V novi številki Avto magazina smo se veliko ženevskih novosti že nagledali (Škoda Superb, Volkswagen Touran), nekatere pa že vozili (Seat Leon ST Cupra, Mazda6, Mazda CX-5, Suzuki Vitara). Zraven pa smo objavili še 10-stranski članek o drugih zvezdnikih švicarskega salona, za ljubitelje mestnih malčkov pa smo temeljito preskusili novega Smarta fortwo.
Šef oblikovanja znamke Jozef Kaban je novi Škodi Superb nadel zanimiv videz, ki nadaljuje družinsko linijo, s katero so začeli pri Octavii in Fabii. V dolžino se ni veliko spremenil, zrasel je za dobre tri centimetre, so mu pa namenili kar za osem centimetrov daljšo medosno razdaljo, z 2,76 je zrasla na 2,84 metra. Previsa koles sta zdaj manjša, zaradi česar je postal Superb elegantnejši. Pravzaprav zunanjost opredeljuje enostavnost oblike, bočne ploskve prekinja le nekoliko navzgor potekajoča guba v karoseriji. Obliko dobro dopolnjujejo kristalni okraski žarometov in drugih luči po zgledu cenjenega češkega kristala. Notranjost je prislovično prostorna, predvsem na zadnji klopi, prtljažnik ima 30 litrov več kot prej, torej sprejme 625 litrov prtljage. Predstavljamo.
Novi Volkswagen Touran ponuja večjo in bolj prilagodljivo notranjost, je v vsem izpopolnjen in prepriča s šestimi novimi, precej varčnejšimi motorji ter številnimi elektronskimi sistemi za pomoč pri vožnji in za infozabavo. Na predstavitvi izbranim novinarjem z vsega sveta je že nekaj dni pred uradno predstavitvijo na ženevski avtomobilski razstavi predsednik uprave skupine Volkswagen Martin Winterkorn poudaril, da je z 1,9 milijona prodanimi primerki Touran nemška številka ena med enoprostorci, z novim rodom pa bodo poskušali postaviti še nekaj novih mejnikov pri uspešnosti. Predstavljamo.
Če se ozremo naokoli po ženevskem sejemskem parketu, je med stotnijo novosti svetovne avtomobilske industrije (kamor sodita tudi Superb in Touran) tokrat kar 15 odstotkov sejemskega deleža novosti, namenjenih za superzmogljive športnike! Če jih le naštejem: Aston Marin Vantage GT3, Aston Martin Vulcan, Audi R8, Bugatti Veyron, Ferrari 488 GTB, Honda NS-X, Lamborghini Aventador Super Veloce, Lotus Evora, McLaren P1 GTR, McLaren 675 LT, Nissan GT-R, Porsche 911 GT3, Porsche Cayman GT4, Renault Alpine GT6. In ne smemo pozabiti, da med sanjske novosti lahko prištejemo še dvoje pomembnih najav: Aston Martin in Rolls-Royce sta oba najavila, da se podajata v nove vode avtomobilskih zvrsti. V nekaj letih bodo lahko tudi pri njih kupci dobili križance terence!
Sicer pa je tudi pri teh v Ženevi veliko novega: Bentley Bentayga, Honda HR-V, Hyundai Tucson, Infiniti QX 30, Range Rover Evoque, Lexus NX 200t Fsport, Mazda CX-3, Mazda CX-5, Mitsubishi ASX Concept PHEV, Peugeot 2008 KDR, Qoros 3 City SUV, Renault Kadjar, Seat študija SUV, SsangYong Tivoli, Subaru Levorg, Suzuki iK-2, Suzuki iM-4 in VW Passat Alltrack so novosti v Ženevi. Napoved.
Kaj se zgodi, ko inženirji petvratnemu Leonu Cupra malce raztegnejo zadek? Prtljažnika je seveda več (587 litrov), več pa je tudi previsa čez zadnja kolesa in več je mase zadaj. Posledica je dobrodošla: zadek Leona ST Cupre takrat, ko si voznik to želi, zdrsne nekoliko bolj, a enako nadzirljivo in seveda še bolj zabavno. Na stezi Castelloli blizu Barcelona nam je to najprej prikazal dirkač Jordi Gene, nato pa smo tudi sami ugotovili, da se da s tem Leonom početi precej zabavne reči. Za to so bile krive tako gume (iz paketa Performance, serijsko so na avtu Bridgestone Potenza RE050A) kot seveda zmogljiv dvolitrski TFSI z 206 kilovati oziroma 280 'konji' (če želite, si lahko omislite šibkejšo, 265-'konjsko' različico). Menjalnik DSG se je izkazal tako na stezi kot na cesti, kjer je Cupra, če so podvozje in drugi sistemi nastavljeni na udobje, čisto spodoben (torej dovolj mehko vzmeten in dovolj tih) družinski potovalnik. Vozili smo.
Se spomnite, kaj je bila rak rana prejšnjega Smarta? Menjalnik z 'ljubkovalnim' imenom Cukomatik. Tako smo namreč v šali rekli robotiziranemu menjalniku, ki je poskrbel, da se je vsa karoserija (in naše glave hkrati) zamajala med prestavljanji. No, zdaj je novi Smart lahko opremljen s klasičnim ročnim menjalnikom. Ročico boste zlahka spoznali iz katerega od Renaultovih modelov, kar pa ne pomeni, da bi to kaj kvarilo vtis o delovanju menjalnika. Prestavljanje je natančno, prestave pa izračunane tako, da sta prvi dve nekoliko krajši, največjo hitrost pa je mogoče doseči že v četrti prestavi, medtem ko peta služi le vzdrževanju hitrosti pri nižjih motornih vrtljajih. Ker smo zgodbo začeli z napačne strani, omenimo še krivca za premik vozila v splošnem. To je trivaljni vrstni motor s prostornino 999 kubičnih centimetrov in močjo 52 kilovatov. Na voljo je sicer tudi močnejši 66-kilovatni motor s prisilnim polnjenjem, vendar bi ta iz testnega primerka moral popolnoma zadovoljiti vse potrebe po spodobnem premikanju v mestnem prometu. Test.
Zgodba razreda V ima že dolgo brado, saj je nekaj genov podedoval od Vita oziroma potniškega Viana. Toda izpeljanke iz dostavnikov so vedno kompromisi, sploh pri podvozju. Ker najprej pomislijo na tovor oziroma nezaželeno posedanje podvozja, so razbremenjeni precej neudobni in pogosto tudi nemirni na neravni cesti. Pri razredu V te težave nismo opazili, saj je v kombinaciji z 2.143-kubičnim turbodizlom s kar 120 kilovati in sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom deloval zelo ... hmm, lahko bi rekli avtomobilsko uglajeno. Test.
Scrambler Ducati ni samo motocikel, prinaša zgodbo, spomin na čase, ko je bila vožnja z motociklom sproščen užitek. Vozi ga lahko vsak, lahko je vaš motocikel za vsak dan ali za posebne priložnosti. Všeč nam je, da zmore tudi kakšen manjši terenski podvig. Je način življenja in kot takšnega ga pri Ducatiju tudi tržijo. Vozili smo.
Novi Avto magazin 06/2015 je že v prodaji!
Naslednja številka, 07/2015, izide 19. marca 2015. Na revijo se lahko naročite tudi prek spleta.