Novi Avto magazin: Ženeva 2015, MB CLA Shooting Brake, BMW X6 in Yamaha R1

19. 3. 2015
Deli

V novem Avto magazinu smo objavili nadaljevanje ženevske zgodbe, kjer je bil glavni poudarek na (super)športnikih in tistih avtomobilih, ki smo jih pri napovedi spregledali. Poleg tega smo vozili Mercedes-Benz CLA Shooting Brake (tudi različico AMG!), na testu pa smo imeli prenovljen BMW X6. Za poslastic pa smo vam pripravili ekskluzivno prvo vožnjo s povsem novo Yamaho R1.

Razkrivamo Škodin križanec, ki bo na ceste zapeljal leta 2016, in BMW serije 5, ki naj bi bil predstavljen v začetku istega leta. Pri Škodi bodo prostorninsko manjši motorji poganjali zgolj prednji kolesni par, z močnejšimi motorji bo serijsko sodeloval štirikolesni pogon. Podrobnosti za BMW serije 5 še niso znane, naj bi pa nova serija 5 slonela na enaki platformi kot večji seriji 6 in 7. Novice.

V Ženevi je bilo več kot sto novosti, od majhnih klasičnih mestnih avtomobilov do superšportnikov s tisočakom in pol 'konjev'. To le dokazuje, da avtomobilska industrija tudi letos še kako živahno brca, pa naj gre za majhne mestne avtomobile ali za superšportnike, za električne avtomobile ali zmogljive klasične motorje. Posebej smo bili ponosni na naše podjetje Akrapovič, ki je skupaj z znanim izdelovalcem superšportnih avtomobilov Koenigsegg predstavil hibridno 1.500-'konjsko' Regero. Reportaža.

Že osnovna karoserijska različica razreda CLA se spogleduje s kupejevsko silhueto, enako je s karavansko. Zgodbo sicer že poznamo iz večjega modela CLS, le da je Shooting Brake precej bolj prestižen, pri CLA pa morda, da je bolj ljudski in dostopnejši. CLA Shooting Brake se namreč pridružuje družini Mercedesovih manjših avtomobilov, ki slonijo na enaki platformi in se v nasprotju s klasičnimi Mercedesi postavljajo s pogonom na prednji kolesni par. Vas mogoče zanima, kako se pelje 265-kilovatna oziroma 360-'konjska' različica CLA 45 AMG Shooting Brake? Da, tudi to smo preizkusili ... Vozili smo.

V novi oziroma prenovljeni podobi X6 ohranja svoje korenine: oblika združuje robustnost križanca in športno eleganco kupeja. X6 ni za majhne ljudi (čeprav se nekateri tega ne zavedajo, a pomaga električni pomik sedeža navzgor), pred očmi ima voznik dolg pokrov motorja, ki pa drugačen niti ne more biti, ko pa v veliki večini pokriva prostorninsko velike motorje. Tokrat smo preskusili trilitrski turbodizelski šestvaljnik z 258 'konji' in kar 560 Nm največjega navora! Kratki test.

Nova Yamaha R1 je mešanica digitalne in mehanske tehnologije. Prenos digitalne tehnologije razreda MotoGP ter principa nastavitev motocikla pomeni korak naprej v uporabi elektronike tudi pri cestnih modelih. Z nenehnim elektronskim nadzorom različnih elementov Yamahin paket omogoča vozniku nadzor nad delovanjem motocikla v največji možni meri. Nova Yamaha R1 ima v cestni motocikel tako prvič vgrajeno enoto Inertial Measurement Unit (IMU) s tremi žiroskopskimi tipali, ki beleži gibanje v smereh gor-dol, levo-desno, naprej-nazaj in s pomočjo katere ima voznik popoln trodimenzionalni nadzor nad motociklom. Elektronika 125-krat v sekundi analizira podatke, IMU pa nato prek sistema CAN (Controler Area Network) nadzoruje obnašanje motocikla. Vozili smo.

Poleg usposobljenosti serviserja je glavni element ustreznega servisiranja kakovost nadomestnih delov. Kakovost originalnih nadomestnih delov običajno ni vprašljiva, pri neoriginalnih pa se lahko hitro zaplete. Trgovci so se prilagodili cenovno občutljivejšim kupcem in na trgu najdemo nadomestne dele v širokem cenovnem razponu. Pa je med njimi res največja razlika ravno v ceni, kot nas prepričujejo trgovci? Zagotovo ne. Ne le da so razlike v kakovosti ogromne, nekateri nadomestni deli ne izpolnjujejo niti svojih osnovnih nalog ter tako pomenijo celo nevarnost za kupca. V tem delu se bom podrobneje posvetili zavornim diskom in ploščicam (v nadaljevanju: zavoram), v nadaljnjih člankih pa še karoserijskim delom, žarometom itd. Svetujemo.

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"