Novi Avto magazin: vse novosti iz Frankfurta, vozili smo novi Audi A4, naša akcija Najboljši avtomobili 2016

1. 10. 2015
Deli

Mogoče naslov ne pove najbolje, koliko zanimivosti smo objavili v tokratni reviji. Ne spreglejte 18-stranske reportaže iz frankfurtskega salona, kjer smo se osredotočili na največje novosti, nismo pa pozabili niti na izredno uspešno podjetje Akrapovič. Vozili smo novi Audi A4, ki je tudi večji od predhodnika, in odkrivali, zakaj je Mercedesov razred G po 35 letih še vedno mamljiv. Sodelujte v naši akciji, ki jo pripravljamo s številnimi evropskimi državami, ter si prislužite bogate nagrade!

Akrapovič je razvil najlažji izpušni sistem s homologacijo za Mercedes-AMG S 63 Coupé. Seveda je izdelan iz titana. Akrapovičevi inženirji so se spopadli z izzivom, kako nadgraditi avtomobil, ki se že sam po sebi uvršča med najboljše na svetu. Uspelo jim je razviti izpušni sistem, ki zmanjša težo in izboljša zmogljivosti avtomobila ter mu ustvari raznoliko zvočno podobo. Izpušni sistem, ki so ga uvrstili v linijo Evolution Line, je v celoti iz kakovostnega titana, vključuje pa tudi dele, ki so jih ulili v Akrapovičevi livarni. Izjemna natančnost je bil potrebna predvsem pri izdelavi aktivnega X-kosa povezovalnih cevi, ki s pomočjo lopute omogoča, da se izpušni plini iz obeh strani motorja mešajo in ustvarijo boljši pretok, s čimer se izboljšajo tudi zmogljivosti osemvaljnega biturbo motorja.
Akrapovičev izpuh namreč 430 tovarniškim kilovatom Mercedesa-AMG S 63 AMG Coupé doda še 8,6 kilovata moči in mu poveča tudi navor. Ker temperature v takšnem izpuhu dosežejo 800 stopinj Celzija, so bile uporabljene samo posebne titanove, ki so za 45 odstotkov lažje od jekla. Toliko lažji od serijskega je tudi Akrapovičev izpuh. Inženirji so prvič v liniji Evolution uporabili tudi povezavo titana z ogljikovimi vlakni, ki poudarijo zadek avtomobila. Novice.

Včasih je bil obisk avtomobilskega salona pričakovanje vsega, kar bomo tam prvič videli. Zdaj gre bolj za ugibanje, ali bomo na njem sploh kaj videli prvič. Pravih novosti, takšnih, ki bi jih ugledali prvič, je malo. Če tistega, kar je uradno novo, še nismo videli v živo, pa so bile na voljo vsaj fotografije. Zato smo se tokrat Frankfurta lotili malo drugače: izbrali smo najpomembnejše novosti, predvsem pa smo nabrali informacije in dogajanja iz zakulisja ter o vsem, kar so proizvajalci predstavili ali povedali, govorili z ljudmi, ki so neposredno odgovorni za te in prihajajoče novosti. Reportaža.

Nekako v slogu zadnjih prenov Audi tudi s štirico ni presenetil. Oblikovno ostaja zvest prepoznavni obliki, preseneča pa, in to pozitivno, z notranjostjo. Morda tudi zato, ker se zmagovalnega konja ne menja, ali pa predvsem zato, ker se malce bolj premožna gospoda ne želi voziti v preveč izstopajočem avtomobilu, se novi Audi A4 (tokrat prvič sočasno tudi s karavansko različico oziroma Avantom) bolj kot z novo ponaša s prefinjeno ozaljšano zunanjo podobo. Za prvi vtis zagotovo poskrbi velika maska, zarezana povsem v dno odbijača avtomobila. Če vam je podoba štirih krogov všeč, vam bo brez dvoma tudi ves prednji del novega A4, saj ni veliko avtomobilov, ki bi še bolj nazorno kazali, iz katere tovarne so se pripeljali. A vse zasluge si ne lasti prednja maska, podobo elegantno dopolnjujeta tudi nova prednja žarometa, v katerih so na željo kupca lahko tudi trenutno najboljše (in cenovno še sprejemljive) luči v avtomobilski industriji, matrični LED-žarometi. Vozili smo.

Dobrih 35 let je že star razred G, ki ga je Mercedes-Benz zasnoval predvsem za uporabo na terenu. Čeprav pomeni G v oznaki tega avtomobila čisto nekaj drugega, namreč Gelände, torej po nemško 'teren', bi morala biti črka G pri njem tudi v počastitev drugega največjega avstrijskega mesta – Gradca. Pred 40 leti so ga tam začeli snovati na pobudo Daimlerja, ki je hotel poskrbeti za primerno prevozno sredstvo nemških (in drugih) vojakov. Tudi nekaj povezave s Slovenijo bi našli, saj je bil Prlek Janez Puh (Johann Puch) iz Sakušaka pri Juršincih v Slovenskih Goricah. Odšel je v Gradec (ni mu bilo treba v Ameriko) in naredil neverjetno kariero, od devetletnega ključavničarskega vajenca do tovarnarja. Podobna je tudi 'kariera' razreda G. Že zdavnaj ga ne dobavljajo več za opremljanje vojska. Zdaj je G takšne nepotrebnosti prerasel in postal predmet poželenja tistih, ki bi radi nekaj drugega, seveda tudi nekaj več. Steyr-Daimler-Puch je sočasno z razredom G prehodil zanimivo pot: morda mu je v iskanju pravih rešitev uspelo priti od (po drugi svetovni vojni) avstrijskega državnega podjetja do tega, da je zdaj pomemben del kanadskega avtomobilskega (dobaviteljskega) koncerna Magna. Od tam vsi primerki G še vedno prihajajo. Vozili smo.

Aprilia je s Caponordom oživila ime, ki se je pri ljubiteljih italijanskih motociklov lepo prijelo. Toda dolga pavza jih je kar nekako izbrisala iz glav motoristov, ki se spogledujejo z velikim potovalnimi enduro motocikli. Udobja je toliko, da kavča nismo pogrešali ves čas našega testa. A udoben in pokončen položaj za širokim enduro krmilom, ki ne utruja tudi po večurni vožnji, ni edini adut, pa čeprav moramo Italijanom čestitati, da so končno naredili potovalni enduro, ki si v resnici zasluži pridevnik 'veliki' in omogoča udobje tudi vsem, ki so večji kot povprečni italijanski motorist. Aprilia resnično stavi na svojo tehnologijo, ki so jo vgradili, in tu je udobje eden glavnih elementov. Moto test.

V prejšnji številki smo za vas pripravili nabor avtomobilov, ki kljub letom in simbolični vrednosti še vedno premorejo dovolj potenciala, da še naprej zvesto in predvsem z minimalnimi finančnimi vlaganji služijo svojim lastnikom. Kljub dejstvu, da smo v tej rubriki tokrat za nakup rabljenega vozila namenili skromen znesek, po pregledu ponudbe rabljenih vozil na našem trgu lahko v skoraj vsakem avtomobilskem razredu najdete spodoben avtomobil. Z vidika stroškov vam odsvetujemo izbiro avtomobilov visokega razreda ali avtomobilov z zelo zmogljivimi motorji. Za 500 evrov vsaj približno spodobne limuzine ali močnega kupeja žal ni mogoče dobiti, zanemarljivi pa niso tudi stroški zavarovanja in registracije. Zato smo izbrali pet avtomobilov, ki so dejansko cenovno dostopnejši. Svetujemo.

Novi Avto magazin 21/2015 je že v prodaji!

Naslednja številka, 22/2015, izide 15. oktobra 2015. Na revijo se lahko naročite tudi prek spleta.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja