogon 4Motion, pa tudi večino elektronskih podpornih sistemov, tudi prilagodljivo podporo blažilnikov (DCC), pa še večino infozabavnih rešitev za povezljivost z mobilnimi telefoni in internetom. Novi Polo SUV bo na trg prišel v prvi polovici 2017, za zdaj še ni znano, kje ga bodo izdelovali. Razkrivamo.

Audi Q5 je pravi starosta med trojico. Na trgu je že od leta 2008, prenovo je doživel štiri leta pozneje, kmalu pa ga bo zamenjal povsem nov model, seveda z enakim imenom. BMW X3 je dve leti mlajši, zadnjo prenovo je doživel lani – in od tedaj je tudi na voljo s popolnoma novim 190-'konjskim' dvolitrskim turbodizlom. In Mercedes-Benz GLC? Ta je popoln novinec, saj je ta primerjalni test nastal v času mednarodne predstavitve, veliki test pa boste lahko v Avto magazinu brali oktobra – si ga pa pri nas že lahko omislite. Primerjalni test.

Ker nekaterim ni dovolj le to, da jim avto ponuja osnovne prednosti mehkih terencev, je pri Fiatu 500X na voljo štirikolesno gnana različica s terenskim paketom opreme. Za vse druge je tu mehkejša izvedenka z dvokolesnim pogonom in paketom City Look. Tako opremljena je bila tudi naša petstotica. Čeprav je njena prvotna naloga premagovati robnike, požirati tresljaje granitnih kock in kanalizacijskih jaškov, se nikakor ne bo ustrašila izleta na kakšno manj zahtevno brezpotje. Še toliko lažje bo, če bomo s stikalom Mood Selector izbrali posebej določen program, ki bo izbrani nalogi prilagodil motorno elektroniko, odzivnost dodajanja plina in delovanje sistema ESP. Na tem mestu velja pohvaliti tudi precej izboljšan servomehanizem, ki omogoča precej bolj komunikativno krmiljenje, kot pa smo bili do zdaj vajeni pri Fiatih. Test.

Kakšna razlika je med klasičnim Renaultom Cliom R. S.-om in tistim z oznako Trophy? Za dva tisočaka doplačila dobite nižje podvozje (za 20 milimetrov spredaj in 10 zadaj), bolj toge blažilnike, odzivnejši menjalnik (več o tem pozneje), več moči (10 odstotkov več, saj ima 220 'konjev' namesto 200) in več navora (za 40 njutonmetrov več), bolj odziven volanski sistem (razmerje je zmanjšano s 14,5 : 1 na 13,2 : 1), boljše in večje gume (18-palčne gume Michelin Pilot Super Sport velikosti 205/40), predvsem pa je dvosklopčni menjalnik EDC hitrejši kar za 30 odstotkov. To pravijo podatki, kaj pa naše izkušnje? Malce v šali lahko povemo, da se je užitek v vožnji povečal za 100 odstotkov in želja po vožnji za 200. Kratki test.

Tudi notranjost testnega Avensisa se je izjalovila klišeju Toyotine zadržanosti. Barve! Tako je, Avensisa je krasila dvobarvna notranjost, saj so oranžni detajli (alkantara na sedežih, izbrana plastika na armaturni plošči, šivi v usnju ...) razbijali dokaj zadržano okolje. Tudi sicer je sam videz celotne armaturne plošče dobil novo podobo: nova je sredinska konzola, volanski obroč, prestavna ročica, neznano kam pa se je izgubil zaprt predalček, ki ga zdaj nadomešča komaj dostopna polička z gumijasto podlago. Prenovljeni so tudi merilniki, ki so v sredinskem delu dobili barvni digitalni zaslonček, ki je zmožen prikazati precej več informacij, kot smo jih bili vajeni pri predhodniku. Kratki test.

Preletimo tisto, kar lahko o BMW-ju X5 M-u vsak izbrska na internetu: skoraj 2,5-tonsko gmoto poganja 4,4-litrski V-osemvaljnik, ki mu pri dihanju pomagata dve različno veliki turbopuhali. Taka kombinacija proizvede, reci in piši, 575 'konjev' (mimogrede, to je najmočnejši serijski M do zdaj), moč pa prek osemstopenjskega samodejnega menjalnika prenašajo na cesto vsa štiri kolesa. Kako hiter je? Do sto na uro bo pospešil v 4,2 sekunde, kar je desetinko hitreje od M5. Čez 250 kilometrov na uro bi rad šel, a mu elektronika ne pusti. Si predstavljate, kako težaško delo opravljajo zavore? Izboljšane šestbatne zavorne čeljusti grizejo v ogromne zavorne diske, ki se skrivajo (no, ja) pod 21-palčnimi platišči, skupna površina vseh zavornih ploščic pa naj bi bila kar 50 odstotkov večja kot pri predhodniku. Na kratko.

Moto Guzzi V7II Stone poganja dvovaljni zračno hlajeni štiritaktni motor z dvema ventiloma v glavi in zmore 48 'konjev' pri zmernih 6.250 vrtljajih na minuto. Morda ni veliko, zdaleč od standardov, ki jih pričakujemo od motociklov, ki denimo nosijo prapor sodobnosti in tehnološkega napredka. Soliden navor (50 Nm pri 3.000 vrtljajih) kljub temu veliko pripomore, da je motor prijeten za vožnjo. Je za tiste, ki z motorjem želijo sproščeno uživati, in nikakor ne za vse tiste, ki jih v nedeljo popoldne po dirki MotoGP zaščemi in morajo na najbližje ovinke oledrani in z najnovejšo Araijevo ali Shoeijevo integralko pokazati, da med njimi in najboljšimi dirkači na svetu pravzaprav ni kake razlike, samo v motorju! Moto test.

Italijan Federico Liber je očitno v naletu: ne samo da je slavil že na letošnji dirki Gorjanci, ampak je bil neulovljiv tudi v Lučinah. Prejšnji rekord proge, ki ga je leta 2012 dosegel Denny Zardo, je padel že v drugi tekmovalni vožnji, ko je simpatični Liber od Todraža do Lučin potreboval zgolj dve minuti, tri sekunde in 98 stotink, kar z drugimi besedami pomeni poprečno hitrost 116 kilometrov na uro. »Zelo sem vesel, da sem izboljšal rekord mojega rojaka, saj ga zelo cenim kot dirkača. Bistvo uspeha je v nastavitvah podvozja, saj mi je uspel skoraj idealni paket, hkrati pa lahko potrdim, da se gume Pirelli veliko bolje odrežejo pri višjih temperaturah kot gume Avon, ki jih imajo moji tekmeci,« je Liber razkril recept za rekordno vožnjo. Njegova formula Gloria C8F ima 1,3-litrski motor Suzukija Hayabuse, ki razvije okoli 240 'konjev'. Šport.

Novi Avto magazin 18/2015 je že v prodaji!

Naslednja številka, 19/2015, izide 3. septembra 2015. Na revijo se lahko naročite tudi prek spleta.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol