Novi avtomobili 2009 (1. del)

Na spletni strani Avto magazina predstavljamo avtomobilske novosti za leto 2009, in sicer po abecednem vrstnem redu avtomobilskih znamk. Letošnje leto bo za avtomobilsko industrijo in njene odjemalce zelo zanimivo. Kriza bo morda pokopala katerega od proizvajalcev, zagotovo bo iz načrtov odletel kak model avtomobila, zato lahko za našo tokratno napoved napišemo, da je še bolj informativna, kot pretekle. Tokrat si lahko preberete, kaj pripravljajo pri Alfi Romeo, Audiju, Aston Martinu in BMW-ju.

14. 1. 2009

Alfa Romeo

V letu 2008 so pri Alfi Romeo začeli prodajati novega MiTa, v letu 2009 pa bo prišel čas za stopničko večji avtomobil. Italijani že testirajo naslednico Alfe 147, ki se bo morda imenovala 149 ali pa bo dobila povsem novo ime. Tehnično bo novinka izhajala iz Fiatovega Brava, a bo imela predelano podvozje (govori se tudi o aktivnih stabilizatorjih) in prestižnejšo notranjost.

MiTov 1, 4-litrski turbobencinski motor s 120 'konji' naj bi bil vstopni motor, poleg njega pa bo motorna paleta 149 sestavljena iz sodobnih prisilno polnjenih bencinskih in dizelskih motorjev, med katerimi bo tudi 1, 8-litrski turbo z 200 'konji' in 2.0 JTDm s 170 vranci.

MiTo bo v letu 2009 dobil nove različice motorja 1.4-T-jet s 105, 135 in 165 'konji', menjalnik DDCT (junij–november) in motor 1.3 JTDm 95 (december). Druge Alfe, Brero, 159 in 159 Sportwagon, bodo obdarili z novimi različicami motorjev 1.8 T-jet in 2.0 JTDm, tudi v različicah Eco E4.

Aston Martin

Britanski ponos bo v letu 2009 začel prodajati super Astona V12 Vantage z okoli 600 'konji', obudili bodo znamko Lagonda (predvidoma na marčevskem avtomobilskem salonu v Ženevi kot študijo), konec leta pa naj bi predstavili še štirivratni kupe Rapide, ki bo tekmec Porschejevi Panameri.

Rapide bo zaradi dodatnih bočnih vrat najuporabnejši Aston. Poganjal ga bo V12 s 500 'konji' iz DB9, sestavljali pa naj bi ga kar v sosednji Avstriji (Magna). Avtomobil že pridno testirajo, prav tako prototipe brezstrešnega DBS-a; ta se bo zelo verjetno imenoval DBS Volante in bo nekoliko dražji od kupeja ter namenjen bolj uživaški kot dinamični vožnji.

V letu 2009 bo AM predstavil še posebneža One 77: 7, 3-litrski V12 s 700 'konji' za največ 77 izjemno bogatih ljubiteljev avtomobilov.

Audi

Kot je v navadi, bo tudi leto 2009 za Audi precej bogato. Sredi leta, približno junija, bodo na slovenskem trgu pričeli prodajati najmanjšega Allroada, ki bo narejen na osnovi novega Audija A4, izdelanega v letu 2008.

Nekaj mesecev prej bodo prišli na račun slovenski kupci nabrušenega S4: štirikolesni pogon zadnje generacije, športni diferencial in mehansko polnjeni trilitrski motor V6 z 245 kilovati. Ta gre tudi pod motorni pokrov S5 Cabrioleta, ki bo na naš trg prišel ravno pravi čas: maja. Seveda vam ne bo treba kupiti najzmogljivejše različice, ampak vas bo zadovoljil tudi A5 Cabriolet z mehko pomično streho (15 sekund za odpiranje in 17 za zapiranje) in s 320-litrskim prtljažnikom.

Serija A5 pa bo v letu 2009 dobila še uporabnejšega člana: model Sportback, ki bo narejen na osnovi kupeja, a bo s (kombi)limuzinskim zadkom zadaj precej prostornejši. Pri nas bo A5 Sportback na voljo že septembra.

V Evropi se bo začela prodaja zverinskega R8 V10 z Gallardovim 5, 2-litrskim motorjem V10 in Q7 V12 TDI-jem s skoraj 500 'konji' in navorom, da bi morali pri speljevanju paziti na dvoriščni asfalt. Slovenski zastopnik tega še ni izdal, toda testiranje brezstrešne različice R8 obeta R8 Spyderja z mehko pomično streho.

Leta 2009 bo TT S le še drugi najmočnejši TT, saj prihaja še močnejši TT RS (kupe in roadster) z 2, 5-litrskim petvaljnikom, seveda prisilno polnjenim, z okoli 335 'konji' in s pospeškom od 0 do 100 kilometrov na uro v vsega 4, 5 sekunde. Hiter bo tudi novi RS5 s 4, 2-litrskim V8, ki bo z okoli 450 'konji' konkuriral BMW-jevemu M3.

Jeseni bo Audi predstavil še naslednika sedanje generacije Audija A8, ki ga že nekaj časa testirajo. Oblikovno bo šlo za evolucijo z LED-lučmi. K nam bo nova Osmica predvidoma zapeljala leta 2010 s prednjim pogonom in vstopnim motorjem V6 ter močnejšimi agregati (V6 in V8) s quattrom. Pričakujemo mehansko polnjenega trilitrskega V6 s 335 'konji' in bencinski ter turbodizelski 4, 2-litrski osemvaljnik. Nad njima naj bi bil W12 s povečano gibno prostornino in z močjo okoli 540 'konjev', povsem na vrhu pa V10 s petimi litri in 610 'konji'.

BMW

Bavarci bodo v letu 2009 svojo modelno vrsto razširili za dva novinca. Iz konceptnega X1 bo nastal najmanjši in najmlajši SUV, ki bo cenovno in velikostno (ter seveda tudi tehnično) umeščen pod trenutno najmanjšega Iksa, X3. Približno 4, 4-metra dolgi X1 bo narejen na osnovi serije 3 (kar pomeni tudi izbiro med zadnjim ali štirikolesnim pogonom), oblikovno pa bo zelo podoben pariškemu konceptu. Pod motornim pokrovom bodo bencinski in dizelski štiri- in šestvaljniki. Različice z zadnjim pogonom bodo imele šibkejše agregate in oznako sDrive, 4 x 4 pa močnejše motorje in oznako xDrive.

Drugo novo vrsto bo predstavljal na osnovi nove Petice narejeni PAS (Progressive Active Sedan ali Progressive Activity Sedan), nekakšna mešanica med SUV-om, limuzino in limuzinskim kombijem z veliko prostora za potnike in prtljago ter visokim položajem sedenja. V notranjosti bo veliko razkošja, pod motornim pokrovom pa močni motorji. Sprva verjetno ne bo različice M (če sploh kdaj), ki pa se bo končno dotaknila X6 in X5: oba bosta dobila 4, 4-litrski biturbo bencinski motor moči okoli 500 'konjev'.

V letu 2009 bo BMW v prodajne cenike uvrstil še hibridno različico X6 in 760i. Pred sezono kabrioletov si bodo kupci lahko privoščili popolnoma novega Z4, ki ne obstaja več v kupejevski in roadsterski različici, ampak kot roadster-kupe s trdo pomično streho (za odpiranje in zapiranje potrebuje 20 sekund). Novi Z je nekoliko zrasel, pogon je še vedno zadaj, pod motornim pokrovom pa bodo sprva vrstni šestvaljniki.

Mitja Reven , foto:? Automedia, Lehmann Photo-Syndication, tovarne

Koledar vseh novosti v letu 2009 (pdf)

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri